PPF nimittää uuden Škodan toimitusjohtajan

Praha, 14. helmikuuta 2022: PPF Group ilmoitti tänään Didier Pflegerin nimittämisestä Škoda Groupin toimitusjohtajaksi ja Škoda Transportationin hallituksen puheenjohtajaksi. Didier Pfleger (57) on ansioitunut johtaja, jolla on vankka kokemus globaalien teollisuusyritysten johtamisesta ja innovaatioiden edistämisestä.

Didier Pfleger

Didier Pfleger aloittaa uudessa tehtävässään tänään, hän tulee Škodalle maailman johtavan kiskokalustovalmistajan Alstomin palveluksesta. Hän työskenteli Alstomilla yli kymmenen vuotta ja toimi myös yhtiön johtokunnan jäsenenä ja sähköbussiyksikön APTIS:n johtajana. Hänen valinnallaan PPF pyrkii vauhdittamaan Škodan kehitystä nykyaikaisten liikennejärjestelmien ja -ratkaisujen monipuoliseksi tuottajaksi ja sen maantieteellistä laajentumista. Uusi toimitusjohtaja seuraa tehtävässään Petr Brzezinaa, joka johti Škodaa, perinteistä tšekkiläistä liikkuvan kaluston valmistajaa, vuodesta 2018.

"Nimittämällä Didier Pflegerin vahvistamme tavoitettamme kasvattaa Škodan markkinaosuutta suurten teollisuusyritysten keskuudessa maailmanlaajuisesti. Haluan myös kiittää Petr Brzezinaa hänen ponnisteluistaan Škodan vakauttamisessa sen jälkeen, kun ostimme yhtiön vuonna 2018", sanoo PPF Groupin toimitusjohtaja ja osakkeenomistaja Ladislav Bartoníček.

Alstomilla Lähi-idän, Afrikan ja Keski-Aasian johtajana toiminut Didier Pfleger osoitti vahvaa menestystä alueen myynnin ja kannattavuuden samanaikaisessa parantamisessa.

"Olen otettu siitä, että PPF on antanut minulle tehtäväksi toteuttaa vaikuttava muutos sen tärkeimmässä teollisuusomaisuudessa. Kunnioitan syvästi Škodan perinteitä ja sen saavutuksia ympäristöystävällisten, turvallisten ja mukavien liikennejärjestelmien rakentamisessa. Välittömät tavoitteeni ovat yhtiön kannattavuuden parantaminen ja Škodan operatiivisen huippuosaamisen varmistaminen merkittävän kasvun vaiheessa. Olen päättänyt rakentaa sen varaan, mitä osakkeenomistajat ovat tuoneet Škodalle, mobilisoimalla kaikki johtoryhmät ja työntekijät", Didier Pfleger sanoo.

Ennen Didier Pflegerin nimittämistä Škodan toimitusjohtajaksi yhtiön ylimpään johtoryhmään on valittu myös muita ansioituneita johtajia, jotka ovat aiemmin työskennelleet Škodan maailmanlaajuisesti toimivien kollegojen kanssa. Uusi myyntijohtaja Mike Niebling tulee Bombardierilta, ja uusi tuotantopäällikkö Radoslaw Banach työskenteli Alstomin Puolan yksikössä. Škoda nimitti äskettäin myös Martin Oravecin uudeksi talousjohtajakseen. Martin Oravec toimi aiemmin samassa tehtävässä PPF:n omistamassa teleoperaattorissa Telenor Unkarissa.

Škoda Transportation Group
Škoda Transportationin tuotteisiin kuuluvat mm. matalalattiaraitiovaunut, sähköveturit, lähijunat, metrojunat, sähköbussit ja johdinautot sekä liikennejärjestelmien ohjaus- ja käyttöjärjestelmät. Škoda Transportationilla on Tšekissä useita tytäryhtiöitä, kuten Škoda Electric, Škoda Vagonka, Škoda Pars ja Škoda Ekova. Muita yrityksiä on myös Saksassa, Suomessa, Unkarissa ja Venäjällä. Škoda työllistää yrityksissään yli kuusi tuhatta ihmistä. Suurten tutkimus- ja kehitysinvestointien ansiosta Škoda Transportation voi tuoda markkinoille säännöllisesti uusia ja nykyaikaisia tuotteita. Škoda investoi noin 70 miljoonaa euroa tutkimukseen ja kehitykseen vuonna 2020.

