Poliisi aloittaa esitutkinnan hoivakoti Kallionsydämen toiminnasta

Itä-Suomen poliisi on päättänyt tänään 7.5.2020 aloittaa esitutkinnan ikäihmisten hoivakoti Kallionsydämen toiminnasta koronavirusepidemian aikana. Attendo siirsi Kiuruvedellä sijaitsevan Kallionsydämen toimintavastuun Ylä-Savon SOTE kuntayhtymälle 9.4.2020. Hoivakotia kohtasi maaliskuun lopussa erittäin vakava koronavirusepidemia, jossa menehtyi asukkaita.

Attendo pitää esitutkintaa tärkeänä, jotta hoivakodin toimintaan liittyvät epäilyt selviävät.

“Me seisomme henkilöstömme takana. Tilanne Kallionsydämessä on ollut raskas erityisesti asukkaille ja läheisille, mutta myös jokaiselle hoivakodin työntekijälle. Toivomme, että esitutkinta hälventää epäluuloja, joita Kallionsydämen toimintaan tässä haastavassa tilanteessa on kohdistettu”, sanoo Attendon toimitusjohtaja Virpi Holmqvist.

Attendo avustaa poliisia tutkinnassa kaikin tavoin.

Toimitusjohtaja Virpi Holmqvistin haastattelupyynnöt pyydämme ystävällisesti osoittamaan asiakaskokemus- ja viestintäjohtaja Susanna Paloheimolle p. 044 494 2122 tai susanna.paloheimo@attendo.fi.

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoivapalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa. Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja vammautuneille ihmisille sekä mielenterveyskuntoutujille. Tuotamme myös lastensuojelu- ja terapiapalveluita. Attendolla on kaikkiaan noin 24 000 työntekijää yli 700 toimipisteessä Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. Lue lisää: www.attendo.fi

Kallionsydämen toimintavastuu siirtyy Ylä-Savon SOTE kuntayhtymälle9.4.2020 11:58:25 EESTTiedote

Kiuruvedellä sijaitsevan ikäihmisten hoivakoti Attendo Kallionsydämen toimintavastuu siirtyy Ylä-Savon SOTE kuntayhtymälle 9.4.2020. Kallionsydämessä on ollut erittäin vakava koronavirusepidemia, jossa on menehtynyt yhdeksän asukasta. Attendo ja Ylä-Savon SOTE kuntayhtymä haluavat päätöksellä varmistaa, että Kallionsydämen asukkaat saavat tarvitsemansa vaativan sairaanhoidon hoivakotiin.

Attendo jatkaa Kirkkopuiston toimintaa Valviran päätöksellä4.12.2019 14:15:09 EETTiedote

Attendo, Valvira, Pohjois-Suomen aluehallintovirasto ja Oulunkaaren kuntayhtymä ovat sopineet, että Attendo jatkaa ikäihmisten hoivakoti Kirkkopuiston toimintaa Utajärvellä 16.12. alkaen. Toiminta keskeytettiin viime keväänä Valviran päätöksellä, mutta nyt valvontaviranomainen katsoo, että tehtyjen toimenpiteiden johdosta hoivakodin toiminta voidaan siirtää takaisin Attendolle. Siirtymä ei vaikuta asukkaiden tai henkilöstön arkeen.