Rakennusliiton rekrypäivät yhdistävät alan opiskelijat ja työnantajat

Pintakäsittelyalan, talonrakennusalan ja talotekniikka-alan opiskelijat ja työnantajat kokoontuvat rekrypäiville Rakennusliiton Uudenmaan aluetoimistolle 4–6.2. Tapahtumaan osallistuu yhteensä 400 opiskelijaa eri ammattioppilaitoksista ja 20 rakennusalan yritystä.

Rekrypäivillä opiskelijaryhmät kiertävät opettajiensa kanssa yritysten esittelypisteitä ja tutustuvat työnantajiin. Tavoitteena on luoda yhteyksiä tulevien ammattilaisten ja työnantajien välille sekä löytää nuorille työ- ja harjoittelupaikkoja.

Tilaisuus on jaettu kolmelle päivälle alan mukaan:

ti 4.2. klo 10–13 talonrakennusala
ke 5.2. klo 10–13 pintakäsittelyala
to 6.2. klo 10–13 talotekniikka

Paikka: Rakennusliiton Uudenmaan aluetoimisto, Siltasaarenkatu 4, Helsinki

Rekrypäivät järjestetään nyt toista kertaa. Rakennusliitto välittää työtä myös oman työnvälityspalvelunsa kautta. https://urapalvelut.rakennusliitto.fi/

Median edustajia pyydetään ystävällisesti ottamaan yhteyttä Rakennusliiton viestintään:
Salla Virtanen, salla.virtanen@rakennusliitto.fi, 040 685 5450

020 774 003 (puhelinvaihde)http://www.rakennusliitto.fi

Rakennusliitto: Karanteenia ei saa romuttaa7.5.2020 13:15:13 EESTTiedote

Hallitus päätti avata 14.5. alkaen työperäisen henkilöliikenteen Suomen ja Viron välillä. Talonrakennusteollisuus ry:n työperäiseen liikkumiseen liittyvä jäsenkirje 5.5. toteaa, että Suomeen tulevat ulkomaalaiset työntekijät voivat aloittaa työskentelyn välittömästi Suomeen paluun jälkeen. Karanteenissa oltaisiin vain työajan ulkopuolella. Tämän ohjeistuksen noudattaminen tarkoittaisi rakennusalalla käytännössä maahantulokaranteenin täydellistä ohittamista ja altistaa yhä useamman rakennusalan työntekijän virukselle.

Rakennusliitto tukee postilaisia1.11.2019 11:55:56 EETTiedote

Postin työntekijöiden työehtoja yritetään heikentää räikeällä tavalla. Tilanteesta johtuen Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU on ilmoittanut käynnistävänsä Postissa laajat lakkotoimet 11. marraskuuta. Postinjakelu, käsittely ja kuljetus ovat marraskuussa lakossa kaksi viikkoa, jollei työehtosopimusneuvotteluissa ja pakettilajittelijoiden tilanteesta päästä työnantajan kanssa sopuun. Tänään koolla oleva Rakennusliiton hallitus ilmaisee tukensa Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU:n taistelulle. Liiton hallitus päätti valmiudesta mahdollisiin tukitoimiin vastauksena PAU:n tukipyyntöön.

Varapuheenjohtajaksi valittiin Kimmo Palonen, Matti Harjuniemi jatkaa puheenjohtajana27.5.2019 09:47:25 EESTTiedote

Rakennusliitto asetti suuntaviitat toiminnalleen seuraavaksi neljäksi vuodeksi sekä valitsi liiton hallinnon ja johdon liiton 24. liittokokouksessa 24.-26.5.2019. Henkilövalinnat tehtiin sunnuntaina. Liiton puheenjohtajana jatkaa Matti Harjuniemi, 60. Harjuniemellä ei ollut vastaehdokasta. Liiton varapuheenjohtajaksi valittiin neuvottelupäällikkö Kimmo Palonen, 50. Hän voitti äänestyksessä oppilaitostiedottaja Niko Seppäsen äänin 152 – 32.