Rakennusliiton Suokas: Työnantajan tavoitteet ovat poliittisia

Rakennusliiton varapuheenjohtajan Kyösti Suokkaan mukaan rakennusalan lakossa ja työsulussa on kyse pitkälti politiikasta.

-Selvää on, että Suomessa emme kamppaile nyt rahasta, vaan työnantajien tavoitteet ovat pitkälti poliittisia, kirjoittaa Suokas blogissaan.

-Haukat ovat nokkineet kyyhkyset. Tavoitteena ei ole yhteistyö, vaan työtä tekevien alistaminen. Lopuillaan oleva työmarkkinakierros osoittaa tämän selvästi.

-Helsingin Sanomat ylisti tänään pääkirjoituksessaan työnantajien solidaarisuutta. He ovat pystyneet pitämään palkkalinjansa. Lehden mukaan viimeisenä ankkurina on ollut valtakunnansovittelija Minna Helle, joka on varmistanut, ettei yksikään ala ole saanut työnantajien hyväksymää korotustasoa enemmän.

Suokkaan mukaan sopiminen ei ole ollut missään vaiheessa Rakennusliitosta kiinni.

-Ero työnantajien palkankorotustarjouksen ja liiton pyynnön välillä on ollut niin pieni, että normaalioloissa se olisi toki ollut sovittavissa ilman dramatiikkaa.

Lue koko blogi tästä

Rakennusliitto järjestää Uudellamaalla torninostureiden tehotarkastuksen 17.-18. lokakuuta 201816.10.2018 11:22Tiedote

Rakennusliitto kiinnittää tehotarkastuspäivinä huomiota torninostureiden käytön, kuljettajien ja kaupunkilaisten turvallisuuteen. Median edustajille tarjotaan mahdollisuus tutustua torninosturiin Helsingissä tehotarkastuksen ensimmäisenä päivänä. Tutustumiskohteena on torninosturi Skanskan (Huopalahdentie 18) pääurakoimalla työmaalla klo 9.00 alkaen. Osallistumiset pyydetään ilmoittamaan ennakkoon Tapio Jääskeläiselle, puh. 050 527 0449.