Prisma Linnanmaan uudistustyöt täydessä vauhdissa

Linnanmaan Prisman historian mittavin uudistus on käynnissä. Myymälän ilme muutetaan kevään kuluessa uuden Prisma-konseptin mukaiseksi ja kaupan valikoimat laajentuvat erityisesti ruokaosastolla. Uudistus tuo Linnanmaalle myös ruoan verkkokaupan noudon ja kotiinkuljetuksen, sekä parturi-kampaamo Tälläämön. Valmista on kokonaisuudessaan toukokuussa 2021.

Myymälän ilme muutetaan kevään kuluessa uuden Prisma-konseptin mukaiseksi.

Uudistuksen tavoitteena on kehittää Linnanmaan Prismasta entistäkin toimivampi ja laajempi palvelukokonaisuus omistajille. Kysyimme loppuvuodesta omistajien toiveita uudistuvan Prisman palveluiden ja valikoimien osalta. Halusimme kuulla mitkä ovat Prisman tärkeitä ylläpidettäviä vahvuuksia ja mitä tekijöitä meiltä erityisesti toivotaan vahvistettavan. Linnanmaan Prismaa arvostetaan asiointipaikkana erityisesti sopivan kokonsa ja hyvien valikoimien vuoksi. Omistajat antoivat kiitosta Prismakeskuksen hyvistä oheispalveluista, kuten ravintolamaailmasta ja runsaista pakettiautomaateista. Hedelmä- ja vihannesosastolle toivottiin laajennusta – ja tätä onkin tulossa. Erityisesti maitotaloustuotteiden, jogurttien ja hapanmaitotuotteiden valikoimiin haluttiin lisää vaihtoehtoja ja laajennus tuo uutta myös tähän.

Kaikki kalusteet vaihdetaan uusiin, energiaa säästäviin ovellisiin kalusteisiin koko talon energiatekniikan modernisoinnin lisäksi. Vastuullisuus ympäristöstä on huomioitu tärkeänä osana uudistusta.

Uudistuksen ensimmäisessä vaiheessa vuodenvaihteessa kaikki Prisman kassapöydät päivitettiin uusiin ja itsepalvelukassojen määrää lisättiin. Seuraava valmistuva palvelu on maaliskuussa avattava ruoan verkkokaupan noutopiste ja kotiinkuljetus.

Myymälässä tapahtuu

Kevään kuluessa tapahtuvista ruokaosaston hyllyjärjestyksen muutoksista tiedotetaan myymälässä päivittäin opasteilla. Tammikuussa uudistöitä tehdään muun muassa kuivatavaraosastolla, ja helmikuun alkuun mennessä viimeistellään myös Prisman käyttötavaraosasto valmiiksi. Myös myymälän taustatiloja laajennetaan ruoan verkkokaupan noutopalvelun myötä. Pyrimme varmistamaan mahdollisimman sujuvan asioinnin omistajillemme koko uudistuksen ajan.

Oma parturi-kampaamo

Myös parturi-kampaamo Tälläämön rakentaminen etenee suunnitellusti, ja avajaisia vietetään toukokuun puolessa välissä. Parturi-kampaamon rekrytoinnit käynnistyvät tammi-helmikuun vaihteessa.

Verkkokauppa avataan maaliskuun alussa

Linnanmaan Prisman ruoan verkkokaupan toiminta käynnistyy maaliskuussa. Omat ostokset tilataan ja maksetaan verkossa, ja ne voi noutaa valmiiksi pakattuna Linnanmaan uudelta noutopisteeltä. Linnanmaan Prisman verkkokauppa tulee toimimaan osana uutta S-kaupat.fi -palvelua, jota pilotoidaan jo Limingantullin Prisman ja Sokos Herkun osalta Oulussa. Verkosta tilatut tuotteet ovat saman hintaisia kuin Prisman hyllyssä ja Bonusta kertyy koko tilauksesta.

Myymälän ilme muutetaan kevään kuluessa uuden Prisma-konseptin mukaiseksi.
Hedelmä- ja vihannesosasto laajenee.
Valikoimat kasvavat ja tarjolle tulee lisää tuotevaihtoehtoja.

Osuuskauppa Arina on kuluttajaosuuskunta, jonka omistaa yli 170 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Osuuskaupan tarkoitus on tuottaa palveluja ja hyötyjä omistajilleen. Arinalaiset tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluja 182 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea yli 3000 työntekijän voimin. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 550 euroa taloutta kohden vuodessa.

