Rakennusliiton Suokas: Keskusta pyyhkii takapuolta laillisuudella

Rakennusliiton varapuheenjohtaja, varatuomari Kyösti Suokas arvostelee voimakkaasti Keskustaa siitä, että se pyyhkii ”perustus- ja työlaeilla takapuolta” maakuntauudistusta rakennettaessa.

Suokkaan mukaan varsinkin maakuntahallinnon virkamiesten palkkausperusteissa tulee olemaan ”ratkaisevaa vain puoluesidonnaisuus”.

-Maakuntahallinnosta veronmaksajille kuoriutuu ruokittavaksi uusi, pohjattomalla ruokahalulla varustettu keskustalainen käenpoika. Sääntelyn purkamisen keskeiseksi tavoitteekseen julistanut hallitus rakentaa ennen näkemättömän byrokratian. Messuhallillisen turhia maakuntahallinnon politrukkeja ja virkamiehiä.

Suokkaan mukaan maakuntahallintojen poliittiset voimasuhteet tiedetään jo ennen vaaleja ja tältä pohjalta valitaan virkamiehet. -Poliittista valtaa käyttävät valitsevat vain omiaan.

-Hätä maakuntahallinnon toteuttamisessa on ymmärrettävä. Rakenne on saatava betonoitua ja virkamiehet valittua ennen kevään 2019 eduskuntavaaleja. Seuraavaan hallitusohjelmaan tekele tuskin mahtuisi. Hallituksen äänettömät yhtiömiehet Siniset katoavat poliittiselta kartalta. Uusilla hallituspuolueilla voi olla jopa periaatteita.

Lue Suokkaan koko blogi tästä

Rakennusliitto järjestää Uudellamaalla torninostureiden tehotarkastuksen 17.-18. lokakuuta 201816.10.2018 11:22Tiedote

Rakennusliitto kiinnittää tehotarkastuspäivinä huomiota torninostureiden käytön, kuljettajien ja kaupunkilaisten turvallisuuteen. Median edustajille tarjotaan mahdollisuus tutustua torninosturiin Helsingissä tehotarkastuksen ensimmäisenä päivänä. Tutustumiskohteena on torninosturi Skanskan (Huopalahdentie 18) pääurakoimalla työmaalla klo 9.00 alkaen. Osallistumiset pyydetään ilmoittamaan ennakkoon Tapio Jääskeläiselle, puh. 050 527 0449.