Ravintoloiden parsaviikot käynnistävät kevään juhlasesongin.

Hento parsa lisukkeineen on hienostunut valinta kevään eri juhliin. S-ravintoloiden valmiit parsamenut juomasuosituksineen helpottavat juhlasuunnittelijan työtä. Valmiiden menuiden lisäksi tarjolla on niin parsan ympärille koottuja klassikkoannoksia kuin kokonaan vegaanisia annosvaihtoehtoja. S-ryhmän ketjuravintoloiden 6. huhtikuuta alkaneet parsaviikot jatkuvat 24.5.2022 saakka. Kevään herkkua on tuona aikana saatavilla 27 ketjuravintolassa ympäri Suomen.

Parsaa Hollandaise

Parsasesongin käynnistyminen kuvastaa uutta alkua; luonnon heräämistä eloon, valon tuloa ja makuaistien virkistymistä tuoreille raaka-aineille. Miedonmakuiselle parsalle lisukkeet valitaan huolella, jotta parsan maku säilyy pääosassa. S-ryhmässä neljää ravintolaketjua luotsaava ketjupäällikkö Piia Virtanen kertoo parsalistojen noudattavan melko klassista linjaa.

”Annoksista esimerkiksi Parsaa Hollandaise kuuluu kaikkien ketjujemme valikoimaan siinä missä parsakeittokin. Kepeä parsa yhdistettynä pariloituun kalaan on aina hyvä valinta. Oma suosikkini on parsa kuhan ja Hollandaise-kastikkeen kanssa. Tämän kauden kiinnostavia annoksia ovat Frans & les Femmes -ravintoloiden vegaaniset parsa-annokset, kuten friteerattu tofu ja parsa, sekä Trattorian parsarisotto lehtikaalilla ja rucolalla.”

Parsa sopii juhlaan kuin juhlaan

Parsakausi tarjoaa hyvän syyn lähteä ulos ja ravintolaan syömään, sillä parsa sopii monenlaiseen herkutteluhaluun ja moniin eri tilanteisiin. Vappuun ja kevään juhliin parsamenut antavat hienon säväyksen. Keittiöpäälliköiden koostamia parsamenuita myydään vuosi vuodelta yhä enemmän, sillä asiakkaat arvostavat valmiiksi mietittyjä kokonaisuuksia juomasuosituksineen.

”Suosittelen lämpimästi parsamenuta niin perhe- kuin yritysjuhlien tarjoiluksi. Juhlahetken alkuun lasi kauniisti kuplivaa samppanjaa ja jälkiruoaksi sopivan kirpeä raparperinen jälkiruoka tai makea mansikkakakku – ja juhla on valmis”, Virtanen toteaa.

S-ryhmän ravintoloiden tyylikkäät tapahtumatilat kabineteista privaattisviitteihin tarjoavat parsan ympärille kootuille juhlille arvoisensa miljöön.

Parsamenuiden hinnat alkaen 44,50 euroa/henkilö, yksittäiset parsa-annokset alk. 10,40 e.

Parsoja tarjoillaan seuraavissa ketjuravintolat ympäri Suomen:

Frans & les Femmes -ravintolat, Bistrot, Grill it! -ravintolat, Trattoria-ravintolat

Lue lisää ja varaa pöytä: https://www.raflaamo.fi/fi/parsat

Pyydä tarjous ja menuehdotus yritysjuhliin: https://www.sokoshotels.fi/fi/kokous-ja-juhlat/tilavarauslomake

Lisätiedot: Piia Virtanen, ketjupäällikkö, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus, piia.virtanen@sok.fi, puh. 010 768 2859

S-RAVINTOLOIDEN VALMIIT PARSAMENUT

• Kuhaa ja parsaa, varhaisperunaterriiniä
  • Raparperipannacotta

S-Etukortilla 43,50 e / norm. 47,50 e

Piia Virtanen, ketjupäällikkö, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus, piia.virtanen@sok.fi, puh. 010 768 2859

Parsaa Hollandaise

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa - meitä s-ryhmäläisiä on lähes 40 000. Ilmastotavoitteemme ovat maan kunnianhimoisimmat, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,8 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​

Myymäläverkoston ja verkkokaupan kehittäminen vahvistivat S-ryhmän päivittäistavarakaupan markkinaosuuden kasvua19.5.2022 09:02:00 EEST | Tiedote

S-ryhmän investoinnit myymäläverkostoon ja verkkokauppaan jatkuivat vahvoina, mikä näkyi markkinaosuuden kasvuna ja asiakastyytyväisyyden paranemisena. S-ryhmän päivittäistavarakaupan myynti kasvoi 3,2 prosenttia vuonna 2021. Nielsenin myymälärekisterin mukaan S-ryhmän päivittäistavarakaupan markkinaosuus oli viime vuonna 46,1 prosenttia (+0,1 %-yks.). S-ryhmä on selkeästi Suomen suurin päivittäistavarakaupan toimija ja sekä Prisma että S-market vahvistivat asemiaan Suomen suurimpina päivittäistavarakaupan ketjuina. Myös S-ryhmän pienmyymälöissä nähtiin hyvää myynninkasvua. Ruoan verkkokauppaa tarjoavien myymälöiden määrä kasvoi viime vuonna lähes sadalla myymälällä.

Korona-aika koetellut ihmisten jaksamista: "Takana on kaksi kuormittavaa vuotta. S-ryhmässä halutaan puhua avoimesti mielen hyvinvoinnista."18.5.2022 07:50:00 EEST | Tiedote

Mielenterveyden oireet ovat tunnistettu haaste suomalaiselle työelämälle. S-ryhmässä on edistetty mielen hyvinvointia pitkäjänteisesti, ja mielialahäiriöistä ja masennuksesta johtuvat sairauspoissaolot saatiin kääntymään laskuun vuonna 2019. Korona-aikana ahdistuneisuus ja työuupumus on lisääntynyt Suomessa, ja mielenterveyden haasteista johtuvat poissaolot kasvoivat vuonna 2021 myös S-ryhmässä. Osuuskauppa HOK-Elannolla on päätetty tarttua erityisesti luottamuksen kulttuurin vahvistamiseen ja nuorten mielen hyvinvointiin: ”Kampanjasta tai yhden vuoden kehitysalueesta ei ole kyse. Mielenterveydestä on tullut koko Suomen yhteinen asia ja pysyvä painopiste.”

Sibeliuksen musiikki soi Ukko-Kolin huipulla 17. kesäkuuta4.5.2022 08:00:00 EEST | Tiedote

Kolin huipulla koetaan ainutlaatuisia hetkiä, kun sellisti Jussi Makkonen ja pianisti Nazig Azezian esittävät Sibeliuksen sävelmiä Break Sokos Hotel Kolin katolta käsin 17.6.2022. Tapahtumassa kansallismusiikki ja kansallismaisema yhdistyvät kesäisessä illassa, taustanaan Suomen tunnetuin maisema. Musiikkiesityksestä nautitaan hotelli Kolin maisemaravintolassa tai Luontokeskus Ukossa hyvän ruoan äärellä. Kansainvälisesti arvostetut taiteilijat Makkonen ja Azezian ovat tunnettuja Sibelius-asiantuntemuksestaan.