Prinssi Harryn Varamies on noussut tammikuun myydyimmäksi tietokirjaksi ja rikkoo maailmanlaajuisia myyntiennätyksiä

Prinssi Harryn Varamies on noussut tammikuun myydyimmäksi tietokirjaksi Suomessa. Englanninkielinen teos on myynyt tammikuussa ennätykselliset 3,5 miljoonaa kappaletta.

Prinssi Harryn elämäkerta Varamies on noussut maailmanlaajuiseksi kirjailmiöksi heti ilmestyttyään.

Varamies on noussut myydyimmäksi kirjaksi Suomen lisäksi muun muassa Yhdysvalloissa, Isossa-Britanniassa, Kanadassa, Australiassa, Saksassa, Ranskassa, Italiassa, Hollannissa, Brasiliassa, Tanskassa, Chilessä, Kolumbiassa ja Perussa. Kirja julkaistiin 10.1. kuudessatoista maassa. Suomeksi kirja ilmestyi 19.1.

Yhdysvalloissa kirja on myynyt uskomattomat 1,8 miljoonaa kappaletta ja Isossa-Britanniassakin lähes miljoona kappaletta.

Varamies kuljettaa lukijan suoraan 1990-luvun koskettavimpiin hetkiin: kaksi nuorta prinssiä astelee äitinsä arkun perässä maailman seuratessa tilannetta murheellisena ja kauhuissaan. Kun prinsessa Diana haudattiin, miljardit ihmiset miettivät, miltä prinsseistä tuntui, mitä he ajattelivat ja miten heidän elämänsä sujuisi siitä eteenpäin.

Järkähtämättömän rehellisesti kirjoitettu Varamies on ohittamaton kirja täynnä oivalluksia, paljastuksia, itsetutkiskelua ja vaikeuksien kautta saavutettua viisautta rakkauden voimasta, joka voittaa surun.

Kustannusosakeyhtiö Otava on Suomen suurin ja johtava kustantamo. Julkaisemme kaunokirjallisuutta, tietokirjoja, lasten- ja nuortenkirjoja sekä tuotamme oppimisen palveluita. Otavan kustantamoperheeseen kuuluvat myös Like Kustannus, Karisto, Atena, F-Kustannus, Nemo ja Moreeni.

Olemme vastuullinen kotimainen perheyritys, joka on yli 130 vuoden ajan edistänyt suomalaista kirjallisuutta, tietoa, lukemista, oppimista ja suomenkieltä. Valmistamme kirjamme Suomessa, omassa Keuruun kirjapainossamme. Kustantamisemme perustuu moniarvoisuuteen, avarakatseisuuteen ja suvaitsevaisuuteen. Teemme työtämme intohimolla ja tulevaisuuteen katsoen.

Otavan uudet lukulähettiläät vievät lukuiloa eteenpäin10.4.2024 13:00:00 EEST | Tiedote

Otava aloittaa huhtikuussa uuden, lukemista ja kirjallisuutta edistävän hankkeen kun kaksi lukulähettilästä ryhtyy viemään lukemisen iloa eteenpäin. Lasten- ja nuortenkirjallisuuden puolestapuhujana aloittaa kirjastoammattilainen ja lukuaktivisti Henriika Tulivirta ja kauno- ja tietokirjallisuuden lukulähettiläänä kirja-alan vaikuttaja sekä Kirsin Book Club -kirjablogin, lukupiirien ja -podcastin perustaja Kirsi Ranin.