POP Pankki ja Svea Bank yhteistyöhön

POP Pankki valitsi Svea Bankin yritysrahoituskumppanikseen ja vahvistaa näin yritysrahoitusvalikoimaansa. Yhdessä Svea ja POP Pankki tarjoavat jatkossa yritysasiakkaille entistä laajemmat osamaksu- ja leasingrahoituksen palvelut.
Svean maajohtaja Pasi Väre.  Kuvaaja Mikko Mäntyniemi.
Svean maajohtaja Pasi Väre. Kuvaaja Mikko Mäntyniemi.

Jatkossa POP Pankin yritysasiakkaat voivat käyttää vakuutena kiinteän omaisuuden lisäksi myös irtainta omaisuutta, kuten koneita. Niin kutsuttu kohdevakuudellinen rahoitus yhdessä Svean kanssa parantaa näin ollen rahoituksen saatavuutta ja tarjoaa joustavuutta liiketoiminnan rahoittamiseen ja pyörittämiseen.

"Monen yrityksen kehityksen esteenä voi olla se, että kiinteä omaisuus on kiinnitettynä koneiden tai kaluston rahoituksen vakuudeksi. Osamaksu- ja leasingrahoitustuotteet mahdollistavat myös irtaimen omaisuuden hyödyntämisen vakuutena ja parantaa asiakasyrityksen kilpailukykyä", toteaa POP Pankin liiketoimintajohtaja Nuutti Härmä.

POP Pankki valitsi Svean osamaksu- ja leasingrahoituksen kumppanikseen pitkän prosessin tuloksena, erityisesti Svean valmiiden toimintamallien ja toimivan palvelun vuoksi.

"Svea Bankilla on jo olemassa kohdevakuudelliseen rahoitukseen sopivat toimintamallit. POP Pankin kannalta tämä yhteistyö vahvistaa yritysasiakkaillemme tarjoamiamme asiantuntijapalveluja", Härmä jatkaa.

Yhteistyö antaa Svealle mahdollisuuden palvella aiempaa laajempaa joukkoa yrityksiä.

"Meille Svealla on ykkösasia tarjota enemmän mahdollisuuksia yrityksille. Yhteistyö POP Pankin kanssa mahdollistaa laajan yritys- ja yrittäjäkunnan kasvun tukemisen", sanoo Svean maajohtaja Pasi Väre.

Molemminpuolisen ja asiakasta palvelevan liiketoimintahyödyn ohella POP Pankki ja Svea kohtasivat myös arvomaailmoiltaan.

"Meille Svea oli siksikin oikean tuntuinen kumppani, että Svealla todella ymmärretään yritysten tilannetta ja tarpeita. Meidän tavoitteemme on olla paikallinen, palveleva ja auttaa asiakkaitamme menestymään. Tähän ajatusmaailmaan Svean tapa toimia istuu täydellisesti", Härmä sanoo.

Lisätietoja:
Pasi Väre, maajohtaja, Svea Bank, pasi.vare@svea.fi, 040 550 0988.

Svean maajohtaja Pasi Väre.  Kuvaaja Mikko Mäntyniemi.
Svean maajohtaja Pasi Väre. Kuvaaja Mikko Mäntyniemi.

Svea Bank on merkittävä pohjoismainen rahoituksen tarjoaja ja vakaa kumppani, joka on perustettu 1981. Nykyisin Svealla työskentelee yhteensä noin 2000 henkeä, 20 Euroopan maassa. Suomessa Svea on toiminut jo 20 vuotta, tarjoten yrityksille laajan kirjon rahoitus- ja maksupalveluita sekä hallinnoinnin ja perinnän ratkaisuja. Lisäksi Svea tarjoaa kuluttajille muun muassa luottoja ja asuntolainoja sekä talletustilejä ja osamaksurahoituspalveluita. Lue lisää Sveasta.

POP Pankki -ryhmä on yli 800 asiantuntijaa työllistävä suomalainen pankkiryhmä, johon kuuluu 19 POP Pankkia, verkossa toimiva vahinkovakuutusyhtiö Suomen Vahinkovakuutus Oy (POP Vakuutus), POP Pankkien keskusluottolaitos Bonum Pankki Oyj, POP Asuntoluottopankki Oyj ja POP Pankkikeskus osk. POP Pankki -ryhmän visiona on olla henkilökohtaisen ja digitaalisen palvelun yhdistävä, parhaan asiakastyytyväisyyden sekä nopean päätöksenteon pankki, joka on vakavarainen ja kasvaa kannattavasti markkinoita nopeammin. POP Pankilla on EPSI Ratingin Pankki ja rahoitus 2022 -tutkimuksen mukaan Suomen ja Pohjoismaiden tyytyväisimmät henkilö- ja yritysasiakkaat. Lue lisää POP Pankista.