Ravintoloiden valmisruokaa myyntiin PeeÄssän marketeihin

S-Market Pitkälahdessa ja Prisma Kuopiossa aloitetaan ravintoloiden valmisruoan myynti viikon 17 aikana. PeeÄssän Kokit / Teimme Hyvää Sinulle – nimiseen valmisruokaperheeseen on koottu suosikkeja PeeÄssän ravintoloista. Annoksia löytyy Amarillon burritoista ja itse koottavista Amarillon lähiruoka -hampurilaisista arkiruokaan. Annokset myydään itsepalveluna osana normaalia myymäläkiertoa ja asiakas maksaa tuotteet normaalisti marketin kassalle. Kuopion Prismassa annosten myyntipaikka on paistopistettä vastapäätä eineshyllyn päässä ja S-Market Pitkälahdessa myymälään on tuotu oma valmisruoka myyntivitriini valmisruokahyllyn päätyyn.

- Uskon, että ihmiset hakevat tässä vallitsevassa tilanteessa myös helppoutta ja elämyksiä arkeensa ja osa tämän ajan uusista käytänteistä jää varmasti elämään jatkossa. Päivittäistavarakauppa jakelukanavana kiinnostaa meitä jatkossakin. Sekä yritysmuotomme että monitoimialaisuutemme ovat meille ravintolaoperaattorina tässä tilanteessa selkeä kilpailuetu, toteaa toimialajohtaja Ville Puustinen.

Valmisruoka tuotanto hoidetaan keskistetysti Ravintola Hurmassa ja se työllistää kaksi henkilöä. Sama keittiötiimi tuottaa myös ennakkoon tilattavat ja varattavat vappumenut ja äitienpäivämenut. Näiden myynti hoidetaan, kuten pääsiäisen menun osalta puhelin-, whatsapp- tai tekstiviesti -tilauksien kautta. Nouto erikoismenujen osalta on erikseen mainittuina aikana Prisma Kuopion Buffan tiloista tai kotiinkuljetettuna.

- Meillä on loistava tiimi nuoria keittiöosaajia, joiden taitoja pääsemme tuomaan esiin ja valmistamme vähittäiskaupan asiakkaille maukasta ravintolatason ruokaa nautittavaksi kodeissa. Tuotteet vaativat vain lämmityksen kotona, tuotteiden hinnat ovat asiakasystävälliset ja paikalliset pientuottajat ovat mahdollisimman laajasti edustettuina kaikissa tuotteissa. Pakkausmateriaalit täyttävät kestävän kehityksen kriteerejä ja ovat kierrätettäviä tai biohajoavia, kertoo ylpeänä ryhmäpäällikkö Mikko Rosendahl.

PeeÄssä avaa ravintoloitaan 1.6.2020 alkaen19.5.2020 14:31:35 EESTTiedote

Suomen hallituksen 19.5.2020 julkaisemien linjausten mukaisesti Osuuskauppa PeeÄssä avaa suljettuina olleita ruokaravintoloitaan seuraavasti: 1.6.2020 avautuvat: Coffee House Sokos, Presso Sokos, Hesburger Sokos, Presso Prisma Kuopio, Buffa Prisma Kuopio, Presso Ykkösrasti, Ravintola Wanha Satama, Hurma, Rosso Varkaus ja Rosso Iisalmi 5.6.2020 avautuvat: Tahkon PizzaBreikki ja Hesburger Tahko avautuvat 5.6. hotellin avautuessa. 24.6.2020 avautuvat: Presso Prisma Iisalmi ja Buffa Prisma Iisalmi. Yksiköt on olleet kevään aikana uudistustöiden kohteena ja avautuvat jälleen 24.6.2020. Frans&Sophie Kuopion osalta ja Tahko Hillsiden osalta tarkastelemme mahdollisuutta avaukseen majoittujamäärien noustessa kesän kuluessa. Tämän hetkinen arvio avauksille 1.7.2020 mennessä. Pub – ja terassiravintoloiden osalta Pikku Pietarin Pub, O’Nelly’s Irish Bar, Apteekkarin Sky ja Apteekkarin Pub sekä Hophaus avaavat ovensa myös 1.6.2020 alkaen. Apteekkarin Club pidetään näillänäkymin suljettuna toistaisek

Uusia Pop up -ravintoloita PeeÄssälle17.4.2020 08:44:28 EESTUutinen

Osuuskauppa PeeÄssä avaa tänään perjantaina Prisma Kuopion yhteyteen Fryday -nimisen rapeaa kanaa tarjoavan popup ravintolan sekä laajentaa Prismalla olevaa Holy Cow pop upin tarjoomaa savustetulla lohella. Samalla Pizza Breikki -vaunu siirretään Keilantorille S-Market Keilankannan yhteyteen. Alueella toimii jo suuren suosion saanut Amarillo Goes Local -ruokarekka. Kaikkiaan PeeÄssällä on tällä hetkellä toiminnassa jo, uusavaus mukaan lukien, kuusi pop up -ravintolaa. - Kokemukset ravintolakalustomme valjastamisesta popup- ravintolatoimintaan ovat olleet rohkaisevia ja asiakaspalaute hyvää. Kriisiaika on oivallinen aika osaltamme myös kokeilla aikojen saatossa kypsyteltyjä liikeidea -aihioita käytännössä ja tehdä samalla paikallisesti hyvää tukemalla osaltamme samalla myös paikallisia elintarviketuottajiamme. Tällä hetkellä pop up toiminnot Ykkösrastin pihassa, Varkauden Prisman pihassa, Kuopion Prisman pihassa ja Keilantorilla työllistävät jo noin 35 henkeä, kertoo toimialajohtaja Vil