Suomalainen ympäristöhuoltoalan yhtiö Remeo Oy on mukana erityisesti nuorten työllistymistä tukevassa kampanjassa ”Periksen unelmaduuni”. Peris on Radio Suomipopista tuttu Juha Perälä, joka pääsi Remeo Oy:llä tutustumaan kiertotalouteen ja jäteautonkuljettajan työhön, jolla on kestävän tulevaisuuden kannalta suuri merkitys.

Remeo ja Juha ”Peris” Perälä auttavat nuoria työllistymään esittelemällä kestävän tulevaisuuden unelmaduunia.

Periksen unelmaduuni -kampanja yhdistää työntekijät ja työnantajat, kannustaa ihmisiä etsimään unelmatyötään ja tukee erityisesti nuorten työllistymistä.

”Kampanjalla tuemme nuorten työllistymistä ympäristöhuoltoalalle. Haluamme lisätä tietoa kiertotaloudesta ja jäteautonkuljettajan työstä, jolla on kestävän tulevaisuuden kannalta suuri merkitys”, sanoo toimitusjohtaja Johan Mild Remeo Oy:stä.

Ihmiskunta käyttää tällä hetkellä enemmän luonnonvaroja kuin maapallo voi kestävästi tuottaa. Remeo on yksi niistä yrityksistä, jotka työskentelevät sen eteen, että kaikki mahdollinen saadaan kierrätettyä eilisen roskasta huomisen raaka-aineeksi. Yhden päivän työkokeilun jälkeen Perikselle jäi kuva, että Remeo huolehtii paitsi ympäristöstä myös yksittäisestä työntekijästään.

”Yksittäisestä työntekijästä aina johtoryhmään saakka huokui välittäminen luonnosta. Heille on aidosti tärkeätä, että kierrätetään ja osataan kierrättää”, kertoo Perälä.

Peristä on motivoinut erityisesti se, että hän saa kampanjan aikana esitellä nuorille erilaisia työympäristöjä ja -tehtäviä, joita ei välttämättä itse tulisi ajatelleeksi unelmaduunina.

”Oli kiva nähdä koko kiertokulku. Kun vien pahvit taloyhtiön pömpeliin, joku kaveri tulee roska-autolla ja vie laitokseen, jossa ne heitetään myllyyn ja jauhetaan uusiokäyttöön, Perälä toteaa.

”Ihmisille meidän työstämme näkyvät jätteiden kerääminen ja kuljettaminen. Sen jälkeen käsittelemme jätteet omissa laitoksissamme. Kun jäte menee läpi laitoksemme, siitä onkin syntynyt raaka-ainetta, jota myymme eteenpäin uusien materiaalien raaka-aineeksi. Siten kiertotalous toteutuu”, Mild kertoo.

”Meille on tärkeätä olla mukana tällaisessa kampanjassa, jossa voimme konkreettisesti työllistää nuoria. Tämän kampanjan lisäksi Remeo on mukana Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa, joka tähtää myös nuorten työllistämiseen”, Mild lisää.

"Kampanjan isoin saavutus on, että pystymme tarjoamaan nuorille vähintään 1500 tuntia työkokeiluita. Tämän mahdollistavat mukana olevat yritykset yhdessä WorkPilotsin kanssa", sanoo Jani Piipari kampanjan toteuttavasta Sportspotista.

Peris kierrättää roskaa raaka-aineeksi – Remeo ja maailma kiittävät.
Siirry videokanavalle

Toimitusjohtaja Johan Mild, Remeo Oy, puh. 040 301 3004, johan.mild@remeo.fi
Myyntijohtaja Jani Piipari, Sportspot Oy, puh. 044 055 8866, jani@sportspot.fi

Juha "Peris" Perälä pääsi yhden päivän aikana näkemään, mistä kiertotaloudessa on kysymys, kun hän kierrätti roskaa raaka-aineeksi Remeo Oy:n kuljettaja Lassi Repon kanssa.

Remeo Oy on suomalainen ympäristöhuoltoalan yritys. Yhdessä asiakkaidemme kanssa kehitämme uusia ratkaisuja, joilla eilisen roskat palautetaan hyötykäyttöön, huomisen raaka-aineiksi. Työllistämme noin 350 ammattilaista 14 paikkakunnalla ja kahdeksassa kierrätys- ja hyötykäyttömateriaaleja käsittelevässä laitoksessa. Liikevaihtomme vuonna 2018 oli 82,9 miljoonaa euroa. remeo.fi

I love muovi innostanut päijäthämäläisiä taloyhtiöitä muovin lajitteluun - Suunnitelmissa muovipakkausten erilliskeräys myös omakotitaloasukkaille15.5.2019 08:28:16 EESTTiedote

Remeo Oy oli mukana Ylen I love muovi -kampanjassa Lahden kaupungin yhtenä ympäristöhuollon yhteistyökumppanina. Yrityksen näkökulmasta kampanja oli todella onnistunut, sillä Lahden seudun taloyhtiöt ovat heränneet kampanjan myötä siihen, että muovi on arvokas raaka-aine, joka pitää hyödyntää uudelleen materiaalina.

Remeo suunnittelee Suomen edistyksellisintä kierrätyslaitosta Vantaalle – Uusin teknologia mahdollistaa aidon hyödyntämisasteen noston22.8.2018 10:00:00 EESTTiedote

Suomalainen ympäristöhuoltoalan yritys Remeo Oy suunnittelee Vantaalle rakennusteollisuuden sekä kaupan ja teollisuuden jätemateriaaleille kierrätyslaitosta, joka edistäisi merkittävästi kiertotalouden toteutumista Suomessa. Uusimman teknologian myötä laitoksella olisi mahdollista tuottaa erittäin puhtaita ja arvokkaita, uudelleen käytettäviä materiaaleja, joilla korvataan neitseellisiä raaka-aineita. Vuonna 2020 valmistuvaksi suunnitellun laitoksen käsittelykapasiteetti voi olla jopa 30 prosenttia pääkaupunkiseudun tarpeesta.