Rapala ja Angry Birds™ vievät mobiilisukupolven kalaretkelle

Rattlin' Red Bird

Kahden vahvan kuluttajabrändin yhteistyösopimus avaa mahdollisuuksia nuorison houkuttelemiseen ulkoilmaharrastuksiin ja kalastuksen aktiiviharrastajiksi. Yhteistyön hedelmät lanseerataan kevään 2013 aikana kuluttajille Suomessa, Norjassa, Tanskassa, Baltian maissa sekä Kiinan-markkinoilla. Pidemmän aikavälin tavoitteena on lanseerata tuoteperhe globaalisti. Rapala Angry Birds -tuoteperheeseen kuuluvat uistimet, avaimenperät, onkikohot ja -vavat, virvelit, vieherasiat ja tarvikelaukut.

Rapala ja Rovio uskovat tuotteiden saavan erityisen lämpimän vastaanoton maissa, jossa urheilukalastus on tärkeä vapaa-ajan viettämisen muoto ja Angry Birds -brändi on vahva ja hyvin tunnettu.

Helposti tunnistettavat ja lähestyttävät Angry Birds -hahmot vetoavat erityisesti lapsiin ja nuoriin, mikä on meille kalastuksen asiaa edistäville erityisen tärkeää, kertoo Suomen Vapaa-ajan Kalastajien Keskusjärjestö SVK:n tiedottaja Jaana Vetikko.

Rapala Angry Birds vie kalastuksen ilosanomaa lapsille ja nuorille Onkipäivänä, joka järjestetään SVK:n ja useiden suomalaisten Rovion lisenssikumppaneiden yhteistyönä Särkänniemen Elämyspuistossa 19. toukokuuta. Kyseessä on lapsille ja lapsiperheille suunniteltu leikkimielinen kilpailu, jossa mitellään onkitaitojen paremmuudesta.

Lisätietoja:

Mikko Vähätalo

Projektikoordinaattori

mikko.vahatalo@rapala.fi

Puh: 09 7562 5420

Rattlin' Red Bird

Mäkelänkatu 87

Rapala VMC Oyj on maailman johtava uistimien, kolmihaarakoukkujen, kalastajan tarvikkeiden ja fileointiveitsien valmistaja ja myyjä. Rapala-konsernilla on myös vahva maailmanlaajuinen markkina-asema muissa urheilukalastuksen tuotekategorioissa ja se on yksi Pohjoismaiden johtavista ulkoilu-, metsästys- ja talviurheilutuotteiden jakelijoista. Konsernin jakeluyhtiöverkosto on alan kattavin. Konsernin päätuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa, Ranskassa, Virossa, Venäjällä, Kiinassa, Indonesiassa ja Englannissa. Konsernin brändiportfolioon kuuluu alan johtava brändi, Rapala, ja muita maailmanlaajuisesti tunnettuja brändejä kuten VMC, Sufix, Storm, Blue Fox, Luhr Jensen, Williamson, Dynamite Baits, Mora Ice, StrikeMaster, Marttiini ja Peltonen. Konsernin liikevaihto vuonna 2012 oli 291 miljoonaa euroa ja Rapala-konserni työllistää noin 2 000 henkilöä 38 maassa. Rapala VMC Oyj:n osakkeella on käyty kauppaa NASDAQ OMX Helsingissä vuodesta 1998.

Rapala VMC Oyj suunnittelee Vääksyssä jäljellä olevan tuotannon siirtämistä Pärnuun4.10.2022 17:00:00 EEST | Tiedote

Rapala VMC suunnittelee Vääksyssä jäljellä olevan Rapalan uistinten ja Marttiinin puukkojen valmistuksen siirtämistä Pärnuun, Viroon. Yhtiön suunnitelmissa ei ole koko Vääksyn yksikön sulkeminen vaan olennaiset ydintoiminnat, joita ovat mm. uistintuotesuunnittelu sekä tekniset tukitoiminnot, jäävät Vääksyyn. Yhtiö on tänään ilmoittanut käynnistävänsä muutosneuvottelut, joiden piirissä on Vääksyssä yhteensä 90 henkilöä.