Rinki ja Lassila & Tikanoja solmivat laajan sopimuksen Rinki-ekopisteiden tyhjennyksestä

Suomen Pakkauskierrätys RINKI Oy on kilpailuttanut Rinki-ekopisteiden keräyssäiliöiden tyhjennykset eteläisessä Suomessa ja valinnut kumppaniksi Lassila & Tikanoja Oyj:n. Sopimus on kolmivuotinen, ja se alkaa 1.10.2020. Sopimuksen vuosittainen arvo on noin kaksi miljoonaa euroa.
Rinki-ekopiste

Sopimus kattaa kartonki-, lasi- ja muovipakkausten sekä pienmetallin tyhjennykset Uudenmaan alueen kaikissa Rinki-ekopisteissä. Lisäksi sopimukseen kuuluu Rinki-ekopisteiden muovipakkausten keräyssäiliöiden tyhjennykset Varsinais-Suomen, Kaakkois-Suomen, Kanta-Hämeen, Päijät-Hämeen ja Pirkanmaan alueilla.

Vuonna 2019 kaikista Rinki-ekopisteistä kerättiin lähes 50 000 tonnia pakkausjätettä. Uusimaa on Suomen suurimpia urakointialueita niin tyhjennysten kuin pakkausjätteen kertymienkin osalta. Uudenmaan keräyssäiliöiden tyhjennykset kattoivat viime vuonna neljänneksen koko valtakunnan tyhjennysmääristä.

”Olemme tehneet yhteistyötä Lassila &Tikanojan kanssa jo vuodesta 2016, ja on hienoa, että yhteistyö jatkuu edelleen”, toteaa Ringin operatiivinen johtaja Pertti Tammivuori.

”Olemme iloisia, että tämänkin yhteistyön kautta olemme osaltamme edistämässä suomalaisten lajittelua ja kierrätystä ja näin varmistamassa Suomen kierrätystavoitteiden toteutumista. Tämä yhteistyön laajentuminen on tulosta pitkäjänteisestä ja määrätietoisesta työstämme kierrätyksen eteen”, kertoo L&T:n Ympäristöpalveluiden toimialajohtaja Petri Salermo.

Lisätiedot:

Juha-Heikki Tanskanen
toimitusjohtaja, Suomen Pakkauskierrätys RINKI Oy, puh. 0400 814 243, juha-heikki.tanskanen@rinkiin.fi

Petri Salermo
toimialajohtaja, Ympäristöpalvelut, Lassila & Tikanoja Oyj, puh. 050 385 6876, petri.salermo@lassila-tikanoja.fi

Rinki-ekopiste

Tynnyrintekijänkatu 1 C

Lassila & Tikanoja Oyj

Lassila & Tikanoja on palveluyritys, joka tekee kiertotaloudesta totta. Yhdessä asiakkaidemme kanssa pidämme materiaalit ja kiinteistöt mahdollisimman pitkään tuottavassa käytössä sekä tehostamme raaka-aineiden ja energian käyttöä. Näin toimien luomme enemmän arvoa kiertotaloudella sekä asiakkaillemme, henkilöstöllemme että yhteiskunnalle laajemmin. Kun onnistumme tässä, myös omistajillemme tuotettu arvo kasvaa. Tavoitteenamme on jatkuvasti kasvattaa toimintamme hiilikädenjälkeä eli positiivista ilmastovaikutusta. Sosiaalista vastuuta kannamme muun muassa huolehtimalla oman henkilöstön työkyvystä sekä tarjoamalla töitä myös niille, joiden on vaikea työllistyä. L&T toimii Suomessa, Ruotsissa ja Venäjällä. Yhtiön liikevaihto vuonna 2019 oli 784,3 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 8 200 henkilöä. L&T on listattu Nasdaq Helsingissä. www.lt.fi

S-Market Lehtimäen Rinki-ekopiste on väliaikaisesti suljettu27.3.2024 12:08:52 EET | Tiedote

Alajärven Lehtimäen Rinki-ekopiste on väliaikaisesti suljettu. Ekopiste siirtyy purettavan S-Marketin kiinteistöltä tien toiselle puolelle. Ekopiste avataan uudessa paikassa toivottavasti pääsiäisen jälkeisellä viikolla. Siihen asti pyydämme pitämään pakkausjätteen kotona tai viemään sen muille lähialueen ekopisteille. Pahoittelemme katkoksesta aiheutuvaa haittaa. Mitä Rinki-ekopisteelle voi tuoda? Kotitalouksille tarkoitetuille Rinki-ekopisteille voi tuoda maksutta kodin pakkausjätettä. Pakkausmateriaalien lajitteluohjeet löytyvät osoitteesta rinkiin.fi. Ohjeet ovat myös keräyssäiliöihin kiinnitetyissä tarroissa. Kaikki muut kuin pakkausjätteet, esimerkiksi huonekalut, on vietävä kunnan ohjeistamaan paikkaan. Vaaralliset aineet tai niiden jäämiä sisältävät pakkaukset eivät kuulu pakkausjätteen keräykseen. Lajittelu kannattaa – kun pakkaukset tuodaan Rinki-ekopisteeseen oikein lajiteltuna, materiaali saadaan kiertoon. Kierrätys säästää energiaa ja luonnonvaroja, sillä sen ansiosta vähe