PunaMusta Media Oyj teki huhtikuussa kaksi yrityskauppaa uudistuneen strategiansa mukaisesti
Yritysosto tukee PunaMusta Media -konsernin uudistunutta strategiaa, jonka päämääränä on toimia yritysten kokonaisvaltaisten erottuvien markkinoinnin ratkaisujen kumppanina ja laadukkaiden digitaalisten palvelujen tarjoajana.
− Nyt meiltä saa yhdeltä luukulta kaikki yrityksen näyttävään ja laadukkaaseen näkyvyyteen tarvittavat elementit. Tavoitteemme on olla kokonaisvaltainen markkinointiratkaisujen kumppani asiakkaillemme, ja Profilight täydentää osaamisemme esimerkiksi tapahtumien, ostoskeskusten ja ulkomainonnan ratkaisuissa. Palveluvalikoimaamme kuuluvat nyt perinteisten näkyvyysratkaisujen, kuten myymälä-, tila- ja tapahtumaratkaisujen lisäksi erilaiset jättiscreenit, liikkuvaa kuvaa hyödyntävät seinät, katot ja lattiat, rakennusten ulkovalaistukset ja näyttävät projisoinnit − aina laitteiden toimituksesta ja teknisestä suunnittelusta sisällöntuotantoon ja asennuksiin saakka, kertoo PunaMusta Median näkyvyys- ja painoliiketoiminnan johtaja Jari Avellan.
− Olen todella iloinen niin yhtiön kuin asiakkaidemmekin puolesta – pääsemme tekemään upeita ja vielä entistä kattavampia ratkaisuja olemassa oleville ja uusille asiakkaille yhdistämällä Profilightin, PunaMusta PixMillin ja PunaMustan osaamiset yhdeksi kokonaisuudeksi. Mitä meiltä on puuttunut, PunaMustalla jo on, ja toisinpäin – nyt vain luovuus on näkyvyysratkaisujen rajana, kertoo Profilightin perustaja Mika Yli-Jyrä.
PunaMusta Media -konserni vahvistaa strategiansa mukaisesti myös kyvykkyyttään digitaalisten palvelujen tarjoajana. PunaMusta Oy on omistanut lähes kahden vuoden ajan 51 prosenttia PunaMusta Digital -yhtiöstä, ja 20.4. tehdyllä yrityskaupalla loput 49 prosenttia PunaMusta Digitalista siirtyi yhtiön perustaneelta Miika Haavistolta ja Hanna Kutschkelta PunaMusta Median omistukseen.
− Myös tämän yrityskaupan taustalla on konsernin uudistunut strategia, jonka mukaisesti yhtiön keskittyy entistä voimakkaammin muun muassa teknologiseen kehitystyöhön, digitaalisen liiketoiminnan edistämiseen sekä yhtenäiseen, asiakaskeskeiseen yritys- ja johtamiskulttuuriin, joka perustuu tiedolla johtamiseen, kertoo PunaMusta Median toimitusjohtaja Raimo Puustinen.
PunaMusta Media -konserni tavoittelee voimakasta kasvua ja palveluvalikoiman laajennusta digitaalisissa palveluissa, ja strategian toteuttamisen onnistumisessa PunaMusta Digitalin ja Profilightin osaamiset ovat keskeisessä roolissa.
− Meidän on rakennettava uutta kivijalkaa sellaisten osaamisten ympärille, joilla menestymme myös tulevaisuuden yhä digitalisoituvammassa maailmassa. Jo aiemmin tehdyissä yritysostoissa on tunnusteltu tätä maaperää, mutta nyt suuntaamme digitaalisiin palveluihin huomattavasti entistä vahvemmin ja päämäärätietoisemmin, summaa Puustinen.
Yhteyshenkilöt
PunaMusta Media Oyj
viestinta@punamustamedia.fi
www.punamustamedia.fi
Linkit
Tietoja julkaisijasta
PunaMusta Media Oyj on kotimainen media-, näkyvyys- ja painoliiketoiminnan ammattilainen, jonka palveluksessa on noin 660 alan osaajaa. Konsernin näkyvyys- ja painoliiketoimintaan kuuluva PunaMusta Oy palvelee asiakkaitaan mm. aikakaus- ja sanomalehtien sekä mainospainotuotteiden ja viestinnän materiaalien painamisessa sekä niiden suunnittelussa, suurkuvaratkaisuissa, brändinhallinnan ratkaisujen tarjoajana ja digitaalisen näkyvyyden palveluntarjoajana. Yhtiön medialiiketoiminta koostuu sanomalehti Karjalaisesta, kuudesta paikallislehdestä, kaupunkilehdestä sekä radiokanavasta. PunaMusta Media -konsernin liikevaihto vuonna 2020 oli 103 miljoonaa euroa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta PunaMusta Media Oyj
PunaMusta Media asetti kunnianhimoiset SBT-tavoitteet20.12.2023 11:09:58 EET | Tiedote
PunaMusta Media -konsernin tavoitteena on vähentää päästöjään 42 prosentilla vuoden 2030 loppuun mennessä
Fuusion myötä Exovesta johtava digitaalisten ratkaisujen kumppani31.10.2023 10:08:56 EET | Tiedote
PunaMusta Media -konsernin digitaalisen liiketoiminnan segmentin Exove Oy ja Gredi Oy fuusioituvat. Uuden yrityksen nimeksi tulee Exove.
Exove palkkaa 10 kokenutta digiosaajaa ja avaa toimistot Jyväskylään sekä Joensuuhun19.10.2023 10:00:00 EEST | Tiedote
PunaMusta Media -yritysperheeseen kuuluva Exove laajenee palkkaamalla uusia osaajia ja avaamalla toimistot Jyväskylään ja Joensuuhun.
PunaMusta Media palkkasi kasvujohtajan Milttonilta4.9.2023 10:47:51 EEST | Tiedote
Markkinoinnin, median sekä digitaalisen palvelukehityksen moniosaajakonserni PunaMusta Media Oyj on hankkinut uutta osaamista johtoryhmäänsä, kun Milttonilla asiakkuusjohtajana sekä kasvu- ja liiketoiminnan kehitysjohtajana toiminut KTM Joni Räikkönen, 33, aloitti yhtiön kasvujohtajana 4.9. Tehtävä on uusi, ja sen tavoitteena on vahvistaa ja tukea konsernin strategiaa, jonka johtotähtenä on toimiminen yritysten kokonaisvaltaisten markkinoinnin ratkaisujen kumppanina.
PunaMusta Media Oyj ottaa mittavan digiharppauksen kasvussaan ostamalla Exove Oy:n31.5.2023 10:24:46 EEST | Tiedote
PunaMusta Media Oyj on ostanut 31.5.2023 päivätyllä kauppakirjalla digitaalisia palveluja ja ratkaisuja tarjoavan Exove Oy:n koko osakekannan. Konserni tavoittelee voimakasta kasvua digitaalisissa palvelutoiminnoissa, joita yrityskauppa merkittävästi vahvistaa. Kauppa yli kaksinkertaistaa digitaalisen palvelukehityksen ammattilaisten määrän konsernissa.