PRO tunnustuspalkinnot jaettiin horeca-alan ammattilaisille – vuoden kahvilatyöntekijä löytyy Oulun Coffee Housesta

Vuosittain järjestettävässä PRO-gaalassa palkittiin Suomen kovimmat ravintola- ja keittiöalan ammattilaiset. Torstaina 21.4. Helsingin Messukeskukseen kokoontui peräti 800 PRO-vierasta seuraamaan palkintojen jakoa 15 eri sarjassa. Vuoden kahvilatyöntekijäksi valittiin Oulun Coffee Housen Susanna Karppinen.

Oulun Coffee Housen vuoropäällikkö Susanna Karppinen on vuoden kahvilatyöntekijä

Vuosittaisia PRO-palkintojen saajia voivat ehdottaa työkaverit, tuttavat, yhteistyökumppanit, esimiehet ja asiakkaat. Ehdokkaiden saamat äänimäärät ja perustelut ratkaisevat pääsyn finaaliin. Horeca-alan tunnustuspalkittavan tärkein ominaisuus on asenne.

- Alamme tarvitsee esikuvia. PRO-gaalan voittajat ovat esikuvia. Mihin tähtäämme? Aina erinomaiseen suoritukseen. Voittajat ruokkivat mielikuvaa erinomaisesta, yhä kasvavasta suomalaisesta ruokakulttuurista. Tällaisesta suorituksesta on syytä palkita, kertoo tuomariston puheenjohtaja Mikko Paukkonen PRO-gaalan tiedotteessa.

Poikkeuksellisen iso osa ehdokkaista oli tänä vuonna pääkaupunkiseudulta, joten suuri osa palkinnoista jäi Helsinkiin. Osuuskauppa Arinan matkailu- ja ravintolatoimialalta kilpailun finalistien joukkoon pääsi Oulun Coffee Housen vuoropäällikkö Susanna Karppinen. PRO-gaalan tiedotteessa sydämelliseksi tituleerattu Susanna kävi noutamassa voittopystin 800 PRO-vieraan edessä Helsingissä.

- Parasta työssä on asiakaspalvelu, siinä voi haastaa itsensä päivittäin tekemään vielä piirun verran paremmin. Työn iloa tuovat myös vaihtelevat työpäivät ja huikea työyhteisö. Tämä voitto on upea palkinto liki 30 vuoden ammattilaisurasta, toteaa Karppinen.

Tänä vuonna Osuuskauppa Arinan matkailu- ja ravintolatoimialan ammattilaisia on palkittu useaan kertaan. Vuoden S-Bossiksi valittiin Rovaniemen Amarillon ja Frans & Chérie -ravintoloiden ravintolapäällikkö Miika Huhtaniska. Sokos Hotels -ketju palkitsi onnistujia maaliskuun alussa ja palkittujen joukossa olivat Original Sokos Hotel Vaakuna Rovaniemi sekä Break Sokos Hotel Levi.

Osuuskauppa Arinan omistavat tasavertaisesti lähes 180 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Yli 3000 Arinalaista tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluita yli 180 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 500 euroa taloutta kohden vuodessa. Arinan tuotot palautetaan aina pohjoiseen, pohjoisen ihmisten ja alueen hyväksi.

Paikallisin voimin uuteen kukoistukseen – Original Sokos Hotel Arinan uudistus on valmis20.5.2022 07:58:00 EEST | Tiedote

Original Sokos Hotel Arinan lokakuussa 2020 alkanut peruskorjaus ja uudistus on nyt 1,5 vuoden jälkeen valmis. Huoneiden uudistus toteutettiin kolmessa eri vaiheessa ja sujuva yhteistyö urakoitsijan sekä asiakkaiden kanssa mahdollisti hotellin ovien auki pysymisen vieraille koko uudistuksen ajan. Huoneuudistuksen yhteydessä uudistettiin myös hotellin kuntosali, leikkitila, asiakassaunat, hissiaulat ja vastaanotto.

Arinan vuoden 2021 parhaat työryhmät ja päälliköt palkittiin Levillä – Miika Huhtaniska pokkasi Arinan vuoden päällikön Martti-patsaan13.5.2022 09:15:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Arina palkitsi vuoden 2021 parhaat työryhmät ja päälliköt Levillä. Kategorioina olivat vuoden tulokas, vuoden työryhmät ja päälliköt, vuoden kehittäjät ja vuoden ryhmäpäällikkö. Yhdeksästä palkitusta toimiala- ja näkökulmapäälliköstä Arinan vuoden päällikölle luovutettavan Martti-patsaan pokkasi ravintolapäällikkö Miika Huhtaniska Rovaniemeltä.

Kolmasosa Arinan asiakasomistajista äänesti edustajistovaaleissa26.4.2022 19:34:01 EEST | Tiedote

S-vaalilautakunta on julkistanut Arinan kevään 2022 edustajistovaalien tuloksen. Äänioikeutta käytti 56 958 (+31 %) osuuskaupan asiakasomistajaa, äänestysprosentin ollessa 32,2 % (+5,4 %-yksikköä). 65-jäseniseen edustajistoon valittiin 35 nais- ja 30 miesjäsentä, joista 34 (52 %) oli uusia. Edustajistoon valitut ja kaikkien ehdokkaiden äänimäärät on julkaistu arina.fi/vaalit vaalisivuilla. S-vaalilautakunta kiittää asiamiehiä, ehdokkaita ja äänestäjiä aktiivisuudesta. Uusi edustajisto kokoontuu Arinan hallintoneuvoston, hallituksen ja johtoryhmän kanssa 20.-22.5. Rovaniemelle valmennukseen ja sääntömääräiseen kevätkokoukseen.