Quinyx jatkaa markkina-asemansa vahvistamista – uusimpana asiakkaana Pohjoismaiden johtava logistiikkaratkaisujen toimittaja PostNord

Työntekijätyytyväisyyteen erikoistunut teknologiayhtiö Quinyx ilmoitti viime viikolla saaneensa 50 miljoonan dollarin rahoituksen ja jatkaa vahvaa etabloitumistaan työvoimanhallinnan sektorilla. Yhtiön uusin asiakas on Pohjoismaiden johtava logistiikkaratkaisujen toimittaja PostNord, joka automatisoi jatkossa 18 000 työntekijänsä työvuorosuunnittelun Quinyxin tekoälypohjaisen järjestelmän avulla.

Quinyxin perustaja Erik Fjellborgin yritysidea syntyi kun hän oli kesätyöntekijänä McDonald’silla ja huomasi, kuinka hänen esimiestensä aika kului työvuorojen järjestelyyn. Nyt hän iloitsee yhtiönsä vahvasta kasvusta Pohjoismaissa. Kuva: Quinyx

Quinyx tarjoaa asiakasyrityksilleen tekoälyyn pohjautuvan SaaS-työvoimanhallintajärjestelmän. Yhtiö panostaa tuotekehityksessään erityisesti järjestelmän mahdollistamaan työntekijätyytyväisyyteen ja sitä kautta saavutettavaan tehokkuuteen.

Yhtiön uusin pohjoismainen asiakkuus PostNord on Quinyxin maajohtaja Paulus Maasalon mukaan aito osoitus siitä, kuinka tekoälypohjaista työvoimanhallintajärjestelmää pidetään keskeisessä roolissa sekä henkilöstötyytyväisyyden että liiketoiminnan kannattavuuden kehittämisessä.

PostNordin tavoitteena on automatisoida merkittävä osa työvuorosuunnittelustaan. "18 000 työntekijän työvuorosuunnittelu on valtava hallinnollinen ponnistus. Suunnittelussa tulee ottaa huomioon monia asioita: yrityksen tarpeet, työehtosopimukset, työvuorotoiveet ja henkilöstön yleinen työmäärä", PostNord Ruotsin HR-johtaja Martina Smedman kertoo. "Tämän tekoälypohjaisen järjestelmän avulla voimme automatisoida suuren osan työvuorosuunnittelutyöstä. Samalla yli- ja alimiehitys tulee näkyväksi."

Quinyxin perustaja-toimitusjohtaja Erik Fjellborg iloitsee PostNordin luottamuksesta. ”Olen ylpeä saadessani toivottaa Pohjoismaiden suurimman logistiikkaratkaisujen toimittajan asiakkaaksemme. Saamme näin omalta osaltamme osallistua yhteiskunnan pyörittämisen kannalta kriittisiin toimintoihin, ja odotan yhteistyötämme innolla.”

Quinyxillä on toimipisteitä Suomen ja Ruotsin lisäksi Yhdysvalloissa, Isossa-Britanniassa, Saksassa, Norjassa, Tanskassa, Alankomaissa ja Australiassa. Yhtiön kansainvälisiä asiakkuuksia ovat muun muassa McDonald’s, Maersk, Virgin Atlantic, Rituals, Swarowski ja DHL. Quinyxin Suomen pääkonttori sijaitsee Espoossa, ja Suomessa sen asiakkaisiin lukeutuvat muun muassa Gigantti, Fimlab, Clas Ohlson, Barona Logistiikka, Finnkino, Musti ja Mirri, Partioaitta ja Suomalainen kirjakauppa.

Lisätiedot ja Erik Fjellborgin haastattelupyynnöt:

Yhteispohjoismaalainen työelämätutkimus nostaa esiin Suomen vahvuudet työmarkkinoilla – palkankorotusten osalta Suomi muita heikompi20.6.2022 08:00:00 EEST | Tiedote

Työvoimanhallinnan markkinajohtaja Quinyx on julkaissut vuosittaisen Vuorotyöläisten arki -tutkimuksensa, jossa tarkasteltiin myös suomalaisen vuorotyöarjen motivaatiotekijöitä. Tutkimuksessa Suomi sijoittui kärkeen työelämän joustavuudessa, mutta silti joka toinen vuorotyöläisistä aikoo irtisanoutua seuraavan kahden vuoden aikana.