Kauppakeskus Valkea muuttaa aukiolojaan 8.3. alkaen – vuokralaiset voivat päättää omista aukioloistaan1.3.2021 16:30:00 EETTiedote

Suomen hallituksen torstaina 25.2. tekemän linjauksen johdosta ja helpottaakseen vuokralaistensa tukalaa tilannetta koronavirusepidemian aiheuttamissa poikkeusoloissa, Kauppakeskus Valkea siirtyy käyttämään kaikkia liikkeitä ja ravintoloita velvoittavien yhteisten aukioloaikojen sijasta suositusaukioloaikoja 8.3. alkaen. Tämän muutoksen myötä Kauppakeskus Valkean toimijoilla on mahdollisuus määritellä aukioloaikansa vapaasti tai sulkea liikkeensä. Aukioloaikojen vapautus on voimassa toistaiseksi. Asiakkaillemme tämä tarkoittaa, että jokaisen palvelun aukiolo kannattaa tarkistaa kauppakeskusvalkea.fi:n aukioloaikojen koontisivulta tai yrityskohtaisilta alasivuilta. Kauppakeskus Valkea on parhaan kykynsä mukaan läpi epidemia-ajan pyrkinyt helpottamaan vuokralaistensa tilannetta. Aukioloaikoja vapautettiin myös vuosi sitten maaliskuussa, jolloin vuokralaisilla oli mahdollisuus määritellä itse aukioloaikansa. 28.12. alkaen Valkea on toiminut supistetuin, mutta kaikkia velvoittavin yhteisin

Caverion Suomi Oy, Coor Service Management Oy, Lassila & Tikanoja Oyj ja N-Clean Oy hoitamaan Osuuskauppa Arinan kiinteistöpalveluja26.2.2021 07:56:00 EETTiedote

Osuuskauppa Arina, Caverion Suomi Oy, Coor Service Management Oy, Lassila & Tikanoja Oyj ja N-Clean Oy ovat allekirjoittaneet sopimukset Arinan kiinteistöpalvelujen hoitamisesta. Sopimusten myötä Arina ostaa kiinteistöpalveluja vuositasolla n. 7 Milj. eurolla, työllistäen välillisesti pohjoissuomalaisia kiinteistöalan ammattilaisia. Sopimusten työllistämisvaikutus on n. 100 henkilötyövuotta kokoaikaisiksi muutettuna.

Arina turvasi pohjoista ruokahuoltoa - Myynti kasvoi market- ja rautakaupassa15.2.2021 11:16:31 EETTiedote

”Poikkeusvuosi oli kokonaisuutena onnistunut. Omistajamäärä ja myynti lisääntyivät market- ja rautakaupan kasvaessa, muiden toimialan kärsiessä. Osuustoiminnallinen tulos laski, mutta paikallinen arvonluonti ja verojalanjälki nousivat. Arinalaisten #yksiyhteinenarina-yhteishenki nosti työtyytyväisyyden ja tulospalkkiot ennätystasolle. Iso kiitos vastuullisesta toiminnasta sekä arinalaisille että omistajille”, kiteyttää toimitusjohtaja Veli-Matti Puutio.

Osuuskauppa Arinan henkilökunnalle ennätykselliset tulospalkkiot koronavuodesta12.2.2021 07:58:00 EETTiedote

Korona-aika on vaatinut koko Osuuskauppa Arinan henkilöstöltä poikkeusolojen keskellä joustoa, sopeutumista sekä työskentelyä yli toimialarajojen uusissa tehtävissä. Haasteellisesta vuodesta huolimatta Arinan tulos on hyvällä tasolla ja tästä syystä Arina palkitsee henkilökuntaansa ennätyksellisillä tulospalkkioilla ja siten kiittää arinalaisia poikkeusvuoden ponnisteluista. Tulospalkkio maksetaan suhteutettuna tehtyjen työtuntien määrään. Kokoaikaisen työntekijän palkkio on yhteensä vuodelta 2020 jopa 2000 €. Yhteensä Arina maksaa tulospalkkioita 4,5 miljoonaa euroa. Tämä on 1,9 milj. € enemmän kuin vuonna 2019.

Kutsu mediatilaisuuteen: Arinan vuosi 2020 ja Tekoja pohjoisen puolesta – Arinan vuodet 2021-11.2.2021 07:56:00 EETKutsu

Aika: Maanantai 15.2.2021 klo 10 – 10:45 Paikka: Teams Osuuskauppa Arina kertoo Teamsin välityksellä yhteenvedon vuodesta 2020 ja tulevien vuosien suunnitelmista. Toimitusjohtaja Veli-Matti Puutio esittelee vuoden 2020 onnistumiset ja haasteitakin. Paikalla on muitakin johtoryhmän jäseniä. Lopuksi on aikaa kysymyksille. Kysymyksiä voi myös lähettää jo etukäteen osoitteeseen hanna.pikkarainen@sok.fi Ilmoittaudu tilaisuuteen 15.2. klo 9:00 mennessä: https://www.lyyti.in/Mediatilaisuus_Arinan_vuosi_2020_ja_Tekoja_pohjoisen_puolesta__Arinan_vuodet_2021_0451 Mediatilaisuuteen ilmoittautuminen Lähetämme Teams-kutsun kaikille ilmoittautuneille.