PunaMusta Media OyjPunaMusta Media Oyj

PunaMusta Media Oyj jatkaa strategiansa mukaista kasvua ostaen digitaalisiin tuotetiedon hallinnan ratkaisuihin erikoistuneen RockOn Oy:n osakekannan

Jaa

PunaMusta Media Oyj on ostanut 31.8.2022 päivätyllä kauppakirjalla digitaalisiin, erityisesti tuotetiedon hallinnan ratkaisuihin erikoistuneen RockOn Oy:n koko osakekannan. Konserni tavoittelee voimakasta kasvua ja palveluvalikoiman laajennusta digitaalisissa palveluissa, joita yrityskauppa merkittävästi vahvistaa tuoden samalla lisää ammattilaisia konsernin palvelukseen.

Yrityskauppa toteuttaa PunaMusta Media -konsernin strategiaa, jonka visiona on tarjota asiakkaille kokonaisvaltaisia erottuvia ratkaisuja markkinoinnin tarpeisiin, ja yhdistää kaupankäynti kivijalassa ja digitaalisessa ympäristössä yhdeksi läpinäkyväksi, mitattavaksi kokonaisuudeksi sekä yhdenmukaiseksi brändikokemukseksi.

RockOn tarjoaa asiakkailleen myyntiä ja markkinointia tukevan tuotetiedon keskitetyn hallintajärjestelmän, PIM-järjestelmän, jolla kaikki tuotetiedot kerätään yhteen paikkaan. Lisäksi yhtiö tarjoaa ratkaisuja esimerkiksi mobiilisovellusten ja verkkokauppojen kehittämiseen sekä erilaisiin integraatioihin. Yhtiön asiakkaita ovat muun muassa Berner, Harvia, Kamux ja Valio.

-   Yrityskauppa on merkittävä askel strategiamme toteuttamisessa. Tämä on suunta, jota kohti olemme päämäärätietoisesti edenneet. RockOn-yhtiön osaaminen vahvistaa merkittävästi digitaalisten palvelujemme kattavuutta sekä niiden merkitystä asiakkaillemme, kertoo PunaMusta Media -konsernin toimitusjohtaja Raimo Puustinen.

Keskitetty tuotetiedon hallinta parantaa tuotetietojen laatua ja säästää rahaa, aikaa ja vaivaa. Tuotetietoa voidaan PIM-järjestelmän avulla myös rikastaa ja jakaa automaattisesti eri kanaviin, kuten verkkosivuille, verkkokauppoihin ja asiakkaiden sisäisiin järjestelmiin.

-   Vajaa vuosi sitten ostettu Gredi, yhdessä PunaMusta Digitalin kanssa, teki meistä Suomen johtavan digitaalisen aineiston- ja brändinhallinnan palveluntarjoajan. Nyt RockOn täydentää kokoonpanon tuoden tuotetiedon mukaan kokonaisuuteen. Asiakkaitamme ajatellen palvelukokonaisuus on kattavuudessaan ainutlaatuinen, kertoo PunaMusta Median näkyvyys- ja painoliiketoiminnan johtaja Jari Avellan.

-   Digitaalinen palvelutarjontamme kattaa nyt tuotetiedon sekä aineiston- ja brändinhallinnan palvelujen lisäksi esimerkiksi mobiili-, verkkopalvelu- ja verkkokaupparatkaisut sekä erilaiset analytiikka- ja integraatiopalvelut, jotka tuovat läpinäkyvyyden markkinoinnin toimivuuteen. Ja luonnollisesti meiltä saa näkyvyys- ja painopalvelut entiseen tapaan.

RockOn Oy:n perustaja Teemu Tapper on innossaan tulevaisuudesta osana PunaMusta Media -konsernia.

