Potkua parsasta - Kevään kasvikset kruunaavat Brain Food -kokousruokavalion

Radisson Blu Hotellien kehittämässä mielelle, aivoille ja koko keholle suunnittelussa Brain Food -kokousruokavaliossa runsas kasvisten käyttö on yksi pääperiaatteista. Kokousvieraita hemmotellaan entistä värikkäämmin kesää kohti, kun Satokausi-kasvisten kirjo kasvaa kohisten.

Brain Foodissa yhdistyy terveellisyys, ruoan hyvä maku ja kokonaisvaltainen aistinautinto. Runsas kasvisten käyttö, kalan ja täysjyvätuotteiden yhdistelmä muodostaa hyvän pohjan täyspainoiselle ruokavaliolle.

“Parsa aloittaa kesän vihreiden vihannesten sesongin. Sitä tarjoillaan niin lämpimänä kuin kylmänä läpi päivän, esimerkiksi vihersmoothie täydentyy sesongin himoituimmalla raaka-aineella. Parsa on itsessään parasta, joten raaka-ainetta kunnioittaen sitä käsitellään puhdasta makua korostaen. Vihreiden vihannesten kanssa kannattaa kokeilla vaaleaa, kotimaista kalaa, esimerkiksi ahven on nyt parhaimmillaan”, kertoo Radisson Blu Plaza Hotelin keittiömestari Simo Räsänen.

Brain Food -kokousruokavaliossa käytettävät raaka-aineet vaihtuvat pitkin vuotta Satokausi-ajattelun mukaan. Satokausia noudattamalla saadaan tarjolle aina parhaimman makuiset kasvikset.

“Alkukesän vihannekset ovat täynnä vitamiineja ja ravintoaineita. Esimerkiksi parsa sisältää enemmän kuitua kuin puolukka ja jo alle sadasta grammasta broccoliinia saa päivän C-vitamiinit”, hehkuttaa Satokausikalenterin perustaja Samuli Karjula.

“Brain Food -ruokavaliossa ei käytetä juurikaan lisättyä sokeria. Makean ystäviä ei ole kuitenkaan unohdettu. Esimerkiksi hunajameloni, nektariini ja aprikoosi maistuvat erityisen makeilta alkukesästä. Hedelmiä kannattaa kokeilla maustaa yrteillä ja kokeilla myös salaateissa”, jatkaa Karjula.

Brain Food -ruokavaliota tarjoillaan kaikissa Radisson Blu Hotellien järjestämissä tilaisuuksissa.

“Kesä on suosittua virkistystilaisuuksien aikaa ja myös juhlat onnistuvat meillä helposti. Juhlissa voi keskittyä olennaiseen, kun kaikki tilasta tarjoiluihin tulee valmiina. Kannattaa ottaa kesästä kaikki irti ja samalla kääntää katse jo syksynkin suuntaan, sesongin vaihtuminen on seminaarien ja koulutusten kulta-aikaa”, kertoo Suomen Radisson Blu Hotellien markkinointipäällikkö Marileea Järnefelt.

Brain Food -konsepti on esillä Radisson Blu Hotellien osastolla Kongressimessuilla 3.-4.4. ja on saatavilla Suomessa osana kokouspalvelua Helsingissä, Tampereella, Oulussa ja Turussa. Lue lisää: https://www.raflaamo.fi/fi/radisson-blu-brain-food

Marileea Järnefelt, Markkinointipäällikkö, Suomen Radisson Blu Hotellit, p. 040 533 3312, marileea.jarnefelt@radissonblu.com

Samuli Karjula, Satokausikalenterin perustaja, p. 0440 265 164, samuli.karjula@satokausikalenteri.fi

Radisson Blu -hotelliketju kuuluu Radisson Hotel Groupiin, joka on yksi maailman nopeimmin kasvavista hotelliryhmittymistä. Ryhmään kuuluvat Radisson Blu Hotellien lisäksi Radisson Collection, Radisson, Radisson RED, Park Plaza, Park Inn by Radisson sekä Country Inn & Suites by Radisson -hotellit. Radisson Hotel Groupilla on toiminnassa ja rakenteilla yli 1 400 hotellia ympäri maailmaa. Radisson Blu Hotelleja on Suomessa kahdeksan, joista neljä Helsingissä sekä yksi Espoossa, Turussa, Tampereella ja Oulussa. Hotellit ovat keskittyneet tarjoamaan yksilöllisiä elämyksiä, ja yhteistä niille on kansainvälisesti palkittu palvelun laatu. Kaikki Suomen hotellit ovat Green Key -sertifioituja. Radisson Hotel Group on valittu jo yhdeksänä vuonna peräkkäin maailman eettisimpien yritysten joukkoon.

Sokotel Oy on SOK:n matkailu- ja ravitsemisliiketoimintaa harjoittava tytäryhtiö, joka operoi Suomessa seitsemää Radisson Blu Hotellia sekä neljäätoista Sokos Hotellia. Sokotel Oy toimii pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Oulussa ja Vaasassa. Radisson Blu Marina Palace Hotelin liiketoiminnasta Turussa vastaa Turun Osuuskauppa.

Satokausikalenterin missiona on edistää ja monipuolistaa kasvisten kulutus. Sesongin kasvisten ympärille rakentunut digiyhteisö tavoittaa kuukausittain yli 700 000 suomalaista ja vuodesta 2013 julkaistua seinäkalenteria on myyty jo yli 100 000 kappaletta. Lue lisää: https://www.satokausikalenteri.fi/

Bomban lomakohteen odotetut uutuudet kesällä 202423.4.2024 08:20:00 EEST | Tiedote

Pielisen rantamaisemassa Pohjois-Karjalassa sijaitsevasta Bombasta on viime vuosina muodostunut monipuolinen ja suosittu lomakohde. Ylellinen kylpylä, omaleimainen kulttuuri, lukuisat luonnossa tapahtuvat aktiviteetit sekä herkullinen ruoka houkuttelevat Bomballe. Kesällä 2024 palvelutarjonta laajenee entisestään, kun Bomballa avautuu sekä oma elämyspalveluyritys että Break Sokos Hotel Bomban uusi laajennusosa maisemahuoneineen.