Rakennusliitto: Destia noudattaa sopimuksia

JHL ilmoittaa aloittavansa työtaitelutoimet Destiassa uudelleen 2.5.2022. Syyksi ilmoitetaan, että Destia on pettänyt lupauksensa työehtojen säilyttämisestä.

Työnantajaliitto Infra ry:n täysjäsenenä yhtiö noudattaa Infra ry:n ja Rakennusliitto ry:n välistä Infra-alan työehtosopimusta, johon se on lain mukaan sidottu. Työntekijöiden työehtoja ei heikennetty siirryttäessä kyseiseen lailliseen käytäntöön. ICT- ja energia-alan töissä yhtiö noudattaa kyseisen alan yleissitovaa sopimusta, josta käytävät työehtosopimusneuvottelut ovat vielä kesken.

020 774 003 (puhelinvaihde)http://www.rakennusliitto.fi

Rakennusliitto on 70 000 rakentajan muodostama SAK:lainen ammattiliitto. Liitto pyrkii turvaamaan ja parantamaan jäsentensä työoloja ja palkkausta. Liitto solmii rakennusalojen yleissitovat työehtosopimukset.

Rakennusliitto tukee Teollisuusliiton julistamaa saartoa Keitele Groupissa10.12.2021 15:12:43 EET | Tiedote

Keitele Group Oy ei ole toistuvista kehotuksista huolimatta suostunut aloittamaan neuvottelutoimia Teollisuusliitto ry:n ja Ammattiliitto PRO ry:n kanssa yrityskohtaisesta työehtosopimuksesta. Teollisuusliitto ry on edellä mainituista syistä julistanut Keitele Group Oy:n saartoon 10.12.2021 alkaen. Teollisuusliitto ry on pyytänyt Rakennusliitto ry:n tukea saartotoimiensa vaikuttavuuden lisäämiseksi.

Työehtosopimusmuutos Destia Oy:ssä1.12.2021 15:00:00 EET | Tiedote

Destia Oy on yksityinen infra- ja rakennusalan palveluyhtiö, joka rakentaa, ylläpitää ja suunnittelee liikenneväylien ja ratojen sekä liikenne- ja teollisuusympäristöjen lisäksi kokonaisia elinympäristöjä. Yritys on järjestäytynyt työnantajajärjestö Infra ry jäsenyritykseksi. Destia Oy siirtyy työehtosopimuslain nojalla noudattamaan Infra ry:n ja Rakennusliitto ry:n välillä solmittua työehtosopimusta 1.2.2022 alkaen. Destia Rail Oy:ssä noudatetaan em. työehtosopimusta yrityksen aiempaan Infra ry:n jäsenyyteen perustuen.

Työmatkakulujen kohoaminen hyvitettävä rakentajille12.11.2021 14:11:37 EET | Tiedote

Työssä käymisen kustannukset ovat kohonneet kestämättömälle tasolle suurelle osalle rakentajia. Päivittäinen työmatka on rakentajilla tyypillisesti useita kymmeniä kilometrejä. Valtaosassa Suomea julkinen liikenne ei palvele rakennusalan työntekijöitä. Usein työmatkalla kuljetetaan raskaita työkaluja, lisäksi työkohteet ja työajat vaihtelevat. Siksi pääosalle rakentajista oma auto on ainoa mahdollinen kulkuneuvo työmatkalla.