Prisma otti asiakkaat mukaan valikoiman suunnitteluun uudella tavalla – lasten piirustukset näkyvät tulevassa kesämallistossa

Prisman toteuttaman, alle kouluikäisille lapsille suunnatun Pienet piirtäjät -kesäkilpailun aiheena on kesä, loma, ilo ja leikki. Ajatuksena on, että lapsi saa päästää luovuutensa valloilleen ja piirtää aiheesta omalla tavallaan. Kilpailun palkinto on varsin ainutlaatuinen: voittajien piirrokset pääsevät koristamaan Prisman lasten pukeutumisen kesämalliston 2021 tuotteita.
Kyseessä on ensimmäinen kerta, kun Prisman asiakkaat ja lapset pääsevät osallistumaan lastenvaatteiden tulevan valikoiman suunnitteluun tällä tavalla. Muissa tuoteryhmissä hieman vastaavaa on jo tehty: Prisman Facebook-sivuilla asiakkaat ovat aiemmin saaneet äänestää esimerkiksi kestokassien ja pyöräilykypärien kuoseja.
”Ajatus kilpailusta lähti siitä, että lapsiperheet ovat Prismalle erittäin tärkeä kohderyhmä. Olemme aiemmin tehneet esimerkiksi konkreettisia tekoja lasten terveellisemmän syömisen puolesta, ja Prisman verkkokaupassa on voinut lahjoittaa joululahjoja vähävaraisten perheiden lapsille jo kolmena vuotena. Nyt halusimme osallistaa asiakkaita ja heidän lapsiaan entistä enemmän myös valikoiman suunnittelussa. Tarkoituksena on, että lasten omat piirrokset ja tulkinnat kesästä tuovat pienen väriläiskän valikoimiimme ensi vuonna”, kertoo valikoimapäällikkö Suvi Finnilä S-ryhmän marketkaupasta.
”Lisäksi halusimme näin poikkeusaikana kiinnittää lasten huomion iloisiin asioihin, kuten kesään, joka valikoitui kilpailun teemaksi. Piirustuskilpailu sopii tähän aikaan hyvin myös siksi, että kevään koronarajoitukset ovat lisänneet kotona harrastamisen ja piirtämisen suosiota”, Finnilä jatkaa.
Voittajat valitaan yleisöäänestyksellä
Piirustuskilpailu käynnistyi Prisman Facebook-sivuilla viime viikon perjantaina, ja se herätti välittömästi kiinnostusta asiakkaissa. Piirroksia voi lähettää 14.6. saakka, minkä jälkeen SOK:n asiantuntijat tekevät niistä esikarsinnan. Kilpailun voittajat valitsevat kuitenkin asiakkaat. Yleisöäänestys parhaista piirustuksista käynnistyy Prisman Facebookissa juhannuksen jälkeisellä viikolla.
Vaatteet, joihin kilpailun voittajapiirroksia painetaan, tulevat olemaan vauvoille ja leikki-ikäisille suunnattuja kesävaatteita (koot 74-122 cm). Kaikki tuotteet tullaan valmistamaan SOK:n vakituisesti käyttämissä, vastuullisuusauditoiduissa tehtaissa. Vaatteissa tullaan käyttämään vain sertifioitua GOTS-luomupuuvillaa. Puuvillan viljelyssä ei tällöin ole käytetty haitallisia kemikaaleja tai keinotekoisia lannoitteita ja sen tavoitteena on edistää niin ympäristön kuin ihmisten hyvinvointia puuvillaketjuissa. Tuotteet tulevat myyntiin kaikkiin Prismoihin keväällä 2021.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Suvi Finnilä, valikoimapäällikkö, SOK Marketkaupan ketjuohjaus
puh. 0107680232, suvi.finnila@sok.fi
SOK Mediapalvelu
arkisin klo 8-16
Kuvat

Tietoja julkaisijasta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa ja ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä sekä oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme vuonna 2024 Suomeen lähes miljardi euroa.
