Porin Noormarkun Alko uudistuu

Porin Noormarkun Alko remontoidaan, ja myymälä on kiinni 30.8.–8.9. Uudistettu myymälä avataan torstaina 9.9. klo 9.09. FASD-päivänä 9.9. Alkon myymälöiden ovet avataan yhdeksän minuuttia tavanomaista myöhemmin.

Lähimmät Alkot palvelevat Porissa keskustassa (Liisankatu 2–4) sekä Puuvillassa (Siltapuistonkatu 14).

“Uudistamme Noormarkun myymälän ilmettä ja selkeytämme toiminnallisuuksia. Uudistetussa myymälässä asiointi on entistäkin vaivattomampaa, tuotteet helposti löydettävissä ja palvelu ystävällistä”, palvelujohtaja Juha Laanti kertoo.

Uudistuneessa myymälässä 600 tuotetta

Noormarkun myymälän valikoimaan kuuluu noin 600 tuotetta: viinejä on 300, panimotuotteita 75, väkeviä 200 ja alkoholittomia 25.

”Seuraamme trendejä ja asiakkaiden esittämiä toiveita suunnitellessamme myymälän valikoimaa. Lisäksi asiakkaat voivat toivoa omaa lempijuomaansa lähimyymälänsä valikoimaan Alkotoiveella. Koko Alkon valikoiman tuotteita voi myös tilata mihin tahansa myymälään tai noutopisteeseen Alkon verkkokaupasta”, palvelupäällikkö Pauli Keskinen kertoo.

”Syksyn antimille löytyy sopiva juomapari kaikista tuoteryhmistä ja autamme mielellämme suunnittelemaan sopivat juomatarjottavat tilanteeseen kuin tilanteeseen”, Keskinen lisää.

Pakkauksilla suuri osuus juoman ilmastovaikutuksessa

Gaia Consultingin tekemän ilmastovaikutusselvityksen mukaan juomat pakkauksineen muodostivat suurimman osan, 77 prosenttia, Alkon vuoden 2020 organisaatiohiilijalanjäljestä. Alkon tavoitteena onkin vuoteen 2030 mennessä pienentää juomapakkausten negatiivista ilmastovaikutusta 50 prosentilla verrattuna vuoden 2020 päästöihin.

Alkon Ympäristövastuullinen pakkaus -symbolin avulla asiakkaan on helpompi löytää vastuullisemmat pakkausvalinnat, oli kyse sitten väkevistä alkoholeista, panimotuotteista tai viineistä.

”Kun esimerkiksi viiniä on tarkoitus säilyttää pitkään, lasipullo on paras vaihtoehto. Tuotteille, joita ei varastoida pitkään, sopivat lasin lisäksi myös muut pakkausmateriaalit. Uudet pakkaustavat ovat ympäristöystävällisyyden lisäksi usein käytännöllisempiä, erityisesti näin kesällä. Suosittelinkin rohkeasti kokeilemaan muovipulloon pakattua viiniä”, Keskinen sanoo.

Lounais-Suomen palvelujohtaja Juha Laanti, p. 040 730 4908, Juha.Laanti@alko.fi

Tiedotetta päivitetty 23.8. ja muutettu myymälän avaamisaika 9.9. klo 9.09.

Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 366 myymälää, yli 140 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuonna 2020 Alkon liikevaihto oli 1,3 miljardia euroa ja asiakaskäyntejä reilut 57 miljoonaa.