Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy

Runeberginkadulla uusitaan raitiotiekiskoja

Kaupunkiliikenne Oy uusii raitiotiekiskoja Runeberginkadulla Pohjoisen Hesperiankadun risteyksen läheisyydessä. Raitiotiekiskoja uusitaan noin 25 metrin matkalta. Ratatyö valmistuu toukokuun lopulla. Risteysaluetta ei töiden aikana suljeta liikenteeltä.

Raitiotiekiskot ovat elinkaarensa päässä, ja ne on uusittava. Työssä hyödynnetään Runeberginkadun raitioliikennekatkoa.

Lisätietoa Runeberginkadun liikennekatkosta HSL:n sivuilla

Kaupunkiliikenne Oy, ratamestari Jani Toivonen, p. 050 428 0345

Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy
00099 Helsingin kaupunki

(09) 310 1071https://kaupunkiliikenne.fi/

Kaupunkiliikenne Oy jatkaa HKL:n työtä ja hallinnoi Helsingin joukkoliikenneinfraa ja omistaa raitiovaunukaluston. Vastaamme joukkoliikenteen kokonaisuuden kehittämisestä ja kunnossapidosta. Liikennöimme raitiovaunua ja tuotamme metron liikennöintiä palveluna. Järjestämme lisäksi Suomenlinnan lautan liikenteen sekä Helsingin kaupunkipyöräpalvelun.

Lue lisää julkaisijalta Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy

Metroliikenne osittain keskeytetty – ratavauriota korjataan parhaillaan28.4.2022 19:34:17 EEST | Tiedote

Metroliikenne on turvallisuussyistä osin keskeytetty Herttoniemen ja Siilitien välillä olevan ratavaurion vuoksi. Metro liikennöi tällä hetkellä keskustasta itään Kulosaareen asti ja välillä Siilitie-Mellunmäki ja Itäkeskus-Vuosaari. Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy:n ratakunnossapito on paikalla ja vauriota korjataan parhaillaan. Tällä hetkellä näyttää siltä, että metrorata saadaan yhden raiteen ajoon vielä tämän illan aikana. Kun edellytykset täyttyvät, metroliikenne voidaan käynnistää molemmilla raiteilla nopeusrajoituksin. Kyseessä on radan alla oleva vajoama Herttoniemen ja Siilitien välisellä rata-alueella. Vaurio on todennäköisesti aiheutunut lähistöllä tehtävästä maanrakennustyöstä. Metroliikenteestä ja korvaavista yhteyksistä lisätietoa hsl.fi.