
PunaMusta Media Oyj osaksi maailman suurinta yritysvastuualoitetta Global Compactia
Vastuullisuus on PunaMusta Media -konsernin keskeinen arvo sen maaliskuussa 2021 päivitetyssä strategiassa. YK:n Global Compact on yritysvastuun yleismaailmallinen kehys ja maailman laajin yritysvastuun yhteistyömuoto, jonka tavoitteena on edistää vastuullista ja kestävää liiketoimintaa kaikkialla maailmassa.
- Global Compact -aloitteeseen liittymisen kautta PunaMusta Media -konserni sitoutuu kymmeneen ihmisoikeuksiin, työoloihin, ympäristöön ja lahjonnan ehkäisyyn liittyvään periaatteeseen, sekä kehittämään liiketoimintansa vastuullisuutta YK:n kestävän kehityksen tavoitteiden mukaisesti. Global Compact toimii arvoperustana ja selkänojana PunaMusta Media -konsernin yritysvastuutyön kehittämisessä, kertoo PunaMusta Median toimitusjohtaja Raimo Puustinen.
Ympäristövastuu on ollut jo pitkään yritysvastuun keskeinen tekijä PunaMusta Media -konsernissa. Konsernin näkyvyys- ja painoalan palveluja tuottava yhtiö PunaMusta Oy on tarjonnut 1.1.2021 alkaen lähes kaikki mainospainotuotteet ja viestinnän materiaalit 100-prosenttisesti hiilineutraalina kaikille asiakkailleen. Konsernin medialiiketoiminnan kustantamat lehdet Karjalainen, kuusi paikallislehteä ja kaupunkilehti Karjalan Heili on painettu hiilineutraalisti vuoden alusta. PunaMusta Media Oyj on tiettävästi Suomen ensimmäinen mediatalo, joka painaa kaikki kustantamansa sanomalehdet 100-prosenttisen hiilineutraalisti.
- Global Compact Network Finlandin jäsenenä pääsemme osallistumaan Climate Ambition Accelerator -ohjelmaan, joka auttaa meitä omien ympäristötavoitteidemme asettamisessa Science Based Targets -aloitteen (SBTi) mukaisesti. Tavoitteenamme on ohjelman myötä asettaa omat päästövähennystavoitteemme Pariisin ilmastosopimuksen mukaisiksi, kertoo PunaMusta Median markkinointi- ja vastuullisuusjohtaja Mirka Lammi.
Näin konserni vahvistaa ilmastotoimiaan, joiden tavoitteena on saavuttaa hiilinegatiivisuus vuoden 2029 loppuun mennessä.
- Ilmastokriisi vaatii toimia ja sitoutumista yhtä lailla yrityksiltä kuin yhteiskunnaltakin. Meillä on parasta aikaa käynnissä koko konsernin laajuinen hiilijalanjäljen mittausprojekti lähtötason määrittämiseksi. Näkyvyys- ja painoliiketoimintamme hiilijalanjäljen tunnemme jo, ja olemme tehneet paljon onnistunutta työtä sen pienentämisessä, kertoo Lammi.
Vuosien 2018 ja 2019 välillä konsernin näkyvyys- ja painoliiketoiminnan hiilijalanjälkeä onnistuttiin pienentämään 20 prosentilla ja 2019−2020 16 prosentilla valmistettuihin tuotetonneihin suhteutettuna. Hiilijalanjäljen pieneneminen on aikaansaatu muun muassa siirtymällä uusiutuvista energialähteistä tuotettuun sähköön, jätepaperin ja kemikaalien vähentämisellä ja energiatehokkuuden kehittämisellä.
Lähes 90 prosenttia PunaMusta Median näkyvyys- ja painoliiketoiminnan päästöistä syntyy arvoketjussa yhtiön ulkopuolella. PunaMusta Media -konserni toimii siksi aktiivisena ympäristöasioiden edistäjänä arvoketjussaan. Kumppaneiden ympäristövastuuseen liittyvien tavoitteiden ja toimien kartoittaminen on osa konsernin ympäristövastuun johtamista.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Mirka Lammimarkkinointi- ja vastuullisuusjohtajaPunaMusta Media Oyj
Puh:0445658976viestinta@punamustamedia.fiwww.punamustamedia.fiLinkit
Tietoja julkaisijasta
PunaMusta Media Oyj on kotimainen media-, näkyvyys- ja painoliiketoiminnan ammattilainen, jonka palveluksessa on noin 650 alan osaajaa. Konsernin näkyvyys- ja painoliiketoimintaan kuuluva PunaMusta Oy palvelee asiakkaitaan mm. aikakaus- ja sanomalehtien sekä mainospainotuotteiden ja viestinnän materiaalien painamisessa sekä niiden suunnittelussa, suurkuvaratkaisuissa, brändinhallinnan ratkaisujen tarjoajana ja digitaalisen näkyvyyden palveluntarjoajana. Yhtiön medialiiketoiminta koostuu Sanomalehti Karjalaisesta, kuudesta paikallislehdestä, kaupunkilehdestä sekä radiokanavasta. PunaMusta Media -konsernin liikevaihto oli vuonna 2020 103 miljoonaa euroa. Konserni on osa Laakkonen Yhtiöitä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta PunaMusta Media Oyj
PunaMusta Media asetti kunnianhimoiset SBT-tavoitteet20.12.2023 11:09:58 EET | Tiedote
PunaMusta Media -konsernin tavoitteena on vähentää päästöjään 42 prosentilla vuoden 2030 loppuun mennessä
Fuusion myötä Exovesta johtava digitaalisten ratkaisujen kumppani31.10.2023 10:08:56 EET | Tiedote
PunaMusta Media -konsernin digitaalisen liiketoiminnan segmentin Exove Oy ja Gredi Oy fuusioituvat. Uuden yrityksen nimeksi tulee Exove.
Exove palkkaa 10 kokenutta digiosaajaa ja avaa toimistot Jyväskylään sekä Joensuuhun19.10.2023 10:00:00 EEST | Tiedote
PunaMusta Media -yritysperheeseen kuuluva Exove laajenee palkkaamalla uusia osaajia ja avaamalla toimistot Jyväskylään ja Joensuuhun.
PunaMusta Media palkkasi kasvujohtajan Milttonilta4.9.2023 10:47:51 EEST | Tiedote
Markkinoinnin, median sekä digitaalisen palvelukehityksen moniosaajakonserni PunaMusta Media Oyj on hankkinut uutta osaamista johtoryhmäänsä, kun Milttonilla asiakkuusjohtajana sekä kasvu- ja liiketoiminnan kehitysjohtajana toiminut KTM Joni Räikkönen, 33, aloitti yhtiön kasvujohtajana 4.9. Tehtävä on uusi, ja sen tavoitteena on vahvistaa ja tukea konsernin strategiaa, jonka johtotähtenä on toimiminen yritysten kokonaisvaltaisten markkinoinnin ratkaisujen kumppanina.
PunaMusta Media Oyj ottaa mittavan digiharppauksen kasvussaan ostamalla Exove Oy:n31.5.2023 10:24:46 EEST | Tiedote
PunaMusta Media Oyj on ostanut 31.5.2023 päivätyllä kauppakirjalla digitaalisia palveluja ja ratkaisuja tarjoavan Exove Oy:n koko osakekannan. Konserni tavoittelee voimakasta kasvua digitaalisissa palvelutoiminnoissa, joita yrityskauppa merkittävästi vahvistaa. Kauppa yli kaksinkertaistaa digitaalisen palvelukehityksen ammattilaisten määrän konsernissa.