
PunaMusta Media Oyj teki huhtikuussa kaksi yrityskauppaa uudistuneen strategiansa mukaisesti
Yritysosto tukee PunaMusta Media -konsernin uudistunutta strategiaa, jonka päämääränä on toimia yritysten kokonaisvaltaisten erottuvien markkinoinnin ratkaisujen kumppanina ja laadukkaiden digitaalisten palvelujen tarjoajana.
− Nyt meiltä saa yhdeltä luukulta kaikki yrityksen näyttävään ja laadukkaaseen näkyvyyteen tarvittavat elementit. Tavoitteemme on olla kokonaisvaltainen markkinointiratkaisujen kumppani asiakkaillemme, ja Profilight täydentää osaamisemme esimerkiksi tapahtumien, ostoskeskusten ja ulkomainonnan ratkaisuissa. Palveluvalikoimaamme kuuluvat nyt perinteisten näkyvyysratkaisujen, kuten myymälä-, tila- ja tapahtumaratkaisujen lisäksi erilaiset jättiscreenit, liikkuvaa kuvaa hyödyntävät seinät, katot ja lattiat, rakennusten ulkovalaistukset ja näyttävät projisoinnit − aina laitteiden toimituksesta ja teknisestä suunnittelusta sisällöntuotantoon ja asennuksiin saakka, kertoo PunaMusta Median näkyvyys- ja painoliiketoiminnan johtaja Jari Avellan.
− Olen todella iloinen niin yhtiön kuin asiakkaidemmekin puolesta – pääsemme tekemään upeita ja vielä entistä kattavampia ratkaisuja olemassa oleville ja uusille asiakkaille yhdistämällä Profilightin, PunaMusta PixMillin ja PunaMustan osaamiset yhdeksi kokonaisuudeksi. Mitä meiltä on puuttunut, PunaMustalla jo on, ja toisinpäin – nyt vain luovuus on näkyvyysratkaisujen rajana, kertoo Profilightin perustaja Mika Yli-Jyrä.
PunaMusta Media -konserni vahvistaa strategiansa mukaisesti myös kyvykkyyttään digitaalisten palvelujen tarjoajana. PunaMusta Oy on omistanut lähes kahden vuoden ajan 51 prosenttia PunaMusta Digital -yhtiöstä, ja 20.4. tehdyllä yrityskaupalla loput 49 prosenttia PunaMusta Digitalista siirtyi yhtiön perustaneelta Miika Haavistolta ja Hanna Kutschkelta PunaMusta Median omistukseen.
− Myös tämän yrityskaupan taustalla on konsernin uudistunut strategia, jonka mukaisesti yhtiön keskittyy entistä voimakkaammin muun muassa teknologiseen kehitystyöhön, digitaalisen liiketoiminnan edistämiseen sekä yhtenäiseen, asiakaskeskeiseen yritys- ja johtamiskulttuuriin, joka perustuu tiedolla johtamiseen, kertoo PunaMusta Median toimitusjohtaja Raimo Puustinen.
PunaMusta Media -konserni tavoittelee voimakasta kasvua ja palveluvalikoiman laajennusta digitaalisissa palveluissa, ja strategian toteuttamisen onnistumisessa PunaMusta Digitalin ja Profilightin osaamiset ovat keskeisessä roolissa.
− Meidän on rakennettava uutta kivijalkaa sellaisten osaamisten ympärille, joilla menestymme myös tulevaisuuden yhä digitalisoituvammassa maailmassa. Jo aiemmin tehdyissä yritysostoissa on tunnusteltu tätä maaperää, mutta nyt suuntaamme digitaalisiin palveluihin huomattavasti entistä vahvemmin ja päämäärätietoisemmin, summaa Puustinen.
Yhteyshenkilöt
PunaMusta Media Oyj
viestinta@punamustamedia.fi
www.punamustamedia.fi
Linkit
Tietoja julkaisijasta
PunaMusta Media Oyj on kotimainen media-, näkyvyys- ja painoliiketoiminnan ammattilainen, jonka palveluksessa on noin 660 alan osaajaa. Konsernin näkyvyys- ja painoliiketoimintaan kuuluva PunaMusta Oy palvelee asiakkaitaan mm. aikakaus- ja sanomalehtien sekä mainospainotuotteiden ja viestinnän materiaalien painamisessa sekä niiden suunnittelussa, suurkuvaratkaisuissa, brändinhallinnan ratkaisujen tarjoajana ja digitaalisen näkyvyyden palveluntarjoajana. Yhtiön medialiiketoiminta koostuu sanomalehti Karjalaisesta, kuudesta paikallislehdestä, kaupunkilehdestä sekä radiokanavasta. PunaMusta Media -konsernin liikevaihto vuonna 2020 oli 103 miljoonaa euroa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta PunaMusta Media Oyj
PunaMusta Media Oyj ottaa mittavan digiharppauksen kasvussaan ostamalla Exove Oy:n31.5.2023 10:24:46 EEST | Tiedote
PunaMusta Media Oyj on ostanut 31.5.2023 päivätyllä kauppakirjalla digitaalisia palveluja ja ratkaisuja tarjoavan Exove Oy:n koko osakekannan. Konserni tavoittelee voimakasta kasvua digitaalisissa palvelutoiminnoissa, joita yrityskauppa merkittävästi vahvistaa. Kauppa yli kaksinkertaistaa digitaalisen palvelukehityksen ammattilaisten määrän konsernissa.
PunaMusta Media Oyj nimitti talousjohtajakseen Emma Nikkosen edeltäjänsä Arttu Sallisen siirryttyä konsernin toimitusjohtajaksi28.4.2023 10:00:00 EEST | Tiedote
KTM, Emma Nikkonen,42 on nimitetty 1.5.2023 alkaen PunaMusta Media -konsernin talousjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Nikkonen seuraa tehtävässään Arttu Sallista, 42, joka puolestaan nimitettiin 30.3. PunaMusta Media Oyj:n toimitusjohtajaksi. Nikkosen tehtävänä on osaamisellaan tukea PunaMusta Media -konsernin olemassa olevia liiketoimintoja sekä uusien toimintojen rakentamista ja vastata yhtiön taloudellisesta raportoinnista.
PunaMusta Media Oyj jatkaa strategiansa mukaista kasvua ostaen digitaalisiin tuotetiedon hallinnan ratkaisuihin erikoistuneen RockOn Oy:n osakekannan31.8.2022 12:05:00 EEST | Tiedote
PunaMusta Media Oyj on ostanut 31.8.2022 päivätyllä kauppakirjalla digitaalisiin, erityisesti tuotetiedon hallinnan ratkaisuihin erikoistuneen RockOn Oy:n koko osakekannan. Konserni tavoittelee voimakasta kasvua ja palveluvalikoiman laajennusta digitaalisissa palveluissa, joita yrityskauppa merkittävästi vahvistaa tuoden samalla lisää ammattilaisia konsernin palvelukseen.
PunaMusta Media Oyj hankki lisäväriä konserniinsa ostamalla näkyvyysratkaisujen osaaja Coloron27.4.2022 10:10:03 EEST | Tiedote
PunaMusta Media Oyj osti tänään 27.4. monipuolisten näkyvyysratkaisujen osaaja Coloro CLR Oy:n koko osakekannan 2,5 miljoonalla eurolla. Tehdyllä kaupalla konserni täydentää kattavaa tarjontaansa myymälämarkkinoinnin, brändinäkyvyyden, tapahtumien ja julkisten tilojen näkyvyysratkaisujen kumppanina, sekä lisää kapasiteettiaan näkyvyysratkaisujen tuottajana.
PunaMustan organisaatiomuutoksen tueksi uudet johtajat Kaukokiidolta ja Postilta25.4.2022 13:36:40 EEST | Tiedote
PunaMusta Oy sai uutta osaamista johtoonsa, kun Timo Maijala aloitti yrityksen myyntijohtajana 17. maaliskuuta ja Ilkka Meriläinen tuotantojohtajana 1. huhtikuuta. Molemmat tehtävät ovat uusia ja niiden avulla on tarkoitus vahvistaa viime vuonna käynnistynyttä organisaatiomuutosta sekä tukea yhtiön uudistuneen strategian toimeenpanoa.