Rakennusalan työttömyys ensi talvena ennätyspientä

Rakennusalan työttömyys jää ensi talvena ennätyksellisen pieneksi. Rakennusalan työttömyyskassan tuoreen ennusteen mukaan työttömyys on talvikuukausina keskimäärin 14-15 %. Viime vuosina talvikauden työttömyysluvut ovat olleet selvästi suuremmat.

Rakennusalan työttömyyskassan ennusteen mukaan sen jäsenistä on tammi-maaliskuussa keskimäärin 8500-9000 työttömänä. Tämä on jopa 4000-5000 työtöntä vähemmän kuin mitä on viime vuosina nähty.

Rakennusalan työttömyyskassassa oli lokakuussa reilut 5000 työtöntä (10,7 %). Tässä oli noin prosenttiyksikön nousu edelliskuukauteen verrattuna. Viime vuoden vastaavaan aikaan verrattuna työttömyys oli lokakuussa noin puoli prosenttiyksikköä alhaisempi.

Liitteenä

1. Työttömyystilasto lokakuu 2017

2. Ennuste ensi keväälle

Matti Harjuniemi
Rakennuskassa

Rakennusliitto järjestää Uudellamaalla torninostureiden tehotarkastuksen 17.-18. lokakuuta 201816.10.2018 11:22Tiedote

Rakennusliitto kiinnittää tehotarkastuspäivinä huomiota torninostureiden käytön, kuljettajien ja kaupunkilaisten turvallisuuteen. Median edustajille tarjotaan mahdollisuus tutustua torninosturiin Helsingissä tehotarkastuksen ensimmäisenä päivänä. Tutustumiskohteena on torninosturi Skanskan (Huopalahdentie 18) pääurakoimalla työmaalla klo 9.00 alkaen. Osallistumiset pyydetään ilmoittamaan ennakkoon Tapio Jääskeläiselle, puh. 050 527 0449.