Restel Oy

Restel lahjoittaa työntekijöilleen kangasmaskeja

Jaa
Helposti tarttuva ja nopeasti leviävä koronavirus on terveysuhka, joka on syytä ottaa vaka-vasti. Restel haluaa vähentää vastuullisena työnantajana työntekijöidensä ja heidän lähipii-rinsä tartuntariskiä paitsi työaikana myös työmatkoilla ja työajan ulkopuolella. Siksi kaikki Restelin 2500 työntekijää saavat kukin kaksi kangasmaskia.

Koronavirus on vaikuttanut yhteiskuntaan monin eri tavoin ja ravintola-alan toimijoille aika on ollut erityisen haasteellinen. Ravintoloissa työskentelevät ovat työpäivänsä aikana vuorovaikutuksessa jatkuvasti lukuisten henkilöiden kanssa, mistä johtuen he kohtaavat enemmän tilanteita, joissa tartunta on mahdollinen.

Restel haluaa tehdä parhaansa työntekijöidensä ja heidän lähipiirinsä turvaamiseksi koronavirukselta. Tämä pyrkimys huolehtia työntekijöiden terveydestä pätee myös työajan ulkopuoliseen elämään ja siksi kaikille työntekijöille lahjoitetaan kaksi kangasmaskia, joita he voivat käyttää työmatkoillaan tai vapaa-aikanaan.

Restel tuntee vastuunsa työnantajana

Kangasmaskien on todettu vähentävän koronaviruksen leviämistä ja niiden käytöstä on annettu suositus etenkin tilanteissa, joissa turvaetäisyyden pitäminen on vaikeaa tai mahdotonta. Restel onkin katsonut, että maskien lahjoittaminen on hyvä keino lisätä työntekijöiden ja heidän lähipiirinsä turvallisuutta.

“Haluamme toimia henkilöstömme ja heidän terveytensä parhaaksi paitsi työajan puitteissa myös työmatkoilla ja vapaa-ajalla”, Restelin henkilöstöjohtaja Marika Mäkelä toteaa. “Se on meidän tapamme kantaa vastuutamme työnantajana.”

Lahjoitettavat kangasmaskit ovat pestäviä ja siksi käytettävissä uudelleen. Ne postitetaan jokaisen työntekijän kotiosoitteeseen.

Tukea henkilökunnalle, kun sitä todella tarvitaan

Restel on tehnyt toimia henkilökuntansa eteen jo aiemmin koronavirusepidemian aikana: se lahjoitti valtion myöntämästä koronatuesta 50 % työntekijöille, jotka oli jouduttu lomauttamaan ravintoloihin kohdistuneiden rajoitustoimien ja asiakasmäärien laskemisen johdosta.

Nyt tehdyllä päätöksellä antaa jokaiselle työntekijälle kaksi kangasmaskia Restel haluaa jatkaa henkilökuntansa tukemista vaikeana epidemia-aikana.

Kautta Suomen toimivana ja yhtenä maamme suurimpana ravintolapalveluiden tarjoajana Restel ymmärtää hyvin osaavan henkilökuntansa merkityksen toiminnalleen ja haluaa osoittaa arvostuksensa työntekijöitään kohtaan – auttamalla heitä mahdollisuuksien mukaan silloin, kun tarve on
suurin.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Marika Mäkelä, HR Johtaja, Restel Oy
Hämeentie 19, 00500 Helsinki
Puh. +358 (0) 40 153 9972
marika.makela@restel.fi

Kuvat

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Restel Oy
Restel Oy
Hämeentie 19
00500 HELSINKI

http://www.restel.fi

Restel Oy on suomalainen ravintola-alan yritys, johon kuuluu 200 ravintolaa, työllistäen yli 2 500 ravintola-alan ammattilaista. Restelin ravintoloita ovat BURGER KING®-, Taco Bell-, Rax Pizzabuffet-, HelmiSimpukka-, Wanha Mestari-, Hemingway's -ravintolat sekä Food&Events Tapahtuma- ja Ruokaravintolat

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Restel Oy

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye