SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Ravintolatason valmisruoan valikoima kasvaa jälleen: rehellisen mutkattomia Rosson pizzoja saa nyt ruokakaupasta

Jaa
Ravintolamaisen valmisruoan trendi jatkaa edelleen kasvuaan. Maaliskuun alussa S-ryhmän ruokakauppoihin tuotiin asiakkaiden toiveesta tuoreista raaka-aineista valmistettuja Rosso-pizzoja, joiden kysyntä on ylittänyt odotukset. Kolme herkullista makua syntyivät Rosso-ravintoloiden myydyimpien pizzojen pohjalta.

S-ryhmä toi viime viikolla ruokakauppoihin rakastetusta Rosso-ravintolasta inspiraationsa saaneet tuorepizzat, joissa on aito italialainen pizzapohja sekä tuoreet ja laadukkaat täytteet. Alkuvaiheessa saatavilla on kolme makuvaihtoehtoa: Prosciutto Crudo, Pollo Barbeque ja Opera Special. Kaikki pizzat ovat vähälaktoosisia.

”Suunnittelussa lähdettiin liikkeelle Rosso-ravintoloiden suosituimmista pizzoista, joiden makumaailman pohjalta syntyivät nämä kolme tuorepizzaa ruokakaupassa myytävinä versioina. Toivomme saavamme tulevaisuudessa tarjolle myös kasvisversion, jonka tuotekehitys on vielä työn alla”, kertoo myyntipäällikkö Mikko Kovalainen S-ryhmän marketkaupasta.

Ravintolan ja ruokakaupan rajan hämärtyminen eli niin sanottu grocerant-ilmiö on ollut vahvassa kasvussa viime vuosina, ja trendi on kiihtynyt entisestään korona-aikana.

S-ryhmän viime vuonna tekemän asiakastutkimuksen mukaan asiakkaat toivoivat ruokakauppaan erityisesti Amarillon ja Rosson makumaailman mukaisia, ravintolatasoisia valmisruokia. Amarillo-tuotteet ovat olleet myynnissä S-ryhmän ruokakaupoissa viime vuoden lokakuusta alkaen ja saaneet hyvän vastaanoton asiakkailta. Myös Rosso-pizzojen myynti on lähtenyt käyntiin erinomaisesti.

”Rosson tuorepizzoista tuli heti ensimmäisellä myyntiviikollaan S-ryhmän valmisruokahyllyjen euromääräisesti myydyimpiä pizzoja. Tätä voi pitää todella kovana suorituksena, kun otetaan huomioon kaupan valmisruokahyllyn muiden pizzojen valtaisat myyntimäärät. Ensimmäisen myyntiviikon perusteella voimmekin povata, että Rosso-tuorepizzat tulevat tosissaan haastamaan koko valmispizzojen markkinaa”, Kovalainen paljastaa.

Moni yhdistää Rosson herkullisten pizzojen lisäksi raastepöytään, joka teki paluun ravintoloihin viime syksynä. Tullaanko Rosson raasteita näkemään myös ruokakaupassa?

”Lähdemme aluksi liikkeelle tuorepizzoista. Ei kuitenkaan ole poissuljettua, että tulevaisuudessa pizzan kaveriksi saisi ostettua myös raasteannoksen. Jos asiakkaat niin toivovat, tutkimme sitäkin vaihtoehtoa osana tulevaa tuotekehitystä”, Kovalainen sanoo.

Rosso-pizzat:

  • Pizza Prosciutto Crudo (mozzarellajuusto, ilmakuivattu kinkku, puolikuivattu tomaatti) 395 g
  • Pizza Pollo Barbeque (broileri, mozzarellajuusto, sinihomejuusto, barbequekastike) 385 g
  • Pizza Opera Special (tonnikala, kinkku, pepperoni) 390 g
  • Tuotteet myynnissä 1.3.2022 alkaen S-ryhmän Prismoissa, S-marketeissa, Saleissa ja Alepoissa. Valikoima voi vaihdella myymälän koosta riippuen.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Mikko Kovalainen, myyntipäällikkö, S-ryhmän marketkauppa, mikko.kovalainen@sok.fi, puh. 010 768 6261

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Fleminginkatu 34
00510 Helsinki

http://www.s-ryhma.fi

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​ 

Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa ja ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä sekä oman pankkimme kautta. ​ 

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme vuonna 2024 Suomeen lähes miljardi euroa. ​​ 

#parempipaikkaelää

SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.

Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Prisma selvitti: leudon talven vaikutus pyöräkaupassa näkyi selvästi – sähköpyörien myynnissä 39 % pomppu24.4.2025 08:25:00 EEST | Tiedote

Suomalaiset ovat tänä talvena aloittaneet pyöräilykauden viime vuotta aikaisemmin, kertoo Prisman tuore myyntidata. Koko pyöräkauppa on kasvanut viime vuoteen verrattuna jo 10 prosenttia ja suunta on yhä nouseva. Samalla S-ryhmä selvitti asiakasomistajilleen tehdyssä kyselyssä, miten pyörät pidetään tällä hetkellä kunnossa ja kertoo mitkä asiat pyörästä pitää tarkistaa ennen ajoa.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye