SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Potkua parsasta - Kevään kasvikset kruunaavat Brain Food -kokousruokavalion

Jaa
Radisson Blu Hotellien kehittämässä mielelle, aivoille ja koko keholle suunnittelussa Brain Food -kokousruokavaliossa runsas kasvisten käyttö on yksi pääperiaatteista. Kokousvieraita hemmotellaan entistä värikkäämmin kesää kohti, kun Satokausi-kasvisten kirjo kasvaa kohisten.

Brain Foodissa yhdistyy terveellisyys, ruoan hyvä maku ja kokonaisvaltainen aistinautinto. Runsas kasvisten käyttö, kalan ja täysjyvätuotteiden yhdistelmä muodostaa hyvän pohjan täyspainoiselle ruokavaliolle.

“Parsa aloittaa kesän vihreiden vihannesten sesongin. Sitä tarjoillaan niin lämpimänä kuin kylmänä läpi päivän, esimerkiksi vihersmoothie täydentyy sesongin himoituimmalla raaka-aineella. Parsa on itsessään parasta, joten raaka-ainetta kunnioittaen sitä käsitellään puhdasta makua korostaen. Vihreiden vihannesten kanssa kannattaa kokeilla vaaleaa, kotimaista kalaa, esimerkiksi ahven on nyt parhaimmillaan”, kertoo Radisson Blu Plaza Hotelin keittiömestari Simo Räsänen.

Brain Food -kokousruokavaliossa käytettävät raaka-aineet vaihtuvat pitkin vuotta Satokausi-ajattelun mukaan. Satokausia noudattamalla saadaan tarjolle aina parhaimman makuiset kasvikset.

“Alkukesän vihannekset ovat täynnä vitamiineja ja ravintoaineita. Esimerkiksi parsa sisältää enemmän kuitua kuin puolukka ja jo alle sadasta grammasta broccoliinia saa päivän C-vitamiinit”, hehkuttaa Satokausikalenterin perustaja Samuli Karjula.

“Brain Food -ruokavaliossa ei käytetä juurikaan lisättyä sokeria. Makean ystäviä ei ole kuitenkaan unohdettu. Esimerkiksi hunajameloni, nektariini ja aprikoosi maistuvat erityisen makeilta alkukesästä. Hedelmiä kannattaa kokeilla maustaa yrteillä ja kokeilla myös salaateissa”, jatkaa Karjula.

Brain Food -ruokavaliota tarjoillaan kaikissa Radisson Blu Hotellien järjestämissä tilaisuuksissa.

“Kesä on suosittua virkistystilaisuuksien aikaa ja myös juhlat onnistuvat meillä helposti. Juhlissa voi keskittyä olennaiseen, kun kaikki tilasta tarjoiluihin tulee valmiina. Kannattaa ottaa kesästä kaikki irti ja samalla kääntää katse jo syksynkin suuntaan, sesongin vaihtuminen on seminaarien ja koulutusten kulta-aikaa”, kertoo Suomen Radisson Blu Hotellien markkinointipäällikkö Marileea Järnefelt.

Brain Food -konsepti on esillä Radisson Blu Hotellien osastolla Kongressimessuilla 3.-4.4. ja on saatavilla Suomessa osana kokouspalvelua Helsingissä, Tampereella, Oulussa ja Turussa. Lue lisää: https://www.raflaamo.fi/fi/radisson-blu-brain-food

 

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Marileea Järnefelt, Markkinointipäällikkö, Suomen Radisson Blu Hotellit, p. 040 533 3312, marileea.jarnefelt@radissonblu.com


Samuli Karjula, Satokausikalenterin perustaja, p. 0440 265 164, samuli.karjula@satokausikalenteri.fi

Kuvat

Linkit

Tietoja julkaisijasta

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Fleminginkatu 34
00510 Helsinki

http://www.s-ryhma.fi

Radisson Blu -hotelliketju kuuluu Radisson Hotel Groupiin, joka on yksi maailman nopeimmin kasvavista hotelliryhmittymistä. Ryhmään kuuluvat Radisson Blu Hotellien lisäksi Radisson Collection, Radisson, Radisson RED, Park Plaza, Park Inn by Radisson sekä Country Inn & Suites by Radisson -hotellit. Radisson Hotel Groupilla on toiminnassa ja rakenteilla yli 1 400 hotellia ympäri maailmaa. Radisson Blu Hotelleja on Suomessa kahdeksan, joista neljä Helsingissä sekä yksi Espoossa, Turussa, Tampereella ja Oulussa. Hotellit ovat keskittyneet tarjoamaan yksilöllisiä elämyksiä, ja yhteistä niille on kansainvälisesti palkittu palvelun laatu. Kaikki Suomen hotellit ovat Green Key -sertifioituja. Radisson Hotel Group on valittu jo yhdeksänä vuonna peräkkäin maailman eettisimpien yritysten joukkoon.

 

Sokotel Oy on SOK:n matkailu- ja ravitsemisliiketoimintaa harjoittava tytäryhtiö, joka operoi Suomessa seitsemää Radisson Blu Hotellia sekä neljäätoista Sokos Hotellia. Sokotel Oy toimii pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Oulussa ja Vaasassa. Radisson Blu Marina Palace Hotelin liiketoiminnasta Turussa vastaa Turun Osuuskauppa.             

Satokausikalenterin missiona on edistää ja monipuolistaa kasvisten kulutus. Sesongin kasvisten ympärille rakentunut digiyhteisö tavoittaa kuukausittain yli 700 000 suomalaista ja vuodesta 2013 julkaistua seinäkalenteria on myyty jo yli 100 000 kappaletta. Lue lisää: https://www.satokausikalenteri.fi/

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Antti Oksa päivittäistavarakaupan ja Sebastian Nyström käyttötavarakaupan johtajaksi SOK:lle16.9.2025 12:00:00 EEST | Tiedote

Antti Oksa on nimitetty päivittäistavarakaupan johtajaksi SOK:lle 16.9. alkaen. Oksa on aloittanut kaupparyhmän palveluksessa vuonna 2006 S-Trainee-valmennettavana ja on ennen uutta tehtäväänsä toiminut monipuolisesti päivittäistavarakaupan alueella. Viimeisimpänä hän on vastannut SOK:n päivittäistavarakaupan tuoteryhmäjohtamisesta. Sebastian Nyström on nimitetty käyttötavarakaupan johtajaksi SOK:lle 16.9. alkaen. Tehtävä on S-ryhmässä uusi. Nyströmin vastuualueeseen kuuluu käyttötavarakauppa Prisma-, Sokos- ja Sokos Emotion -ketjubrändeissä, ja johtajat Virpi Viinikainen ja Mika Laakso raportoivat jatkossa hänelle. Nyström tulee roolissaan keskittymään erityisesti S-ryhmän käyttötavarakaupan digitaalisuuden kehittämiseen. Sebastian Nyström aloitti SOK:lla vuonna 2015 strategiajohtajana ja on viimeisimpänä työskennellyt digipalveluista, IT:stä ja asiakkuudesta vastaavana muutosjohtajana. Ville Kinnunen on nimitetty Chief Digital Officer -tehtävään ja konsernijohtoryhmän jäseneksi SOK:l

Maalaus korostuu suomalaisten remontointisuunnitelmissa – Prisma tuo myyntiin uudet sisustusmaalit suosituimmissa sävyissä9.9.2025 07:55:00 EEST | Tiedote

S-ryhmän asiakasomistajilleen toteuttama tuore kyselytutkimus valottaa suomalaisten remontointisuunnitelmia. Kyselyyn vastasi yli 1900 suomalaista, ja sen tulokset puhuvat selkeää kieltä: pienet kodin remontit kiinnostavat nyt enemmän kuin suuret investoinnit. Useimmiten remontointiaikeissa suunnataan maalikaupoille. Prisman valikoimaan saapuneet uudet sisustusmaalit tuovat kymmenen Suomen suosituinta sävyä helposti remontoijien saataville.

Kaupan toimenpiteillä selvä vaikutus – S-ryhmän ruokakaupoissa hillittiin muovikassien kysyntää8.9.2025 08:15:00 EEST | Tiedote

Osana kansallista muovikassisitoumusta sekä pitkäaikaista kampanjointia yhdessä muiden kaupan alan toimijoiden kanssa, S-ryhmän ruokakaupoissa (Prisma, S-market, Sale, Alepa) on tehty toimenpiteitä muovikassien määrän vähentämiseksi. Toukokuun alussa aloitetun uuden myymäläviestinnän sekä eri kassivaihtoehtoja koskeneen hintamuutoksen myötä yhä harvempi osti muovikassin tänä kesänä.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye