Fixteri

Ratkaisu tarjolla Etelä-Euroopan metsäpaloihin: Suomalainen Fixteri esittäytyy Kataloniassa 31.1.

Fixteri on älykäs suomalainen ratkaisu hoitaa ja käyttää metsiä kestävästi ja tuottavasti. Samalla se on erinomainen työkalu metsäpalojen torjuntaan. Kasvaneen kansainvälisen kiinnostuksen vuoksi Fixterin työnäytös järjestetään 31. tammikuuta Espanjan Kataloniassa.
Fixteri paalaa ja punnitsee pienpuun valmiiksi bioenergian raaka-aineeksi. Kuva: Fixteri Group Oy

Lehdistötiedote 25.1.2018

Suomalainen Fixteri tarjoaa tehokkaan ratkaisun palonarkojen metsien harventamiseen, sillä hoitamaton metsä altistaa metsäpaloille erityisesti Etelä-Euroopan kuivassa ilmastossa.

Metsäkoneen lisälaitteena toimiva Fixteri-paalain korjaa ja paalaa pienpuun kustannustehokkaammin kuin mikään muu teknologia. Fixterin merkittävästi parempi teho harvennuksen ja uudistushakkuun toteuttamisessa on todennettu useissa suomalaisissa ja kansainvälisissä tutkimuksissa. Tutkimuksiin voi tutustua Fixterin verkkosivuilla: www.fixteri.fi.

Ilman hoitavaa harvennusta Fixterillä nuoren metsän puut eivät kasva kunnolla ja pienpuu jää käyttämättä. Ekologinen harventaminen Fixterillä tukee metsäteollisuuden tavoitteita ja tekee metsänhoidosta kannattavampaa. Samalla Fixteri luo maaperää puun monipuolistuvalle käytölle ja hiilineutraalille yhteiskunnalle.

Miksi työnäytös?

Kansainvälinen kiinnostus suomalaisyrityksen teknologiaa kohtaan on kasvanut viime aikoina sekä Euroopassa, Latinalaisessa Amerikassa että Aasiassa. Fixterin ratkaisu on globaali ja se sopii niin keskelle Suomen lumista metsää kuin harventamaan etelän kastanjapuita ja laajoja plantaaseja. Työnäytöstä seuraamaan saapuukin metsäalan ja bioenergian merkittävimpiä toimijoita eri puolilta maailmaa, muun muassa Isosta-Britanniasta ja Brasiliasta.

Fixterin kansainvälinen työnäytös Espanjassa demonstroi biopolttoraaka-aineen koko toimitusketjun aina metsän harvennuksesta paalien siirtoon, puuaineksen varastointiin ja haketukseen sekä logistiikan jatkumiseen kohti bioenergialaitosta.

Paikka: 17421 Riudarenes, Girona, Katalonia
Aika: Keskiviikkona 31.1. klo 10.00 alkaen (paikallista aikaa)

Ohjelmasta: Tilaisuus alkaa klo 10 Lignia-terminaalissa, jossa esittäytyvät isännöivät yritykset: Lignia Biomassa (Marc Figueras), Econova (Xavier Solanes), Forest-Linna Oy (Vesa Kärkkäinen) sekä Fixteri Group Oy (Minna Lappalainen ja Juha Tapanen). Fixterin työnäytös sekä toiminnan ja kokemusten esittely on luvassa läheisessä metsässä klo 11 alkaen. Iltapäivällä käydään läpi Fixterin hyötyjä puumateriaalin varastoinnissa ja haketuksessa.

Tilaisuuteen ilmoittautumiset ja Fixteri Group Oy:n yhteystiedot
- Suomessa:
Partneri Minna Lappalainen, 040 705 4395, minna.lappalainen@fixteri.fi
Partneri Juha Tapanen, 040 678 9482, juha.tapanen@fixteri.fi
- Espanjassa:
Timo Meriläinen, +34 609 88 7648, timo@tmforest.com
Jesus Martinez Ben, +34 622 390297, jesus.martinez@fmc-galicia.com

Kuvat

Fixteri
Lokakyläntie 223
43300 Kannonkoski

+358 40 705 4395https://fixteri.fi

Fixteri on älykäs suomalainen ratkaisu hoitaa ja käyttää metsiä kestävästi ja tuottavasti. Se on myös hyvä työkalu metsäpalojen torjuntaan. Ainutlaatuinen teknologia paalaa pienpuun valmiiksi harvennuksen ja uudistushakkuun yhteydessä. Metsäkoneen lisälaitteena toimivan Fixteri-paalaimen tehokkuus on verifioitu ylivertaiseksi pieniläpimittaisten puiden korjuussa. Fixing forests: www.fixteri.fiFacebook, TwitterYouTube.

Fixteri is an intelligent Finnish solution for treating and using forests sustainably and productively. It is also a good tool to prevent forest fires. Unique technology bundles the small trees during thinning and is used together with regeneration felling. The efficiency of the Fixteri bundler which is used as an attachment to forestry machinery has been verified as superior in the harvesting of small diameter trees. Fixing forests: www.fixteri.fiFacebookTwitterYouTube.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Fixteri