Rovaniemen Kodin Terraan Laattapisteen Shop-in-Shop -myymälä

Reilu 40-vuotias kotimainen perheyritys Laattapiste ja Osuuskauppa Arinan Kodin Terra Rovaniemi lyövät hynttyyt yhteen ja avaavat Laattapisteen shop-in-shop -konseptilla toimivan toimipisteen Rovaniemen Kodin Terra -myymälään. Rovaniemen Laattapisteen sulkeutuessa siirtyy Laattapisteen valikoima ja tuotteisiin erikoistunut henkilökunta palvelemaan asiakkaita Kodin Terran katon alle. Kodin Terrasta löytyy entisestään myös lappilainen perheyritys huonekaluliike Varrio.

Lisää valikoimaa ja nopea toimitus

Kodin Terraan rakennettava myyntinäyttely palvelee sekä kuluttaja- että yritysasiakkaita. Kodin Terran ennestään laajaa valikoimaa tulevat vahvistamaan Laattapisteen pintamateriaali-, rakennustuote- ja kalustetuotteet.  Mikäli tuotetta ei löydy paikan päältä varastosta, voidaan se tilata toimitettavaksi jopa seuraavaksi päiväksi. Tuotteet maksetaan Kodin Terran kassalle jayksityisasiakkaat voivat kerryttää ostoilla myös S-Bonusta.

– Yhteistyö Laattapisteen kanssa tuo palvelutarjontaamme uuden ulottuvuuden. Asiakkaillemme muutos tuo ajansäästöä ja helppoutta, kun remontointiin ja sisustukseen liittyvät erikoispalvelut keskittyvät saman katon alle, toteaa Rovaniemen Kodin Terran myymäläpäällikkö Ville Halttu.

– Yhteistyöneuvottelut oli helppo käydä, kun molemmilla yrityksillä on taustana samankaltaiset arvot muun muassa ympäristöystävällisyydessä, arvostus suomalaiseen työhön ja halu palvella pohjoissuomalaisia asiakkaita täyttäen heidän sisustus- ja remonttitarpeensa alusta loppuun, Halttu iloitsee.

– Odotamme innolla Laattapisteen ja Kodin Terran tiivistä yhteistyötä, jossa asiakkaat saavat yhdistettyä osuuskaupan ja erikoisliikkeen hyödyt ja edut. Tarjoamme henkilökohtaista suunnittelupalvelua tuttuun Laattapisteen tyyliin. Voimme jatkossa tarjota monipuolisempia kokonaisuuksia saman katon alla niin yritys- kuin yksityisasiakkaille, sanoo Laattapisteen projektipäällikkö Anna-Stiina Koskenniemi.

Laattapisteen tuotteet ja palvelu on asiakkaiden saatavilla Kodin Terrassa 1.2.2021 lähtien.

Laattapiste, Anna-Stiina Koskenniemi, projektipäällikkö, +358 40 588 1472,
anna-stiina.koskenniemi@laattapiste.fi

Osuuskauppa Arina, Kodin Terra, Ville Halttu, myymäläpäällikkö, +358 44 788 6208, ville.halttu@sok.fi

Osuuskauppa Arina on kuluttajaosuuskunta, jonka omistaa yli 170 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Osuuskaupan tarkoitus on tuottaa palveluja ja hyötyjä omistajilleen. Arinalaiset tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluja 182 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea yli 3000 työntekijän voimin. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 550 euroa taloutta kohden vuodessa.

Kauppakeskus Valkea muuttaa aukiolojaan 8.3. alkaen – vuokralaiset voivat päättää omista aukioloistaan1.3.2021 16:30:00 EETTiedote

Suomen hallituksen torstaina 25.2. tekemän linjauksen johdosta ja helpottaakseen vuokralaistensa tukalaa tilannetta koronavirusepidemian aiheuttamissa poikkeusoloissa, Kauppakeskus Valkea siirtyy käyttämään kaikkia liikkeitä ja ravintoloita velvoittavien yhteisten aukioloaikojen sijasta suositusaukioloaikoja 8.3. alkaen. Tämän muutoksen myötä Kauppakeskus Valkean toimijoilla on mahdollisuus määritellä aukioloaikansa vapaasti tai sulkea liikkeensä. Aukioloaikojen vapautus on voimassa toistaiseksi. Asiakkaillemme tämä tarkoittaa, että jokaisen palvelun aukiolo kannattaa tarkistaa kauppakeskusvalkea.fi:n aukioloaikojen koontisivulta tai yrityskohtaisilta alasivuilta. Kauppakeskus Valkea on parhaan kykynsä mukaan läpi epidemia-ajan pyrkinyt helpottamaan vuokralaistensa tilannetta. Aukioloaikoja vapautettiin myös vuosi sitten maaliskuussa, jolloin vuokralaisilla oli mahdollisuus määritellä itse aukioloaikansa. 28.12. alkaen Valkea on toiminut supistetuin, mutta kaikkia velvoittavin yhteisin

Caverion Suomi Oy, Coor Service Management Oy, Lassila & Tikanoja Oyj ja N-Clean Oy hoitamaan Osuuskauppa Arinan kiinteistöpalveluja26.2.2021 07:56:00 EETTiedote

Osuuskauppa Arina, Caverion Suomi Oy, Coor Service Management Oy, Lassila & Tikanoja Oyj ja N-Clean Oy ovat allekirjoittaneet sopimukset Arinan kiinteistöpalvelujen hoitamisesta. Sopimusten myötä Arina ostaa kiinteistöpalveluja vuositasolla n. 7 Milj. eurolla, työllistäen välillisesti pohjoissuomalaisia kiinteistöalan ammattilaisia. Sopimusten työllistämisvaikutus on n. 100 henkilötyövuotta kokoaikaisiksi muutettuna.

Arina turvasi pohjoista ruokahuoltoa - Myynti kasvoi market- ja rautakaupassa15.2.2021 11:16:31 EETTiedote

”Poikkeusvuosi oli kokonaisuutena onnistunut. Omistajamäärä ja myynti lisääntyivät market- ja rautakaupan kasvaessa, muiden toimialan kärsiessä. Osuustoiminnallinen tulos laski, mutta paikallinen arvonluonti ja verojalanjälki nousivat. Arinalaisten #yksiyhteinenarina-yhteishenki nosti työtyytyväisyyden ja tulospalkkiot ennätystasolle. Iso kiitos vastuullisesta toiminnasta sekä arinalaisille että omistajille”, kiteyttää toimitusjohtaja Veli-Matti Puutio.

Osuuskauppa Arinan henkilökunnalle ennätykselliset tulospalkkiot koronavuodesta12.2.2021 07:58:00 EETTiedote

Korona-aika on vaatinut koko Osuuskauppa Arinan henkilöstöltä poikkeusolojen keskellä joustoa, sopeutumista sekä työskentelyä yli toimialarajojen uusissa tehtävissä. Haasteellisesta vuodesta huolimatta Arinan tulos on hyvällä tasolla ja tästä syystä Arina palkitsee henkilökuntaansa ennätyksellisillä tulospalkkioilla ja siten kiittää arinalaisia poikkeusvuoden ponnisteluista. Tulospalkkio maksetaan suhteutettuna tehtyjen työtuntien määrään. Kokoaikaisen työntekijän palkkio on yhteensä vuodelta 2020 jopa 2000 €. Yhteensä Arina maksaa tulospalkkioita 4,5 miljoonaa euroa. Tämä on 1,9 milj. € enemmän kuin vuonna 2019.

Kutsu mediatilaisuuteen: Arinan vuosi 2020 ja Tekoja pohjoisen puolesta – Arinan vuodet 2021-11.2.2021 07:56:00 EETKutsu

Aika: Maanantai 15.2.2021 klo 10 – 10:45 Paikka: Teams Osuuskauppa Arina kertoo Teamsin välityksellä yhteenvedon vuodesta 2020 ja tulevien vuosien suunnitelmista. Toimitusjohtaja Veli-Matti Puutio esittelee vuoden 2020 onnistumiset ja haasteitakin. Paikalla on muitakin johtoryhmän jäseniä. Lopuksi on aikaa kysymyksille. Kysymyksiä voi myös lähettää jo etukäteen osoitteeseen hanna.pikkarainen@sok.fi Ilmoittaudu tilaisuuteen 15.2. klo 9:00 mennessä: https://www.lyyti.in/Mediatilaisuus_Arinan_vuosi_2020_ja_Tekoja_pohjoisen_puolesta__Arinan_vuodet_2021_0451 Mediatilaisuuteen ilmoittautuminen Lähetämme Teams-kutsun kaikille ilmoittautuneille.