Osuuskauppa PeeÄssäOsuuskauppa PeeÄssä

Ruuhkattomasti jouluostoksille

Laajat aukioloajat mahdollistavat jouluostosten tekemisen ruuhkia välttäen, vaikka keskellä yötä. Joulun ajan vuoroihin olisi ollut halukkaita tekijöitä jopa enemmän kuin töitä on tarjolla. Jouluruoat on mahdollista tilata myös verkosta.

Osuuskauppa PeeÄssän myymälät palvelevat jouluviikolla pidennetyin aukioloajoin. Prismat Iisalmessa, Varkaudessa ja Kuopiossa ovat joulua edeltävinä päivinä auki kellon ympäri. Myös Pitkälahden S-market Kuopiossa palvelee 24h.

- Haluamme tarjota asiakkaillemme mahdollisuuden tehdä jouluostoksensa kaikessa rauhassa, vaikkapa öiseen aikaan, jolloin liikkeellä on vähemmän ihmisiä. Kiitos tämän mahdollistamisesta kuuluu erityisesti henkilöstöllemme, sanoo toimialajohtaja Jouni Ruotsalainen.

Joulun työvuorot jaetaan usein myymälöissä kysymällä työntekijöiltä, ketkä haluaisivat olla töissä. Halukkaita tekijöitä löytyy hyvin – välillä jopa niinkin paljon, ettei jouluvuoroja riitä kaikille niitä toivoneille.

Maarit Hätisellä on työvuorolistalla monta yövuoroa ennen joulua.

- Olen aina ollut vapaaehtoinen yötöihin. Pystyn hyvin nukkumaan mihin aikaan vain, eikä rytmin vaihdos tuota ongelmia. Yövuorossa työskentely on päiväaikaan verrattuna tehokkaampaa. Tietysti myös palkkaan tulevat lisät motivoivat, kertoo Kuopion Prismassa työskentelevä Maarit.

Joulukauppa jakautuu koko viikolle ja edeltävälle viikonlopulle, myös verkkokauppa palvelee

Jouluviikon vilkkain kauppapäivä tulee olemaan aatonaatto 23.12. Jouluaatto osuu tänä vuonna torstaille, minkä vuoksi joulukaupan uskotaan tasoittuvan ja jakautuvan useammille päiville kuin esimerkiksi viime vuonna, jolloin jouluaatto oli tiistaina.

- Kannustamme erityisesti tänä jouluna välttämään ruuhkia. Pidennetyillä aukioloajoilla mahdollistamme ruuhkattomia asiointihetkiä. On suositeltavaa ajoittaa jouluostoksia jo edeltävälle viikonlopulle sekä hyödyntää jouluviikon laajoja aukioloaikoja ja vuorokauden hiljaisempia tunteja mahdollisuuksien mukaan. Rauhallisimmat asiointiajankohdat myymälöissämme ovat aamulla ennen yhdeksää sekä myöhemmin illalla tai yöllä, Joulupäivänä pidämme kaupat kiinni Prismoja ja Pitkälahden S-marketia lukuun ottamatta, vinkkaa Ruotsalainen.

Joulupöydän antimet on mahdollista tilata myös ruoan verkkokaupan eli foodie.fi-palvelun kautta. Toimitusikkunoita on lisätty joulua edeltäville päiville huomattavasti, mutta suuren kysynnän vuoksi tilaus kannattaa tehdä hyvissä ajoin.

24h ennen joulua palvelevat kaupat

Prisma Kuopio                 7.-24.12.2020

Prisma Varkaus               14.-24.12.2020

Prisma Iisalmi                   21.-24.12.2020

S-Market Pitkälahti          jatkuvasti 24h

Oman myymälän aukioloajat jouluviikolla voi tarkistaa osoitteesta www.s-kanava.fi/asiakasomistaja/etu-ja-bonuspaikat sekä S-mobiilista. Ruoan verkkokaupan vapaat toimitusajat löytyvät www.foodie.fi -palvelusta.

PeeÄssän ylijäämänpalautus 3%26.3.2021 10:52:40 EET | Uutinen

PeeÄssä maksaa omille asiakasomistajilleen viime vuodelta 3% ylijäämänpalautusta. Ylijäämänpalautusta maksetaan asiakasomistajan tekemistä ostoista, mikäli osuuskaupan tuloksesta investointien jälkeen jää rahaa eli ylijäämää. Osuuskaupan tulosta käytetään aina sen asiakasomistajien hyväksi, joko toiminnan kehittämiseen investointeina tai ylijäämänpalautuksena. Ylijäämänpalausta maksetaan yhteensä yli 14 miljoonaa euroa.

Asiakasomistajille hyötyä yli 90 miljoonaa euroa5.2.2021 14:00:00 EET | Uutinen

Erikoinen vuosi käsitteli toimialoja hyvin eri tavalla ja se näkyi liikevaihdossamme. Se toi runsasta kasvua marketkauppaan ja Kodin Terraan, mutta samalla kuritti majoitus- ja ravitsemiskauppaa. Liikevaihtomme oli 597,7 miljoonaa euroa ja pysyi viime vuoden tasolla. Päivittäistavarakaupassa kauppa kävi hyvin ja liikevaihtomme oli 409,7 miljoonaa euroa, jossa kas-vua oli 7,6 prosenttia. Myös käyttötavarakauppamme ylsi 2,6 prosentin kasvuun. Liikevaihto kasvoi erityisesti S-market-ketjussa, jossa kasvu oli kymmenen prosenttia sekä Kodin Terrassa, jossa kasvua oli 27 prosenttia. Majoituskaupan liikevaihto jäi 4,2 miljoonaa euroa viime vuodesta ja oli 7,6 miljoonaa euroa. Ravin-tolakaupan liikevaihto oli 25,9 miljoonaa euroa ja jäi edellisestä vuodesta 11,8 miljoonaa euroa. Polttoainelitrojen myynti jäi edellisestä vuodesta viisi prosenttia ja liikevaihtoa kertyi 107,1 miljoonaa euroa. - Koronan takia ihmiset viettivät enemmän aikaa kotona. Tämä toi meillä kasvua market-kauppaan ja Kodin

Mittava uudistus Sokoksen Ravintolamaailmaan29.12.2020 09:16:43 EET | Uutinen

Kuopion Sokoksen Ravintolamaailma uudistetaan talven aikana. Asiakkaille saadaan elämyksellisemmät tilat, uusia kokemuksellisia ravintoloita sekä henkilökunnalle toimivat tarjoilu-, logistiikka- ja tuotantotilat. Ravintolamaailmaan saadaan 124 uutta asiakaspaikkaa. Investoinnin arvo on 1,3 miljoonaa euroa. Ravintoloiden uudistustöiden yhteydessä Sokos kiinteistössä uudistetaan myös lvis-tekniikkaa, joten kokonaisinvestointi Sokos kiinteistössä nousee yhteenlaskettuna 3,1 miljoonaan euroon. - Ravintolainvestointiin käytetty summa on poikkeuksellisen suuri näin haastavana aikana, mutta varaudumme tulevaisuuteen ja luotan ravintolakysynnän palautumiseen normaalille tasolle Kuopion keskustassa koronan jälkeen. Otamme osaksi Ravintolamaailmaa myös Nina & Henrin vapautuneet liiketilat. Ravintolamaailma tulee uudistuksen myötä saamaan myös uuden nimen. Uudistusten myötä pystymme myös työllistämään lisää henkilökuntaa, kertoo toimialajohtaja Ville Puustinen. Ravintolamaailman kokonaisuus työll