Profinder julkaisee väestöllisen vaalianalyysin 17.6.

Profinder analysoi kuntavaalien tulokset ja vastaa kysymykseen, millaisilta alueilta ja millaisilta äänestäjiltä puolueet keräsivät kannatuksensa. Profinderin alueellinen vaalianalyysi julkaistaan torstaina 17.6. kello 12 STT Infossa.

Demokratian juhlaa vietetään jälleen 13.6.2021 kuntavaalien äänestyspäivänä.

Profinderin analyysi kertoo, millaisilla alueilla puolueet menestyivät, mitä demograafisia ja elämäntapaan liittyviä tekijöitä puolueiden kannatuksen takana on ja mitä muutoksia on tapahtunut edellisistä kuntavaaleista.

Viralliset kuntavaalitulokset vahvistetaan keskiviikkona 16.6. Julkaisemme Profinderin alueellisen ja erilaisten väestöryhmien analyysin torstaina 17.6. kello 12.

Profinder (Leadventure oy) on suomalainen väestö- ja yritysdatan tuottamiseen, kokoamiseen ja analysointiin erikoistunut yritys. Palvelemme datan toimittajana, sen jalostajana ja datan käytön konsultoijana yrityksiä, järjestöjä ja julkista sektoria.

Lue lisää julkaisijalta Profinder

Kuntavaalianalyysi: perussuomalaisten kannatus puolueista tasaisinta - keskusta ja vihreät vastakohta17.6.2021 12:02:05 EEST | Uutinen

Kuntavaalien tuloksessa näkyy voimakkaasti koulutustason merkitys puolueille. Kunkin puolueen kannatusalueella on oma koulutusprofiilinsa. Äänestysprosentin laskiessa korkeimmin koulutettujen alueiden äänestäjät määräävät entistä enemmän vaalien tuloksen. Perussuomalaiset on selvästi tasaisinta alueellista kannatusta nauttiva puolue. Keskusta ja vihreät ovat tässä mielessä perussuomalaisten vastakohtia.