Pohjoiskarjalainen kylpylähotelli Bomba laajenee ja uudistuu. Vuonna 2024 avautuu täysin uusi hotellisiipi, kesäksi 2023 uudistuvat karjalaiskylän huoneet.

”Olemme erittäin huojentuneita ja iloisia siitä, että pääsemme vihdoin aloittamaan hotellilaajennuksen. Kaava on lainvoimainen ja rakennustyöt alkavat huhtikuussa”, hotellinjohtaja Sanna Tenhunen toteaa iloisena. ”Bomban alueen matkailu on kehittynyt viime vuosina hyvin ja tarvitsee jo nykyhetken kysynnälläkin lisää sekä majoitus- että ravintolapaikkoja. Laajennuksen myötä huonemäärämme tuplaantuu 201 huoneeseen.”
Uuteen hotellisiipeen tulee viisi kerrosta, 92 luonnonläheisin värein ja materiaalein sisustettua huonetta, kokoustilat ja ruokaravintola. Hotellihuoneiden erikoisuus tulee olemaan isot maisemaikkunat, joista avautuu hieno näkymä Pielisen alati vaihtuvaan järvimaisemaan. Ylimmän kerroksen huoneissa on myös oma parveke.
Break Sokos Hotel Bomba sijaitsee Pielisen rannassa, Bomban perinteisen karjalaiskylän ja Bomban talon välittömässä läheisyydessä. Kylän hirsirivitaloissa on 50 hotellihuonetta, jotka uusitaan kevään 2023 aikana. Kylpyhuoneisiin tehdään peruskorjaus ja huoneisiin saadaan uudet sängyt sekä huoneilman viilennys. Myös karjalaiskylän huoneita voi varata Sokos Hotellien varauskanavista.
Monipuolinen ja elämyksellinen Bomba kiehtoo matkailijoita
Luonnonläheinen sijainti, karjalaiskylän perinnekulttuuri sekä ylellinen kylpylä ulkoaltaineen muodostavat Break Sokos Hotel Bombasta uniikin elämyskokonaisuuden. Tunnin ajomatkan päässä on peräti kolme kansallispuistoa ja hotellin lähialueella runsaasti aktiviteetteja karjalanpiirakkapajasta kalastusretkiin.
”Nykymatkailija haluaa tutustua paikalliseen kulttuuriin ja kokea aitoja elämyksiä. Luonto- ja hyvinvointikohteet kiinnostavat, ja yhä enemmän kaivataan myös luksusta hotellilomaan. Bomban alue kylpylähotelleineen tarjoaa kaikkea tätä. Break Sokos Hotel Bomba sopiikin niin hemmottelua hakeville pariskunnille, perheille, kokousvieraille kuin ryhmämatkailijoille.”, hotellinjohtaja Tenhunen kertoo.
Break Sokos Hotel Bomban kehitys tukee hotellia operoivan Pohjois-Karjalan Osuuskaupan matkailustrategiaa, jonka mukaan se luo Bomba–Koli–Joensuu-alueesta Lapin veroisen matkailukohteen ja tuplaa majoitusvuorokaudet alueella vuoteen 2030 mennessä.
Pohjois-Karjalan Osuuskauppa kehittää matkailupalveluitaan myös Kolilla, missä Kolin kylälle avautuu juhannukseksi 2023 uusi hotelli, Break Sokos Hotel Koli Kylä.
Vuonna 2024 Break Sokos Hotel Bomballa on
- Yhteensä 201 huonetta: hotelliosa ”Sotkassa” 14 huonetta (uusittu 2021), Metsäsiivessä 44 huonetta, uudisosassa 92 huonetta, karjalaiskylässä 50 huonetta
- Kolme ravintolaa, kokoustilat, ylellinen kylpylä
Vuonna 2022 Break Sokos Hotel Bomballa yöpyi 40 545 matkailijaa, huonevuorokausien määrä oli 19 241.
Lisätietoja:
Sanna Tenhunen, hotellinjohtaja, Break Sokos Hotel Bomba, puh. 050 301 0419, Sanna.Tenhunen@sok.fi
Break Sokos Hotel Bomba on nykykarjalaista luksusta tarjoava kylpylähotelli perinteikkään karjalaiskylän vierellä, Pielisen rannalla Nurmeksessa. Spa Bomban ylellisessä kylpylässä luonto ja karjalainen mystiikka pilkahtelevat esiin yllättävissäkin paikoissa. Kylpylässä on kolme saunaa ja seitsemän allasta sekä järvelle avautuva panoraamanäkymä. Hotellin läheisyydessä oleva Bomban talo näyttelyineen, puoteineen ja ravintoloineen toimii karjalaisen kulttuurin näyteikkunana.
Break Sokos Hotel Bomba uudistuu; kesällä 2024 Pielisen rantaan avautuu kokonaan uusi 92-huoneinen hotellisiipi ravintoloineen.
www.sokoshotels.fi/fi/nurmes/sokos-hotel-bomba
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Sanna TenhunenhotellinjohtajaBreak Sokos Hotel Bomba
Puh:050 301 0419sanna.tenhunen@sok.fiKuvat





Tietoja julkaisijasta
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmän päivittäistavarakauppa onnistui tiukassa taloustilanteessa vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin ja kasvattamaan markkinaosuuttaan30.3.2023 09:05:07 EEST | Tiedote
S-ryhmän päivittäistavarakauppa onnistui vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin haastavinakin aikoina niin hyvin, että S-ryhmä kasvatti markkinaosuuttaan merkittävästi vuonna 2022. S-ryhmän päivittäistavarakaupan myynti kasvoi 5,7 prosenttia vuonna 2022. Nielsenin myymälärekisterin mukaan S-ryhmän päivittäistavarakaupan markkinaosuus oli viime vuonna 47,0 prosenttia (+0,9 %-yks.). S-ryhmä on myös ruoan verkkokaupan markkinajohtaja.
Pääsiäisen ykkösherkku on mämmi – nuorilla suklaa29.3.2023 08:20:54 EEST | Tiedote
S-ryhmä selvitti suosituimpia pääsiäisherkkuja sekä kyselytutkimuksella että edellisvuoden myyntidatasta. Tulos on selvä: pääsiäisen ykkösherkku on mämmi. Asiakkailta kysyttäessä selkeä kakkosherkku on suklaa, mutta viime vuoden pääsiäistä edeltävien viikkojen myynnin volyymia tarkastellessa mämmin ja suklaan väliin kiilaavat rahka ja lohi. Pääsiäisruoissa näkyy sukupolvieroa: vanhemmat ikäluokat vaalivat vahvemmin perinteisiä ruokia, nuoremmat kokeilevat myös uutta.
Paperittoman asioinnin valitsemisella suuri vaikutus: kuittipaperia säästyy satoja kilometrejä kuukaudessa27.3.2023 08:01:09 EEST | Tiedote
Ranskassa automaattisesti tulostettavat paperikuitit ovat pian historiaa. Myös Suomessa yhä useampi asiakas valitsee sähköisen kuitin paperikuitin sijaan tai sen lisäksi, S-ryhmän asiakasdatasta selviää.
S-ryhmän vuosi- ja vastuullisuuskatsaus 2022 on julkaistu: ”Toimintaympäristön turbulenssista huolimatta on tärkeää katsoa pidemmälle”23.3.2023 14:09:47 EET | Tiedote
Huoltovarmuus, huoli toimeentulosta ja energiakriisi leimasivat poikkeuksellista vuotta 2022. Samalla S-ryhmä jatkoi vastuullisuusohjelmansa pitkän aikavälin tavoitteiden edistämistä. S-ryhmän vuosi- ja vastuullisuuskatsaus 2022 on nyt julkaistu.
Suomalaiset arvioivat S-ryhmän ketjuineen jälleen alojensa vastuullisimmiksi brändeiksi21.3.2023 12:33:43 EET | Tiedote
S-ryhmä ja sen ketjubrändit pärjäsivät hienosti Sustainable Brand Index -tutkimuksessa. Kun suomalaisilta kysytään, S-ryhmä koetaan vastuullisimmaksi brändiksi kuluttajatuotteiden parissa toimivista yrityksistä ja myös ABC, Prisma, Sokos Hotellit ja S-Pankki äänestettiin ykkösiksi omilla toimialoillaan. Vuosittainen Sustainable Brand Index on Euroopan laajin kuluttajien vastuullisuusmielikuvia kartoittava tutkimus.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme