Suomen Punainen Risti

Punainen Risti auttaa sähkökatkoista kärsiviä ihmisiä Kainuussa

Suomen Punainen Risti on lähettänyt lauantaiaamuna 6.1. Kainuun alueelle varavoimageneraattoreita, patjoja, huopia ja vesikanistereita laajojen sähkökatkojen vuoksi.

Punaisen Ristin logistiikkakeskuksesta Tampereelta lähteneessä kuormassa oli yhteensä seitsemän varavoimageneraattoria, 1080 vesikanisteria, 800 patjaa ja 840 huopaa.

Generaattorit sijoitetaan muun muassa hoitolaitoksiin yhteistyössä paikallisten viranomaisten kanssa.

Eniten sähköttömiä kotitalouksia on Ylä-Kainuussa Suomussalmella ja Hyrynsalmella.

Punaisen Ristin vapaaehtoiset auttavat pitkittyneistä sähkökatkoista kärsiviä ihmisiä yhdessä kuntien viranomaisten ja pelastuslaitoksen kanssa.

– Punaisen Ristin vapaaehtoiset ovat kiertäneet syrjäseutujen ikäihmisten kodeissa tarkistamassa avun tarpeen ja voinnin. Tehtävämme on auttaa haavoittuvimmassa asemassa olevia ihmisiä, kertoo Suomen Punaisen Ristin kotimaan valmiustoiminnan päällikkö Leena Kämäräinen.

Kotimaan valmiustoiminnan päällikkö Leena Kämäräinen, Suomen Punainen Risti, p. 0400 702 847

Suomen Punainen Risti

Lue lisää julkaisijalta Suomen Punainen Risti