Rakennusliiton hallitus: Liitolla valmius laajentaa lakkoa

Rakennustuoteteollisuuden ja muiden rakennusalojen työehtosopimusneuvottelut eivät ole edenneet Rakennusliittoa tyydyttävällä tavalla.

Rakennusliitto on julistanut lakkoon seitsemän rakennustuoteteollisuuden yritystä ja kaikkien näiden yhtiöiden tytäryhtiöiden työt, joihin sovelletaan rakennustuoteteollisuuden sopimusta. Ensimmäinen lakkopäivä on torstaina 19.4.2018.

Rakennusliiton hallitus käsitteli tänään Helsingissä työehtosopimusneuvotteluja. Liiton hallitus myönsi liiton johdolle valtuudet jo ilmoitettujen työtaistelujen jatkamiseen jo lakkoon julistetuissa yrityksissä sekä lakon laajentamiseen.

Rakennusala jatkaa neuvotteluja uusista sopimuksista ensi viikolla.

Matti Harjuniemi

Kyösti Suokas