Rakennusliiton hallitus: Liitolla valmius laajentaa lakkoa

Rakennustuoteteollisuuden ja muiden rakennusalojen työehtosopimusneuvottelut eivät ole edenneet Rakennusliittoa tyydyttävällä tavalla.

Rakennusliitto on julistanut lakkoon seitsemän rakennustuoteteollisuuden yritystä ja kaikkien näiden yhtiöiden tytäryhtiöiden työt, joihin sovelletaan rakennustuoteteollisuuden sopimusta. Ensimmäinen lakkopäivä on torstaina 19.4.2018.

Rakennusliiton hallitus käsitteli tänään Helsingissä työehtosopimusneuvotteluja. Liiton hallitus myönsi liiton johdolle valtuudet jo ilmoitettujen työtaistelujen jatkamiseen jo lakkoon julistetuissa yrityksissä sekä lakon laajentamiseen.

Rakennusala jatkaa neuvotteluja uusista sopimuksista ensi viikolla.

Matti Harjuniemi

Kyösti Suokas
Varapuheenjohtaja

Rakennusliiton Suokas: Ulkomainen työvoima virtaa kohti pohjoista29.5.2018 12:43Tiedote

Etelä-Suomessa rakennusalan työlupien tarveharkinta on poistettu ja jo nyt nähdään, että EU:n ulkopuolinen työvoima alkaa valua kohti pohjoista, kirjoittaa Rakennusliiton varapuheenjohtaja Kyösti Suokas blogissaan. Työvoima virtaa nyt alueille, joille ei lupaa ole myönnetty. ”Jos Juha Sipilä (kesk) ennättää ennen hallituksensa kuolin korahdusta täyttää lupauksensa ja avata Suomen rajat koko maailmalle, voimme sanoa hyvää yötä.”