Ruusuratikka kulkee taas äitienpäivänä

HSL:n perinteisessä Ruusuratikassa jaetaan ruusuja äideille äitienpäiväsunnuntaina 12. toukokuuta.

Ratikka kiertää reittiä Töölön halli – Mannerheimintie – Aleksanterinkatu – Kauppatori - Kruununhaka - Hakaniemi – Kallio – Urheilutalo – Helsinginkatu – Ooppera – Runeberginkatu – Töölön halli.

Lähdöt ovat Töölön hallilta tasatunnein klo 11.00, 12.00, 13.00 ja 14.00.

Ruusuratikan tunnistaa linjakilvestä Ruusuratikka/Rosvagnen, ja kyytiin pääsee kaikilta pysäkeiltä. Ratikka pysähtyy joksikin aikaa Kauppatorille, jossa matkalipuntarkastajat jakavat äideille ruusuja.

Ruusuratikassa matkustajia ilahduttaa myös kahden hengen akustinen Umba-yhtye.

Meri Kekki
markkinointisuunnittelija

HSL:n hallituksen päätöksiä 7.5.20197.5.2019 17:30:31 EESTTiedote

HSL:n lähijunaliikenteen kilpailutettava sopimuskokonaisuus ja tarjouspyyntö Hallitus päätti hyväksyä lähijunaliikenteen kilpailutettavan sopimuskokonaisuuden ja tarjouskilpailun ratkaisuperusteet hankintailmoituksen mukaisesti viimeisteltäviksi erikseen mainituilla periaatteilla. Lisäksi hallitus päätti valtuuttaa toimitusjohtajan päättämään tarjouspyynnön ja sen liiteaineiston hyväksymisestä ja julkaisemisesta sekä valtuuttaa toimitusjohtajan neuvottelemaan, hyväksymään ja allekirjoittamaan lisäsopimuksen VR:n kanssa mahdollisen liikkeenluovutuksen ja siirtymäkauden aiheuttamien koulutus- ja perehdytyskustannusten korvaamisesta. Hallitus päätti myös, että HSL alkaa valmistella lähijunaliikenteessä käytettävän ajoenergian hankintaa. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan Liittyminen KL-Kuntahankinnat Oy:n kilpailuttamaan ICT-asiantuntijapalveluita koskevaan puitesopimukseen Hallitus päätti, että HSL liittyy KL-Kuntahankinnat Oy:n kilpailuttamaan ICT-asiantun

Junaliikenteen kilpailutus Helsingin seudulla etenee – HSL julkaisi linjaukset sopimuskokonaisuuteen ja tarjouspyyntöön7.5.2019 09:22:03 EESTTiedote

HSL-alueen junaliikenne siirtyy uuteen aikaan kesäkuussa 2021, kun HSL:n lähijunia alkaa liikennöidä tarjouskilpailun voittanut operaattori. HSL on nyt julkaissut linjaukset kilpailun tarjouspyyntöön ja sopimuskokonaisuuteen. Sopimus- ja tarjouspyyntöluonnokset lähetetään nyt ehdokkaille kommentoitavaksi, ja lopulliset tarjouspyyntö ja sopimus julkaistaan kommenttikierroksen jälkeen.