#parempipaikkaelää
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Antti Oksa päivittäistavarakaupan ja Sebastian Nyström käyttötavarakaupan johtajaksi SOK:lle16.9.2025 12:00:00 EEST | Tiedote
Antti Oksa on nimitetty päivittäistavarakaupan johtajaksi SOK:lle 16.9. alkaen. Oksa on aloittanut kaupparyhmän palveluksessa vuonna 2006 S-Trainee-valmennettavana ja on ennen uutta tehtäväänsä toiminut monipuolisesti päivittäistavarakaupan alueella. Viimeisimpänä hän on vastannut SOK:n päivittäistavarakaupan tuoteryhmäjohtamisesta. Sebastian Nyström on nimitetty käyttötavarakaupan johtajaksi SOK:lle 16.9. alkaen. Tehtävä on S-ryhmässä uusi. Nyströmin vastuualueeseen kuuluu käyttötavarakauppa Prisma-, Sokos- ja Sokos Emotion -ketjubrändeissä, ja johtajat Virpi Viinikainen ja Mika Laakso raportoivat jatkossa hänelle. Nyström tulee roolissaan keskittymään erityisesti S-ryhmän käyttötavarakaupan digitaalisuuden kehittämiseen. Sebastian Nyström aloitti SOK:lla vuonna 2015 strategiajohtajana ja on viimeisimpänä työskennellyt digipalveluista, IT:stä ja asiakkuudesta vastaavana muutosjohtajana. Ville Kinnunen on nimitetty Chief Digital Officer -tehtävään ja konsernijohtoryhmän jäseneksi SOK:l
Maalaus korostuu suomalaisten remontointisuunnitelmissa – Prisma tuo myyntiin uudet sisustusmaalit suosituimmissa sävyissä9.9.2025 07:55:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän asiakasomistajilleen toteuttama tuore kyselytutkimus valottaa suomalaisten remontointisuunnitelmia. Kyselyyn vastasi yli 1900 suomalaista, ja sen tulokset puhuvat selkeää kieltä: pienet kodin remontit kiinnostavat nyt enemmän kuin suuret investoinnit. Useimmiten remontointiaikeissa suunnataan maalikaupoille. Prisman valikoimaan saapuneet uudet sisustusmaalit tuovat kymmenen Suomen suosituinta sävyä helposti remontoijien saataville.
Kaupan toimenpiteillä selvä vaikutus – S-ryhmän ruokakaupoissa hillittiin muovikassien kysyntää8.9.2025 08:15:00 EEST | Tiedote
Osana kansallista muovikassisitoumusta sekä pitkäaikaista kampanjointia yhdessä muiden kaupan alan toimijoiden kanssa, S-ryhmän ruokakaupoissa (Prisma, S-market, Sale, Alepa) on tehty toimenpiteitä muovikassien määrän vähentämiseksi. Toukokuun alussa aloitetun uuden myymäläviestinnän sekä eri kassivaihtoehtoja koskeneen hintamuutoksen myötä yhä harvempi osti muovikassin tänä kesänä.
Suomesta löytyy jo kauppoja, joissa puhelin on syrjäyttänyt lompakon5.9.2025 08:03:00 EEST | Tiedote
Tietyissä S-ryhmän toimipaikoissa jo joka toinen bonustapahtuma kirjataan puhelimella muovikortin sijaan. Muutos on tapahtunut lyhyessä ajassa, sillä esimerkiksi Applen laitteille S-Etukortin on voinut lisätä vasta viime vuodesta alkaen.
SOK mukaan European Marketing Distribution -hankintaliittoumaan29.8.2025 13:00:00 EEST | Tiedote
SOK on liittynyt päivittäistavaroiden kansainvälisen EMD-hankintaliittouman jäseneksi. Yhteistyön tavoitteena on luoda uudenlaisia toimintamalleja kansainvälisten merkkituotteiden hankintaan – asiakkaiden hyödyksi.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme