Punainen Risti auttaa sähkökatkoista kärsiviä ihmisiä Kainuussa

Suomen Punainen Risti on lähettänyt lauantaiaamuna 6.1. Kainuun alueelle varavoimageneraattoreita, patjoja, huopia ja vesikanistereita laajojen sähkökatkojen vuoksi.

Punaisen Ristin logistiikkakeskuksesta Tampereelta lähteneessä kuormassa oli yhteensä seitsemän varavoimageneraattoria, 1080 vesikanisteria, 800 patjaa ja 840 huopaa.

Generaattorit sijoitetaan muun muassa hoitolaitoksiin yhteistyössä paikallisten viranomaisten kanssa.

Eniten sähköttömiä kotitalouksia on Ylä-Kainuussa Suomussalmella ja Hyrynsalmella.

Punaisen Ristin vapaaehtoiset auttavat pitkittyneistä sähkökatkoista kärsiviä ihmisiä yhdessä kuntien viranomaisten ja pelastuslaitoksen kanssa.

– Punaisen Ristin vapaaehtoiset ovat kiertäneet syrjäseutujen ikäihmisten kodeissa tarkistamassa avun tarpeen ja voinnin. Tehtävämme on auttaa haavoittuvimmassa asemassa olevia ihmisiä, kertoo Suomen Punaisen Ristin kotimaan valmiustoiminnan päällikkö Leena Kämäräinen.

Kotimaan valmiustoiminnan päällikkö Leena Kämäräinen, Suomen Punainen Risti, p. 0400 702 847

Föräldrarnas medellöshet begränsar den ungas valmöjligheter – Jul i Sinnet-insamlingen startar 21.1119.11.2019 07:11:00 EETTiedote

Familjens ekonomiska situation har stor betydelse för den ungas möjligheter att påverka sin utbildning och framtid. Skillnader som beror på olika bakgrunder kan inte elimineras enbart av tjänster och skolor, utan för att få bort barnfamiljsfattigdomen och för att stöda ungdomarna behövs inkomstöverföringar. Röda Korsets och Mannerheims Barnskyddsförbunds insamling Jul i Sinnet till förmån för mindre bemedlade barnfamiljer i Finland startar torsdag 21.11.

Vanhempien vähävaraisuus kaventaa nuoren valinnan mahdollisuuksia – Hyvä Joulumieli -keräys käynnistyy 21.11.19.11.2019 07:11:00 EETTiedote

Perheen huono taloudellinen tilanne heikentää huomattavasti nuoren mahdollisuuksia vaikuttaa omaan koulutukseensa ja tulevaisuuteensa. Palvelut ja koulu eivät yksin pysty poistamaan taustoista johtuvia eroja, vaan lapsiperheköyhyyden poistamiseen ja nuorten tukemiseen tarvitaan tulonsiirtoja. Punaisen Ristin ja Mannerheimin Lastensuojeluliiton Hyvä Joulumieli -keräys vähävaraisten kotimaan lapsiperheiden hyväksi käynnistyy torstaina 21.11.