Raideaforismit pohtivat tänä vuonna kohtaamista

Aforismit nousevat kiskoille jo yhdennentoista kerran. Teemana on tällä kertaa kohtaaminen, ja sitähän joukkoliikenteessä tapahtuu vähän päästä.

Raideaforismit pyörivät tänä vuonna metrojunien ja raitiovaunujen sähköisillä näytöillä 7.1.-20.1. Mukana on kahdenkymmenen kirjoittajan oivalluksia, yksi aforismi kultakin kirjoittajalta.

Teemana on kohtaaminen, jota aforismien taitajat ovat lähestyneet hyvinkin erilaisista näkökulmista. Myös liikkuminen on teksteissä vahvasti mukana, sillä kohtaaminen liittyy teksteissä sekä matkoihin että pysäkkehin.

”Aforismiyhdistys sai lähes 400 mietelausetta raideaforismiehdokkaiksi”, yhdistyksen puheenjohtaja Minna-Karoliina Heino kertoo. ”Julkaistavien valitseminen ei ollut helppoa, sillä tekstit olivat laadukkaita ja vastasivat erinomaisesti pyydettyyn teemaan. Painotimme aforismien kaunokirjallisia ansioita, teemaan sopivuutta ja sitä, että teema oli kiteytetty selkeäksi aforistiseksi ilmaisuksi. Voimme päästää valitut aforismit tyytyväisinä liikenteeseen ajatuksia herättämään.”

HSL:n markkinointisuunnittelija Kaarina Kivimäki, puh. 09 4766 4311
Suomen aforismiyhdistyksen puheenjohtaja Minna-Karoliina Heino, puh. 050 536 9936

Joukkoliikenteeseen kannattaa varata viikonloppuna riittävästi aikaa, sillä metron Helsingin osuutta korvataan busseilla 11.-13.1.9.1.2019 09:37Tiedote

HSL järjestää ensi viikonloppuna korvaavaa bussi- ja raitioliikennettä metron tilalle, sillä metrojunat eivät kulje perjantai-iltana 11.1. Itäkeskuksesta Mellunmäkeen ja Vuosaareen. Lauantaina ja sunnuntaina 12.-13.1. metro ei liikennöi Lauttasaaresta itään. HSL kehottaa varaamaan matkustamiseen riittävästi aikaa ja kärsivällisyyttä, sillä korvaavat bussit saattavat tulla ruuhkatunteina täyteen. Autoilua Helsingin ydinkeskustassa kannattaa välttää.