www.skoda.cz/en

PPF Group
PPF Group toimii 25 maassa ja investoi useilla aloilla, kuten rahoituspalveluissa, televiestinnässä, mediassa, bioteknologiassa, kiinteistöissä ja tekniikassa. PPF Groupin toiminta ulottuu Euroopasta Pohjois-Amerikkaan ja Aasiaan. Konserni omistaa omaisuutta 40,3 miljardin euron arvosta ja työllistää 80 000 henkilöä maailmanlaajuisesti (30.6.2021).

www.ppf.eu/en

www.twitter.com/PPFGroup

www.linkedin.com/company/ppf

Škoda Transtech
juha.vierros@skoda.cz

Jan Švehla
Viestintäpäällikkö
Škoda Transportation Group
jan.svehla@skoda.cz

Didier Pfleger

Tutkijantie 8

Muutokset Škoda Groupin organisaatiorakenteessa tuovat yhtiön lähemmäksi asiakkaitaan7.6.2022 12:20:01 EEST | Tiedote

Pilsen, 6. kesäkuuta 2022 – PPF-konserniin kuuluva Škoda Group - Euroopan johtava julkisen liikenteen kalustovalmistaja - vahvistaa ylintä johtoaan sekä muuttaa organisaatiorakennettaan. Škoda Group, joka omistaa Pilzenissä olevan Škoda Transportationin, haluaa lähemmäksi asiakkaitaan yksinkertaistamalla ja suoraviivaistamalla toimintojaan hakien samalla laajentumista uusille markkinoille. Konsernin nimenä ja verkkotunnuksena on kesäkuun alusta alkaen Škoda Group.

Škoda Group kunnostaa 80 raitiovaunua Ruotsin Göteborgiin konsernin Ostravan tehtaalla13.5.2022 08:44:45 EEST | Tiedote

Plzeň, 11 Toukokuu 2022 – Škoda Group on saanut merkittävän sopimuksen 80 raitiovaunun korjaamisesta Göteborgissa, Ruotsissa. Ruotsalainen liikennöijä Västtrafik AB on palkinnut Škodan sopimuksella M31 tyyppisten raitiovaunujen tarkistamisesta ja korjaamisesta. Työt tehdään Škoda Group:n tuotantolaitoksessa Ostravassa vuoteen 2027 saakka. Sopimuksen kokonaisarvo on noin 78 miljoonaa euroa.

Ensimmäinen Raide-Jokerin pikaraitiovaunu matkustajien kokeiltavana8.11.2021 15:40:04 EET | Tiedote

”Testiajoissa pikaraitiovaunumme on ollut menestys, ja nyt on mukava kuulla, miten matkustajat ottavat Artic XL -uutuuden vastaan. Vaunut tulevat aikanaan Raide-Jokerin käyttöön, jolloin nämä nopeat ja miellyttävät vaunut helpottavat kymmenien tuhansien ihmisten päivittäistä liikkumista ja tarjoavat likenteeseen ilmastoystävällisen ja kestävän vaihtoehdon,” toimitusjohtaja Juha Vierros Škoda Transtechiltä toteaa. HSL:n mukaan Raide-Jokerilla kuljetaan vuonna 2030 noin 91 000 matkaa arkivuorokaudessa ja vuonna 2050 matkoja olisi jo 125 000 arkivuorokaudessa. Bussilinjalla 550 matkustaa nyt 40 000 henkeä vuorokaudessa. Raide-Jokerin esisarjavaunu liikkuu nyt Helsingin keskustassa linjatunnuksella 4S arkisin klo 8 ja klo 19 välillä. Se eroaa muista liikenteessä olevista ratikoista paitsi turkoosin värinsä, myös pituutensa ansiosta. Jokeri -vaunu on koko 34 metrin pituudeltaan matalalattiainen raitiovaunu, jossa on keskimoduulissa on tasainen lattia. Vaunussa on 78 istumapaikkaa, yhteensä