PunaMusta Media Oyj

PunaMustan organisaatiomuutoksen tueksi uudet johtajat Kaukokiidolta ja Postilta

PunaMusta Oy sai uutta osaamista johtoonsa, kun Timo Maijala aloitti yrityksen myyntijohtajana 17. maaliskuuta ja Ilkka Meriläinen tuotantojohtajana 1. huhtikuuta. Molemmat tehtävät ovat uusia ja niiden avulla on tarkoitus vahvistaa viime vuonna käynnistynyttä organisaatiomuutosta sekä tukea yhtiön uudistuneen strategian toimeenpanoa.

Ilkka Meriläinen

Meriläinen työskenteli ennen PunaMustaa Postissa Head of Strategyna ja sitä ennen Altialla. Maijala puolestaan on toiminut viimeiset yhdeksän vuoden ajan Kaukokiidolla ja siirtyi PunaMustaan myyntijohtajan tehtävästä.

PunaMusta Oy on osa PunaMusta Media -konsernin näkyvyys- ja painoliiketoimintaa. Uudet johtajat pääsevät jättämään oman kädenjälkensä uudistuvaan näkyvyys- ja painoliiketoiminnan kokonaisuuteen, jonka strategian mukaisena tavoitteena on toimiminen yritysten kokonaisvaltaisten markkinoinnin ratkaisujen kumppanina.

- PunaMustalla on vahva palveluvalikoima, jonka avulla voidaan tuottaa asiakkaille ylivoimaista hyötyä. Myynnin tehtävänä on jatkossa esitellä ja paketoida tuo hyöty entistä paremmin. PunaMustan strategiana on keskittyä asiakaskokemukseen, johtaa tiedolla ja kehittää myyntiä. Pääsen hyödyntämään tässä osaamistani, Timo Maijala sanoo.

Myös Ilkka Meriläistä houkutteli mahdollisuus päästä rakentamaan uutta.

- PunaMustalla on rohkeutta lähteä uudistamaan asioita, ja uuden rakentaminen sopii myös omaan tyyliini ja asenteeseeni. Minulla on kiinnostava rooli tuotannon kokonaisvaltaisessa vastuussa: miten voimme toimia fiksuimmin ja kustannustehokkaimmin ja tuottaa asiakkaille eniten hyötyä, Meriläinen sanoo.

Vastuullisuus on PunaMustalla ja koko konsernissa isossa roolissa. Maijala ja Meriläinen kertovatkin PunaMustan arvojen sopivan yhteen heidän omiensa kanssa.

- PunaMusta on etenkin ympäristövastuullisuudessa pitkällä. Vastuullisuus on tänä päivänä yritysten avaintekijä ja tärkeässä roolissa myös työnantajamielikuvan kannalta, Maijala painottaa.

Vahvaa muutosjohtajuutta

Rekrytointien taustalla on iso strateginen ja kulttuurinen muutos, joka käynnistyi PunaMusta Mediassa viime vuonna.

- Emme ole enää tuotantolähtöinen organisaatio vaan asiakkaiden kokonaisvaltainen kumppani. Muutoksen tueksi kaivattiin kokeneita muutosjohtajia, jotka osaavat johtaa henkilöstä modernilla tavalla, kertoo PunaMusta Oy:n toimitusjohtaja Jari Avellan.

- Kumpikaan uusista johtajistamme ei ole tältä alalta, joten saamme heiltä myös uutta näkökulmaa. Heillä on iso rooli strategian läpiviennissä ja melko vapaat kädet saavuttaa yhdessä asetetut tavoitteet.

Jari Avellan
jari.avellan@punamusta.com

Timo Maijala
timo.maijala@punamusta.com

ilkka.merilainen@punamusta.com

Timo Maijala

PunaMusta Media Oyj
Kosti Aaltosen tie 9
80140 Joensuu

PunaMusta Media Oyj on kotimainen media- sekä näkyvyys- ja painoliiketoiminnan ammattilainen, jonka palveluksessa on noin 630 alan osaajaa. Konsernin näkyvyys- ja painoliiketoimintaan kuuluva PunaMusta Oy palvelee asiakkaitaan mm. aikakaus- ja sanomalehtien sekä mainospainotuotteiden ja viestinnän materiaalien painamisessa sekä niiden suunnittelussa, suurkuvaratkaisuissa, brändinhallinnan ratkaisujen tarjoajana ja digitaalisen näkyvyyden palveluntarjoajana. Yhtiön medialiiketoiminta koostuu Sanomalehti Karjalaisesta, kuudesta paikallislehdestä, kaupunkilehdestä sekä radiokanavasta. PunaMusta Media -konsernin liikevaihto oli vuonna 2021 106 miljoonaa euroa. Konserni on osa Laakkonen Yhtiöitä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta PunaMusta Media Oyj

PunaMusta Media Oyj hankki lisäväriä konserniinsa ostamalla näkyvyysratkaisujen osaaja Coloron27.4.2022 10:10:03 EEST | Tiedote

PunaMusta Media Oyj osti tänään 27.4. monipuolisten näkyvyysratkaisujen osaaja Coloro CLR Oy:n koko osakekannan 2,5 miljoonalla eurolla. Tehdyllä kaupalla konserni täydentää kattavaa tarjontaansa myymälämarkkinoinnin, brändinäkyvyyden, tapahtumien ja julkisten tilojen näkyvyysratkaisujen kumppanina, sekä lisää kapasiteettiaan näkyvyysratkaisujen tuottajana.

PunaMusta Media Oyj jatkaa strategiansa mukaista kasvua ostaen digitaaliseen aineiston- ja brändinhallintaan erikoistuneen Gredi Oy:n osakekannan30.9.2021 10:05:00 EEST | Tiedote

PunaMusta Media Oyj on ostanut 30.9.2021 päivätyllä kauppakirjalla digitaaliseen aineiston- ja brändinhallintaan erikoistuneen Gredi Oy:n koko osakekannan. Yrityskauppa toteuttaa PunaMusta Media -konsernin strategiaa, jonka visiona on tarjota asiakkaille kokonaisvaltaisia erottuvia ratkaisuja markkinoinnin tarpeisiin, ja yhdistää kaupankäynti kivijalassa ja digitaalisessa ympäristössä yhdeksi läpinäkyväksi, mitattavaksi kokonaisuudeksi sekä yhdenmukaiseksi brändikokemukseksi.

Mediatalo painaa kaikki kustantamansa sanomalehdet 100-prosenttisen hiilineutraalisti 1.1.2021 alkaen − PunaMusta Media Oyj ympäristövastuullisesti uuteen vuoteen17.12.2020 10:00:00 EET | Tiedote

PunaMusta Media Oyj -konserni panostaa vahvasti vastuullisuuteen molemmissa liiketoiminnoissaan: sen näkyvyys- ja painoalan palveluja tarjoava yhtiö PunaMusta Oy tarjoaa 1.1.2021 alkaen kaikki mainospainotuotteet ja viestinnän materiaalit 100-prosenttisesti hiilineutraalina kaikille asiakkailleen. Samaan aikaan konsernin medialiiketoiminnan kustantamat lehdet Karjalainen, kuusi paikallislehteä ja kaupunkilehti Heili ryhdytään painamaan hiilineutraalisti. PunaMusta Media Oyj on tiettävästi Suomen ensimmäinen mediatalo, joka painaa kaikki kustantamansa sanomalehdet 100-prosenttisen hiilineutraalisti.