Rakennusliiton hallitus: Liitolla valmius laajentaa lakkoa

Rakennustuoteteollisuuden ja muiden rakennusalojen työehtosopimusneuvottelut eivät ole edenneet Rakennusliittoa tyydyttävällä tavalla.

Rakennusliitto on julistanut lakkoon seitsemän rakennustuoteteollisuuden yritystä ja kaikkien näiden yhtiöiden tytäryhtiöiden työt, joihin sovelletaan rakennustuoteteollisuuden sopimusta. Ensimmäinen lakkopäivä on torstaina 19.4.2018.

Rakennusliiton hallitus käsitteli tänään Helsingissä työehtosopimusneuvotteluja. Liiton hallitus myönsi liiton johdolle valtuudet jo ilmoitettujen työtaistelujen jatkamiseen jo lakkoon julistetuissa yrityksissä sekä lakon laajentamiseen.

Rakennusala jatkaa neuvotteluja uusista sopimuksista ensi viikolla.

Matti Harjuniemi

Kyösti Suokas
Varapuheenjohtaja

Rakennusliiton Suokas syyttää: Sipilän hallitus ja EK ajoivat lakkotaisteluun5.4.2018 12:32Tiedote

Rakennusliiton varapuheenjohtajan Kyösti Suokkaan mukaan työnantajien neuvottelijat ovat joutuneet postipojiksi, jotka kiikuttavat Elinkeinoelämän Keskusliiton terveisiä vastapuolelle. -Työnantajapuolen kokeneilta neuvottelijoilta on otettu pallit pois. He ovat joutuneet postipoikina tuomaan Elinkeinoelämän Keskusliiton terveiset. Minkäänlaista neuvotteluvaraa ei ole ollut. Rakennusalle annettiin eilen lakkovaroitus neuvottelujen jähmeyden takia. Suokas muistuttaa blogissaan, että rakennusalalla on alkamassa massiivinen, ehkä pitkäkin lakkotaistelu. -Ensimmäistä kertaa yli kolmeen vuosikymmeneen. Historian siipien havinaa.