Rakennusliiton hallitus: Liitolla valmius laajentaa lakkoa

Rakennustuoteteollisuuden ja muiden rakennusalojen työehtosopimusneuvottelut eivät ole edenneet Rakennusliittoa tyydyttävällä tavalla.

Rakennusliitto on julistanut lakkoon seitsemän rakennustuoteteollisuuden yritystä ja kaikkien näiden yhtiöiden tytäryhtiöiden työt, joihin sovelletaan rakennustuoteteollisuuden sopimusta. Ensimmäinen lakkopäivä on torstaina 19.4.2018.

Rakennusliiton hallitus käsitteli tänään Helsingissä työehtosopimusneuvotteluja. Liiton hallitus myönsi liiton johdolle valtuudet jo ilmoitettujen työtaistelujen jatkamiseen jo lakkoon julistetuissa yrityksissä sekä lakon laajentamiseen.

Rakennusala jatkaa neuvotteluja uusista sopimuksista ensi viikolla.

Matti Harjuniemi

Kyösti Suokas
Varapuheenjohtaja

Rakennusliitto järjestää Uudellamaalla torninostureiden tehotarkastuksen 17.-18. lokakuuta 201816.10.2018 11:22Tiedote

Rakennusliitto kiinnittää tehotarkastuspäivinä huomiota torninostureiden käytön, kuljettajien ja kaupunkilaisten turvallisuuteen. Median edustajille tarjotaan mahdollisuus tutustua torninosturiin Helsingissä tehotarkastuksen ensimmäisenä päivänä. Tutustumiskohteena on torninosturi Skanskan (Huopalahdentie 18) pääurakoimalla työmaalla klo 9.00 alkaen. Osallistumiset pyydetään ilmoittamaan ennakkoon Tapio Jääskeläiselle, puh. 050 527 0449.