-   Yrityskauppa antaa meille vahvemmat hartiat ja tukevamman selkänojan kehittää erityisesti tuotetiedon hallinnan palvelujamme entistäkin paremmiksi. RockOn saa kasvaa ja kehittyä osana vakavaraista konsernia ja palvelumme saa aivan uudenlaisen ulottuvuuden, kun se voidaan sujuvasti yhdistää osaksi brändinhallinnan kokonaisuutta. Asiakkaamme hyötyvät tästä merkittävästi.

PunaMusta Media -konsernin tavoitteena on olla kokonaisvaltainen, vastuullinen markkinointiratkaisujen kumppani asiakkailleen. Investoinnin avulla konserni vahvistaa asemaansa asiakkaiden brändiarvon kasvattajana ja mahdollistaa entistä kokonaisvaltaisemman palveluvalikoiman markkinoinnin kaikkiin vaiheisiin, kun tuotetiedon hallinta yhdistetään osaksi markkinoinnin prosesseja.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Linkit

Tietoja julkaisijasta

PunaMusta Media Oyj
Kosti Aaltosen tie 9
80140 Joensuu

https://www.punamustamedia.fi/

RockOn Oy:n liikevaihto vuonna 2021 oli 1,6 miljoonaa euroa, ja sen liiketulos oli 0,2 miljoonaa euroa. Yhtiö työllisti vuonna 2021 keskimäärin 15 henkilöä.

PunaMusta Media Oyj on kotimainen media-, näkyvyys- ja painoliiketoiminnan ammattilainen, jonka palveluksessa on noin 700 alan osaajaa. Konsernin näkyvyys- ja painoliiketoimintaan kuuluva PunaMusta Oy palvelee asiakkaitaan mm. aikakaus- ja sanomalehtien sekä mainospainotuotteiden ja viestinnän materiaalien painamisessa sekä niiden suunnittelussa, suurkuvaratkaisuissa ja digitaalisen näkyvyyden palveluntarjoajana. Näkyvyys- ja painoliiketoiminnan alla digitaalisia ratkaisuja verkkosivustoista brändinhallintaan tarjoavat Gredi Oy ja PunaMusta Digital Oy. Yhtiön medialiiketoiminta koostuu sanomalehti Karjalaisesta, kuudesta paikallislehdestä, kaupunkilehdestä sekä radiokanavasta. PunaMusta Media -konsernin liikevaihto vuonna 2021 oli 106 miljoonaa euroa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta PunaMusta Media Oyj

PunaMusta Media Oyj hankki lisäväriä konserniinsa ostamalla näkyvyysratkaisujen osaaja Coloron27.4.2022 10:10:03 EEST | Tiedote

PunaMusta Media Oyj osti tänään 27.4. monipuolisten näkyvyysratkaisujen osaaja Coloro CLR Oy:n koko osakekannan 2,5 miljoonalla eurolla. Tehdyllä kaupalla konserni täydentää kattavaa tarjontaansa myymälämarkkinoinnin, brändinäkyvyyden, tapahtumien ja julkisten tilojen näkyvyysratkaisujen kumppanina, sekä lisää kapasiteettiaan näkyvyysratkaisujen tuottajana.

PunaMusta Media Oyj jatkaa strategiansa mukaista kasvua ostaen digitaaliseen aineiston- ja brändinhallintaan erikoistuneen Gredi Oy:n osakekannan30.9.2021 10:05:00 EEST | Tiedote

PunaMusta Media Oyj on ostanut 30.9.2021 päivätyllä kauppakirjalla digitaaliseen aineiston- ja brändinhallintaan erikoistuneen Gredi Oy:n koko osakekannan. Yrityskauppa toteuttaa PunaMusta Media -konsernin strategiaa, jonka visiona on tarjota asiakkaille kokonaisvaltaisia erottuvia ratkaisuja markkinoinnin tarpeisiin, ja yhdistää kaupankäynti kivijalassa ja digitaalisessa ympäristössä yhdeksi läpinäkyväksi, mitattavaksi kokonaisuudeksi sekä yhdenmukaiseksi brändikokemukseksi.