Prisma Jumbon työntekijöillä todettu COVID-19-koronavirustartuntoja

Prisma Jumbon työntekijöillä on todettu kuluvan viikon maanantaista alkaen 12 COVID-19-tartuntaa. HOK-Elanto on toiminut tilanteessa sen vakavuuden vaatimalla tavalla, ohjannut työntekijät omaehtoiseen karanteeniin heti kun ensimmäiset sairastumistapaukset tulivat ilmi ja tehnyt tiivistä yhteistyötä Vantaan terveysviranomaisen kanssa. Terveysviranomaisen mukaan Jumbon Prismassa asioineiden asiakkaiden tartuntariski on pieni.

Vantaalla sijaitsevan Prisma Jumbon työntekijöillä on todettu kuluvan viikon maanantaista alkaen 12 COVID-19-tartuntaa. Altistuneet työntekijät on asetettu karanteeniin.

- Terveysviranomainen ei katso asiakkaiden altistuneen. Myymäläasiointi on luonteeltaan lyhytkestoista ja myymälässä on pidetty hyvää huolta hygieniakäytännöistä sekä käytetty kasvosuojaimia. Jumbon Prisman toiminta voi viranomaisen päätöksellä jatkua normaalisti. Kaupassa nyt työskentelevät henkilöt eivät ole olleet kontaktissa sairastuneiden kanssa. Pintojen puhtaudesta ja hygieniakäytännöistä pidetään hyvää huolta, kuten aiemminkin, kertoo HOK-Elannon Prismoista vastaava toimialajohtaja Lassi Juntunen.

HOK-Elanto oli yhteydessä Vantaan tartuntatautiviranomaisiin heti ensimmäisen tartunnan tultua ilmi työterveyshuollon testissä maanantaina 25.1.

- Teemme päivittäin töitä, jotta kaikissa toimipaikoissamme olisi turvallista työskennellä ja asioida. Olemme ottaneet tilanteen Prisma Jumbossa hyvin vakavasti, ja ohjanneet virukselle altistuneita työntekijöitämme jo omaehtoiseen karanteeniin heti kun ensimmäiset sairastumistapaukset ilmenivät, Juntunen kertoo.

HOK-Elanto ja Vantaan tartuntatautiviranomaiset ovat ohjanneet kaikki Jumbon Prismassa 30.12.2020 alkaen työskennelleet koronatestiin. Todettuihin tapauksiin liittyy muuntovirusepäily. Koska tietoa muuntoviruksen tarttuvuudesta on vielä vähäisesti, kontakteja määritellään muuntovirusepäilyn yhteydessä altistuneeksi tavallista herkemmin.

HOK-Elanto suhtautuu koronatilanteeseen äärimmäisellä vakavuudella ja turvallisuuden varmistaminen on kaiken toiminnan lähtökohta.

- Koronan leviämistä ehkäistään kaikissa yksiköissämme tarkoin turvatoimin. Huolehdimme hygieniasta ja siivouksesta tehostetusti, käytämme työskennellessämme aina kasvosuojaimia ja muistutamme myös asiakkaitamme maskien käytöstä ja turvaväleistä muun muassa julistein, infonäytöin ja äänikuulutuksin, Lassi Juntunen sanoo.

Anniina KorpelaViestintäpäällikköHOK-Elanto

Autan mielelläni, kun tarvitset tietoa HOK-Elannon kaupoista, ravintoloista, muista liiketoiminnoista, kuluttajatrendeistä, vastuullisuudesta tai organisaatiosta yleisesti.

Puh:+358 (0) 10 7660 593anniina.korpela@sok.fi

HOK-Elannon vuosi 2020: ennätysbonukset asiakasomistajille, työtyytyväisyys huipussaan18.2.2021 12:00:00 EETTiedote

HOK-Elannon asiakasomistajille maksettiin vuonna 2020 historian suurimmat Bonukset. Bonuksia maksettiin kaikkiaan yli 73 miljoonalla eurolla – yli 8,6 miljoonaa euroa enemmän kuin vuonna 2019. HOK-Elanto jatkoi myös suuria ja pitkäjänteisiä investointejaan palveluverkostonsa kehittämiseksi sekä keskittyi turvaamaan koko henkilöstölleen työpaikat toimialasta riippumatta. Henkilöstön työtyytyväisyys nousi sekin historiallisen korkeaksi – vaikka koronavuosi oli monin tavoin poikkeuksellinen. Koronakriisi kasvatti HOK-Elannossa päivittäis- ja käyttötavarakaupan myyntiä, mutta ravintolat sekä Helsingin kantakaupungissa sijaitsevat liiketoiminnot kärsivät koronatilanteesta.

Päivitys aiempaan tiedotteeseen 28.1.: Kaikki Jumbon Prismassa työskennelleet on alkuvuoden aikana ohjattu koronatestiin - kaksi todettua muuntovirustapausta11.2.2021 14:37:41 EETTiedote

Prisma Jumbon tiloissa työskennelleillä työntekijöillä on nyt todettu yhteensä 32 COVID-19-tartuntaa. Kaikki Jumbon Prismassa 30.12.2020 tai sen jälkeen työskennelleet on alkuvuoden aikana ohjattu koronatesteihin ja kaksi todetuista koronavirustapauksista on varmistunut UK-variantin eli muuntoviruksen aiheuttamaksi. Terveysviranomainen ei katso Jumbon Prisman asiakkaiden altistuneen.

KESÄTYÖTÄ YLI 500 TULEVALLE HOK-ELANTOLAISELLE 10.2.2021 12:13:40 EETTiedote

HOK-Elannossa kesätyöntekijät saavat kattavan kuvan kaupan alan työtehtävistä. Alepassa ja S-marketissa kesätyöntekijät pääsevät lähikaupan tunnelmaan ja työtä tehdään kaikilla kaupan alueilla hyllytyksestä kassaan. Prismassa tehdäänkin sitten jo töitä laajan valikoiman kanssa aina piimästä potkulautaan asti. Kesätöitä tarjoavat myös Omistajapalvelu, ABC-autopesulat ja Kodin Terra Tuusula.

Suosikkituotteet helposti hyllyyn - HOK-Elannon S-marketit haluavat asiakkaat mukaan valikoiman kehittämiseen 3.2.2021 11:54:34 EETTiedote

S-marketeissa on aina voinut esittää tuotetoiveita myymälässä, ja nyt toiveiden esittäminen on entistäkin helpompaa uuden Sinuntoive.fi-nettisivun kautta. Sinuntoive.fi-palvelu on osa HOK-Elannon jättihanketta, jonka aikana kaikki S-marketit uudistetaan vuoden 2022 alkuun mennessä. Uudistuvat S-marketit haluavat tarjota kunkin myymälän asiakkaiden tarpeisiin entistäkin paremmin osuvia valikoimia.