PunaMusta Media OyjPunaMusta Media Oyj

PunaMusta Media Oyj jatkaa strategiansa mukaista kasvua ostaen digitaaliseen aineiston- ja brändinhallintaan erikoistuneen Gredi Oy:n osakekannan

PunaMusta Media Oyj on ostanut 30.9.2021 päivätyllä kauppakirjalla digitaaliseen aineiston- ja brändinhallintaan erikoistuneen Gredi Oy:n koko osakekannan. Yrityskauppa toteuttaa PunaMusta Media -konsernin strategiaa, jonka visiona on tarjota asiakkaille kokonaisvaltaisia erottuvia ratkaisuja markkinoinnin tarpeisiin, ja yhdistää kaupankäynti kivijalassa ja digitaalisessa ympäristössä yhdeksi läpinäkyväksi, mitattavaksi kokonaisuudeksi sekä yhdenmukaiseksi brändikokemukseksi.

PunaMusta Media -konserni tavoittelee voimakasta kasvua ja palveluvalikoiman laajennusta digitaalisissa palveluissa. Yrityskauppa vahvistaa merkittävästi konsernin digitaalisten liiketoimintojen kasvua ja tuo lisää alansa huippuammattilaisia konsernin palvelukseen.

-    Gredin saaminen osaksi konserniamme on jälleen iso askel uuden kivijalan rakentamisessa sellaisten osaamisten ympärille, joilla menestymme yhä digitalisoituvammassa maailmassa, kertoo PunaMusta Media -konsernin toimitusjohtaja Raimo Puustinen.

Gredi tarjoaa asiakkailleen arkea helpottavia ratkaisuja digitaalisen aineiston hallintaan, säilytykseen ja julkaisuun suuryritysten ja pienempien toimijoiden käyttöön. Yhtiön asiakkaita ovat mm. Sanoma Oyj, Ponsse Oyj ja Oy Sinebrychoff Ab.

-    Gredi, yhdessä PunaMusta Digitalin merkittävien brändinhallinnan asiakkuuksien kanssa, tekee meistä nyt Suomen johtavan digitaalisen aineiston- ja brändinhallinnan palveluntarjoajan, kertoo PunaMusta Median näkyvyys- ja painoliiketoiminnan johtaja Jari Avellan.

-    Tavoitteemme on olla kokonaisvaltainen markkinointiratkaisujen kumppani asiakkaillemme, ja digitaalinen palvelutarjontamme kattaa aineisto- ja brändihallinnan palvelun lisäksi esimerkiksi verkkopalvelujen ja -kauppojen rakentamisen ja kehittämisen sekä erilaiset analytiikkapalvelut, jotka tuovat läpinäkyvyyden markkinoinnin toimivuuteen. Ja luonnollisesti meiltä saa näkyvyys- ja painopalvelut entiseen tapaan.

Investoinnin avulla PunaMusta Media -konserni vahvistaa asemaansa asiakkaiden brändiarvon kasvattajana ja mahdollistaa entistä kokonaisvaltaisemman palveluvalikoiman markkinointiprosessin kaikkiin vaiheisiin.

Gredi Oy:n liikevaihto vuonna 2020 oli 2,0 miljoonaa euroa, ja sen liiketulos oli 0,2 miljoonaa euroa. Gredi Oy työllisti vuonna 2020 keskimäärin 14 henkilöä.

PunaMusta Media Oyj on kotimainen media-, näkyvyys- ja painoliiketoiminnan ammattilainen, jonka palveluksessa on noin 640 alan osaajaa. Konsernin näkyvyys- ja painoliiketoimintaan kuuluva PunaMusta Oy palvelee asiakkaitaan mm. aikakaus- ja sanomalehtien sekä mainospainotuotteiden ja viestinnän materiaalien painamisessa sekä niiden suunnittelussa, suurkuvaratkaisuissa, brändinhallinnan ratkaisujen tarjoajana ja digitaalisen näkyvyyden palveluntarjoajana. Yhtiön medialiiketoiminta koostuu sanomalehti Karjalaisesta, kuudesta paikallislehdestä, kaupunkilehdestä sekä radiokanavasta. PunaMusta Media -konsernin liikevaihto vuonna 2020 oli 103 miljoonaa euroa.