Osuuskauppa PeeÄssäOsuuskauppa PeeÄssä

Ruuhkattomasti jouluostoksille

Laajat aukioloajat mahdollistavat jouluostosten tekemisen ruuhkia välttäen, vaikka keskellä yötä. Joulun ajan vuoroihin olisi ollut halukkaita tekijöitä jopa enemmän kuin töitä on tarjolla. Jouluruoat on mahdollista tilata myös verkosta.

Osuuskauppa PeeÄssän myymälät palvelevat jouluviikolla pidennetyin aukioloajoin. Prismat Iisalmessa, Varkaudessa ja Kuopiossa ovat joulua edeltävinä päivinä auki kellon ympäri. Myös Pitkälahden S-market Kuopiossa palvelee 24h.

- Haluamme tarjota asiakkaillemme mahdollisuuden tehdä jouluostoksensa kaikessa rauhassa, vaikkapa öiseen aikaan, jolloin liikkeellä on vähemmän ihmisiä. Kiitos tämän mahdollistamisesta kuuluu erityisesti henkilöstöllemme, sanoo toimialajohtaja Jouni Ruotsalainen.

Joulun työvuorot jaetaan usein myymälöissä kysymällä työntekijöiltä, ketkä haluaisivat olla töissä. Halukkaita tekijöitä löytyy hyvin – välillä jopa niinkin paljon, ettei jouluvuoroja riitä kaikille niitä toivoneille.

Maarit Hätisellä on työvuorolistalla monta yövuoroa ennen joulua.

- Olen aina ollut vapaaehtoinen yötöihin. Pystyn hyvin nukkumaan mihin aikaan vain, eikä rytmin vaihdos tuota ongelmia. Yövuorossa työskentely on päiväaikaan verrattuna tehokkaampaa. Tietysti myös palkkaan tulevat lisät motivoivat, kertoo Kuopion Prismassa työskentelevä Maarit.

Joulukauppa jakautuu koko viikolle ja edeltävälle viikonlopulle, myös verkkokauppa palvelee

Jouluviikon vilkkain kauppapäivä tulee olemaan aatonaatto 23.12. Jouluaatto osuu tänä vuonna torstaille, minkä vuoksi joulukaupan uskotaan tasoittuvan ja jakautuvan useammille päiville kuin esimerkiksi viime vuonna, jolloin jouluaatto oli tiistaina.

- Kannustamme erityisesti tänä jouluna välttämään ruuhkia. Pidennetyillä aukioloajoilla mahdollistamme ruuhkattomia asiointihetkiä. On suositeltavaa ajoittaa jouluostoksia jo edeltävälle viikonlopulle sekä hyödyntää jouluviikon laajoja aukioloaikoja ja vuorokauden hiljaisempia tunteja mahdollisuuksien mukaan. Rauhallisimmat asiointiajankohdat myymälöissämme ovat aamulla ennen yhdeksää sekä myöhemmin illalla tai yöllä, Joulupäivänä pidämme kaupat kiinni Prismoja ja Pitkälahden S-marketia lukuun ottamatta, vinkkaa Ruotsalainen.

Joulupöydän antimet on mahdollista tilata myös ruoan verkkokaupan eli foodie.fi-palvelun kautta. Toimitusikkunoita on lisätty joulua edeltäville päiville huomattavasti, mutta suuren kysynnän vuoksi tilaus kannattaa tehdä hyvissä ajoin.

24h ennen joulua palvelevat kaupat

Prisma Kuopio                 7.-24.12.2020

Prisma Varkaus               14.-24.12.2020

Prisma Iisalmi                   21.-24.12.2020

S-Market Pitkälahti          jatkuvasti 24h

Oman myymälän aukioloajat jouluviikolla voi tarkistaa osoitteesta www.s-kanava.fi/asiakasomistaja/etu-ja-bonuspaikat sekä S-mobiilista. Ruoan verkkokaupan vapaat toimitusajat löytyvät www.foodie.fi -palvelusta.

Mittava uudistus Sokoksen Ravintolamaailmaan29.12.2020 09:16:43 EETUutinen

Kuopion Sokoksen Ravintolamaailma uudistetaan talven aikana. Asiakkaille saadaan elämyksellisemmät tilat, uusia kokemuksellisia ravintoloita sekä henkilökunnalle toimivat tarjoilu-, logistiikka- ja tuotantotilat. Ravintolamaailmaan saadaan 124 uutta asiakaspaikkaa. Investoinnin arvo on 1,3 miljoonaa euroa. Ravintoloiden uudistustöiden yhteydessä Sokos kiinteistössä uudistetaan myös lvis-tekniikkaa, joten kokonaisinvestointi Sokos kiinteistössä nousee yhteenlaskettuna 3,1 miljoonaan euroon. - Ravintolainvestointiin käytetty summa on poikkeuksellisen suuri näin haastavana aikana, mutta varaudumme tulevaisuuteen ja luotan ravintolakysynnän palautumiseen normaalille tasolle Kuopion keskustassa koronan jälkeen. Otamme osaksi Ravintolamaailmaa myös Nina & Henrin vapautuneet liiketilat. Ravintolamaailma tulee uudistuksen myötä saamaan myös uuden nimen. Uudistusten myötä pystymme myös työllistämään lisää henkilökuntaa, kertoo toimialajohtaja Ville Puustinen. Ravintolamaailman kokonaisuus työll

Uuden ajan lähikauppa Kuopion Jynkkään19.11.2020 10:07:27 EETUutinen

Kuopion Jynkkään avattiin tänään uuden ajan Sale. Jynkän Sale toimii yhtenä Sale-konseptin kehittämisen kannalta tärkeänä yksikkönä, sillä Jynkästä saatujen palautteiden pohjalta kehitetään valtakunnallista Sale -konseptia. – Tällä prototyypillä haemme S-ryhmä-tason oppia siitä, minkälainen lähikauppa palvelee nykypäivän kaupunkilaista asiakasomistajaa parhaiten. Jynkän Salen asiakkaat pääsevät siis vaikuttamaan omalla ostokäyttäytymisellään ja palautteillaan tulevan Sale-konseptin esillepanoihin ja valikoimiin. Tavoitteena on huomioida myös entistä paremmin valikoimien muodostamisessa asiakkaiden erilaiset tarpeet kaupunki- ja maaseutu-Saleissa, kertoo kenttäpäällikkö Timo Heiskanen. - Lähipalveluiden kehittäminen on tärkeää alueen asiakasomistajien arjen sujuvoittamisen kannalta. Lähikauppaan on nopea pistäytyä ostoksille. Toivommekin, että asiakasomistajamme antavat aktiivisesti palautetta Jynkän Salesta, lisää vähittäiskaupan toimialajohtaja Jouni Ruotsalainen. Jynkän Saleen saatii