Potkua parsasta - Kevään kasvikset kruunaavat Brain Food -kokousruokavalion

Brain Foodissa yhdistyy terveellisyys, ruoan hyvä maku ja kokonaisvaltainen aistinautinto. Runsas kasvisten käyttö, kalan ja täysjyvätuotteiden yhdistelmä muodostaa hyvän pohjan täyspainoiselle ruokavaliolle.
“Parsa aloittaa kesän vihreiden vihannesten sesongin. Sitä tarjoillaan niin lämpimänä kuin kylmänä läpi päivän, esimerkiksi vihersmoothie täydentyy sesongin himoituimmalla raaka-aineella. Parsa on itsessään parasta, joten raaka-ainetta kunnioittaen sitä käsitellään puhdasta makua korostaen. Vihreiden vihannesten kanssa kannattaa kokeilla vaaleaa, kotimaista kalaa, esimerkiksi ahven on nyt parhaimmillaan”, kertoo Radisson Blu Plaza Hotelin keittiömestari Simo Räsänen.
Brain Food -kokousruokavaliossa käytettävät raaka-aineet vaihtuvat pitkin vuotta Satokausi-ajattelun mukaan. Satokausia noudattamalla saadaan tarjolle aina parhaimman makuiset kasvikset.
“Alkukesän vihannekset ovat täynnä vitamiineja ja ravintoaineita. Esimerkiksi parsa sisältää enemmän kuitua kuin puolukka ja jo alle sadasta grammasta broccoliinia saa päivän C-vitamiinit”, hehkuttaa Satokausikalenterin perustaja Samuli Karjula.
“Brain Food -ruokavaliossa ei käytetä juurikaan lisättyä sokeria. Makean ystäviä ei ole kuitenkaan unohdettu. Esimerkiksi hunajameloni, nektariini ja aprikoosi maistuvat erityisen makeilta alkukesästä. Hedelmiä kannattaa kokeilla maustaa yrteillä ja kokeilla myös salaateissa”, jatkaa Karjula.
Brain Food -ruokavaliota tarjoillaan kaikissa Radisson Blu Hotellien järjestämissä tilaisuuksissa.
“Kesä on suosittua virkistystilaisuuksien aikaa ja myös juhlat onnistuvat meillä helposti. Juhlissa voi keskittyä olennaiseen, kun kaikki tilasta tarjoiluihin tulee valmiina. Kannattaa ottaa kesästä kaikki irti ja samalla kääntää katse jo syksynkin suuntaan, sesongin vaihtuminen on seminaarien ja koulutusten kulta-aikaa”, kertoo Suomen Radisson Blu Hotellien markkinointipäällikkö Marileea Järnefelt.
Brain Food -konsepti on esillä Radisson Blu Hotellien osastolla Kongressimessuilla 3.-4.4. ja on saatavilla Suomessa osana kokouspalvelua Helsingissä, Tampereella, Oulussa ja Turussa. Lue lisää: https://www.raflaamo.fi/fi/radisson-blu-brain-food
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Marileea Järnefelt, Markkinointipäällikkö, Suomen Radisson Blu Hotellit, p. 040 533 3312, marileea.jarnefelt@radissonblu.com
Samuli Karjula, Satokausikalenterin perustaja, p. 0440 265 164, samuli.karjula@satokausikalenteri.fi
SOK Mediapalvelu
arkisin klo 8-16
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Radisson Blu -hotelliketju kuuluu Radisson Hotel Groupiin, joka on yksi maailman nopeimmin kasvavista hotelliryhmittymistä. Ryhmään kuuluvat Radisson Blu Hotellien lisäksi Radisson Collection, Radisson, Radisson RED, Park Plaza, Park Inn by Radisson sekä Country Inn & Suites by Radisson -hotellit. Radisson Hotel Groupilla on toiminnassa ja rakenteilla yli 1 400 hotellia ympäri maailmaa. Radisson Blu Hotelleja on Suomessa kahdeksan, joista neljä Helsingissä sekä yksi Espoossa, Turussa, Tampereella ja Oulussa. Hotellit ovat keskittyneet tarjoamaan yksilöllisiä elämyksiä, ja yhteistä niille on kansainvälisesti palkittu palvelun laatu. Kaikki Suomen hotellit ovat Green Key -sertifioituja. Radisson Hotel Group on valittu jo yhdeksänä vuonna peräkkäin maailman eettisimpien yritysten joukkoon.
