Rakennusliiton Suokas: Impivaara ei ole meidän vaihtoehto

Rakennusliiton varapuheenjohtajan Kyösti Suokkaan mielestä Suomella ei ole paluuta Impivaaraan. ”Aleksis Kiven seitsemän veljestä kokivat ympäröivän yhteiskunnan ahdistavaksi ja pakenivat omiin oloihinsa Impivaaraan. Talonsa poltettuaan miehet olivat kuitenkin onnellisia, kun palasivat osaksi yhteiskuntaa. Tätäkin on jo kokeiltu.” Suokas kommentoi blogissaan Turun tapahtumia ja hänen mukaansa ”olisi suuri virhe sortua vihaa lietsovien perusteetonta paskaa puhuvien vietäväksi.”

”Ihmiset ovat rodusta tai uskonnosta riippumatta samanlaisia. Valtaosa aivan mukavia ja hyväntahtoisia. Viattomien ihmisten tappaminen ei kuulu mihinkään maailman lukemattomista uskonnoista. Joka tällaista väittää, ei tiedä, mistä puhuu. Tai valehtelee.”

Eurooppalainen terrorismi tuli myös Suomeen, kun Turussa tapahtui raukkamainen puukkohyökkäys. Yksittäisten väkivaltaisten itsemurhakandidaattien ei silti pidä antaa vaikuttaa suomalaiseen yhteiskuntaan, jossa jokainen voi kävellä vapaasti kadulla.

Meillä on ollut omasta takaa häiriintyneiden ihmisten tekemiä ampumisia ja räjäytyksiä. Kaikkia väkivallantekoja on mahdoton estää. Suomen tehokas poliisi- ja virkamieskoneisto on silti tehnyt asiassa paljon. Sen toiminta puree kyllä terrorismiinkin.

Lue koko blogi tästä