Postitaloa tyhjennettiin hajun vuoksi - vaaratilanne on ohi

Helsingin Postitalossa levisi perjantaina aamupäivällä remontista aiheutunutta voimakasta hajua, mikä vuoksi pelastuslaitos evakuoi ihmisiä talosta.

Kiinteistössä on tehty neljännen kerroksen terassin vedeneristystyötä, jossa on urakoitsijalta saadun tiedon mukaan käytetty Siplast Primer -nimistä eristysainetta. Eristysaineen hajua levisi ilmanvaihdon kautta osaan kiinteistön tiloista.

Pelastuslaitos ja poliisi olivat paikan päällä selvittämässä tilannetta. Pelastuslaitoksen mukaan noin 20 henkilöä sai oireita ja heidän tilansa on tutkittu. Tiloihin palaaminen on Pelastuslaitoksen mukaan nyt turvallista. Hajuhaittaa poistetaan tuuletuksella.

Toistaiseksi ei ole tiedossa, miksi haju oli päässyt leviämään ilmanvaihtoon. Asian selvittämistä jatketaan.

Helsingin ydinkeskustassa sijaitseva Postitalo on Ilmarisen omistama kiinteistö.

Lisätietoja:

Tomi Aimonen, kiinteistöjohtaja,  Ilmarinen, 050 366 7501

Vesa Berg, palomestari, Helsingin pelastuslaitos p. 0500 601 326

Ilmarisen tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme saavat työstään ansaitsemansa eläkkeen. Edistämme parempaa työelämää ja näin autamme asiakkaitamme menestymään. Kaikkiaan vastaamme 1,2 miljoonan ihmisen eläketurvasta. Eläkevastuiden katteena on 47 miljardin euron sijoitusvarallisuus.

Ilmarinen’s Interim Report 1 January–31 March 2019: Return on investments 4.6%, updated strategy aims to make Ilmarinen most attractive working life partner29.4.2019 11:11:42 EESTTiedote

Premiums written for January–March stood at EUR 1.5 billion. Measured in premiums written, the customer base grew by EUR 60 million. Pensions were paid in a total amount of EUR 1.5 billion to 460,000 pension recipients. In January–March, the return on Ilmarinen’s investment portfolio was 4.6 per cent (–0.1 per cent in Q1 2018), i.e. EUR 2.1 billion. At the end of March, the market value of investments stood at EUR 47.4 billion (31 Dec 2018: EUR 46.0 billion).

Ilmarinens delårsrapport 1.1-31.3.2019: Placeringsintäkterna 4,6 %, enligt bolagets uppdaterade strategi är målet att vara den mest tilltalande samarbetspartnern i arbetslivet29.4.2019 11:08:58 EESTTiedote

Premieinkomsten uppgick under början av året till 1,5 miljarder euro. Mätt enligt premieinkomsten ökade kundbeståndet med cirka 60 miljoner euro. Pensioner utbetalades för sammanlagt 1,5 miljarder euro till 460 000 pensionstagare. Ilmarinens placeringsportfölj gav i januari–mars en avkastning på 4,6 procent (-0,1 procent 1.1–31.3.2018), dvs. 2,1 miljarder euro. Placeringarnas marknadsvärde uppgick vid utgången av mars till 47,4 miljarder euro (46,0 miljarder euro 31.12.2018).