Sokotel Oy on SOK:n matkailu- ja ravitsemisliiketoimintaa harjoittava tytäryhtiö, joka operoi Suomessa seitsemää Radisson Blu Hotellia sekä neljäätoista Sokos Hotellia. Sokotel Oy toimii pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Oulussa ja Vaasassa. Radisson Blu Marina Palace Hotelin liiketoiminnasta Turussa vastaa Turun Osuuskauppa.
Satokausikalenterin missiona on edistää ja monipuolistaa kasvisten kulutus. Sesongin kasvisten ympärille rakentunut digiyhteisö tavoittaa kuukausittain yli 700 000 suomalaista ja vuodesta 2013 julkaistua seinäkalenteria on myyty jo yli 100 000 kappaletta. Lue lisää: https://www.satokausikalenteri.fi/
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Riisituotteille odotettu sertifiointi – näkyy kaupan hyllyllä ”jyvä kerrallaan”3.11.2025 07:30:00 EET | Tiedote
Riisi on monelle tuttu ruoanlaiton peruselementti, jota ostetaan S-ryhmän ruokakauppojen (Prisma, S-market, Sale ja Alepa) hyllyiltä vuodessa noin yhdeksän miljoonaa kiloa. Syksyllä kaupan riisihyllyille on saapunut ensimmäinen Sustainable Rice Platform -sertifioitu Coop-tuotemerkin basmatiriisi.
Kysely: suomalaiset panostavat kodin valaistuksessa eniten olohuoneeseen ja keittiöön29.10.2025 07:45:00 EET | Tiedote
Suomalaiset pitävät valaistusta tärkeänä tekijänä kodin tunnelman luomisessa ja osana sisustusta, selviää Sokoksen tekemästä kyselytutkimuksesta. Kotona panostetaan etenkin olohuoneen ja keittiön valaistukseen. Sokoksen asiantuntija jakaa täsmävinkin, mihin kodin valaistuksessa kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota pimeänä vuodenaikana.
Uudistuva Iso juttu -kumppaniyhteistyö laajenee ilmastoasioista muihin kestävyysteemoihin28.10.2025 12:30:00 EET | Tiedote
S-ryhmä laajentaa Iso juttu -kumppaniyhteistyötään – jatkossa mukana ovat ilmaston lisäksi luonnon monimuotoisuus, vesivastuullisuus ja ihmisoikeudet. Tavoitteena on löytää konkreettisia ratkaisuja kestävyyshaasteisiin yhdessä 17 500 tavaran- ja palveluntoimittajan kanssa sekä tuoda pienet ja suuret toimijat yhteen. Miljoonan tonnin päästösäästötavoite saavutettiin yhdessä kumppaneiden kanssa etuajassa viime vuonna.
Lähes 3000 sähköautoilijaa paljastaa ajatuksensa sähköauton lataamisesta – pitkillä matkoilla selkeä toive, näitä asioita asemille halutaan lisää27.10.2025 09:01:22 EET | Tiedote
ABC-latauksen toteuttama suuri sähköautoilukysely selvitti autoilijoilta muun muassa missä ja mihin aikaan autoa ladataan, mitä latauksen aikana halutaan tehdä ja mitä latausasemille toivotaan lisää. Kyselytutkimukseen vastasi lähes 3000 sähköautolla tai plug-in-hybridillä ajavaa eri-ikäistä autoilijaa ympäri maan.
Halloweenin suosio kasvaa vuosi vuodelta - kurpitsat, texmex ja foliopallot vetävät kaupoissa27.10.2025 07:20:00 EET | Tiedote
Halloweenin vietto näkyy S-ryhmän myyntidatan perusteella vuosi vuodelta suomalaiskodeissa yhä vahvemmin. Kurpitsoja myydään sesongin aikana jo 100 000 kiloa, ja amerikkalaistyylisten herkkujen, kuten hodarien ja texmex-tuotteiden, myynti kasvaa Halloween-viikolla keskimäärin 10 prosenttia.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme

