Osuuskauppa PeeÄssäOsuuskauppa PeeÄssä

Ruuhkattomasti jouluostoksille

Laajat aukioloajat mahdollistavat jouluostosten tekemisen ruuhkia välttäen, vaikka keskellä yötä. Joulun ajan vuoroihin olisi ollut halukkaita tekijöitä jopa enemmän kuin töitä on tarjolla. Jouluruoat on mahdollista tilata myös verkosta.

Osuuskauppa PeeÄssän myymälät palvelevat jouluviikolla pidennetyin aukioloajoin. Prismat Iisalmessa, Varkaudessa ja Kuopiossa ovat joulua edeltävinä päivinä auki kellon ympäri. Myös Pitkälahden S-market Kuopiossa palvelee 24h.

- Haluamme tarjota asiakkaillemme mahdollisuuden tehdä jouluostoksensa kaikessa rauhassa, vaikkapa öiseen aikaan, jolloin liikkeellä on vähemmän ihmisiä. Kiitos tämän mahdollistamisesta kuuluu erityisesti henkilöstöllemme, sanoo toimialajohtaja Jouni Ruotsalainen.

Joulun työvuorot jaetaan usein myymälöissä kysymällä työntekijöiltä, ketkä haluaisivat olla töissä. Halukkaita tekijöitä löytyy hyvin – välillä jopa niinkin paljon, ettei jouluvuoroja riitä kaikille niitä toivoneille.

Maarit Hätisellä on työvuorolistalla monta yövuoroa ennen joulua.

- Olen aina ollut vapaaehtoinen yötöihin. Pystyn hyvin nukkumaan mihin aikaan vain, eikä rytmin vaihdos tuota ongelmia. Yövuorossa työskentely on päiväaikaan verrattuna tehokkaampaa. Tietysti myös palkkaan tulevat lisät motivoivat, kertoo Kuopion Prismassa työskentelevä Maarit.

Joulukauppa jakautuu koko viikolle ja edeltävälle viikonlopulle, myös verkkokauppa palvelee

Jouluviikon vilkkain kauppapäivä tulee olemaan aatonaatto 23.12. Jouluaatto osuu tänä vuonna torstaille, minkä vuoksi joulukaupan uskotaan tasoittuvan ja jakautuvan useammille päiville kuin esimerkiksi viime vuonna, jolloin jouluaatto oli tiistaina.

- Kannustamme erityisesti tänä jouluna välttämään ruuhkia. Pidennetyillä aukioloajoilla mahdollistamme ruuhkattomia asiointihetkiä. On suositeltavaa ajoittaa jouluostoksia jo edeltävälle viikonlopulle sekä hyödyntää jouluviikon laajoja aukioloaikoja ja vuorokauden hiljaisempia tunteja mahdollisuuksien mukaan. Rauhallisimmat asiointiajankohdat myymälöissämme ovat aamulla ennen yhdeksää sekä myöhemmin illalla tai yöllä, Joulupäivänä pidämme kaupat kiinni Prismoja ja Pitkälahden S-marketia lukuun ottamatta, vinkkaa Ruotsalainen.

Joulupöydän antimet on mahdollista tilata myös ruoan verkkokaupan eli foodie.fi-palvelun kautta. Toimitusikkunoita on lisätty joulua edeltäville päiville huomattavasti, mutta suuren kysynnän vuoksi tilaus kannattaa tehdä hyvissä ajoin.

24h ennen joulua palvelevat kaupat

Prisma Kuopio                 7.-24.12.2020

Prisma Varkaus               14.-24.12.2020

Prisma Iisalmi                   21.-24.12.2020

S-Market Pitkälahti          jatkuvasti 24h

Oman myymälän aukioloajat jouluviikolla voi tarkistaa osoitteesta www.s-kanava.fi/asiakasomistaja/etu-ja-bonuspaikat sekä S-mobiilista. Ruoan verkkokaupan vapaat toimitusajat löytyvät www.foodie.fi -palvelusta.