S-market kannustaa jälleen kokeilemaan vegetuotteita
”Haluamme tehdä itselle ja ilmastolle fiksumpien valintojen tekemisen asiakkaillemme helpoksi, ja innostaa heitä kokeilemaan uudenlaisia tuotteita. Tämän vuoksi yhteistyö Vegaanihaasteen kanssa on S-marketille luontevaa ja olemme siinä innolla mukana myös tällä kertaa. Kampanjan suosiosta ja osallistujamääristä kertoo myös se, että useiden vegaanisten tuotteiden myynneissä on havaittavissa selkeä piikki tammikuun aikana”, sanoo päivittäistavarakaupan myyntijohtaja Antti Oksa S-ryhmän marketkaupasta.
”Tämä vuosi on siinä mielessä erityinen, että olemme tuomassa tammikuun aikana valikoituihin S-marketteihin, Prismoihin ja Alepoihin uutuustuotesarjan, joka kiinnostanee niin Vegaanihaasteen osallistujia kuin muitakin hyvän ruoan ystäviä”, Oksa vihjaa.
Vegaanisten tuotteiden valikoiman kasvattaminen ja niiden kokeilemiseen kannustaminen linkittyy myös S-ryhmän vastuullisuusohjelmaan, jossa yhtenä tavoitteena on, että vähintään 65 % S-ryhmän myymästä ruoasta on kasvipohjaista vuonna 2030.
Antti Oksan mukaan sekä vegaanisten tuotteiden valikoima että kysyntä ovat olleet viime vuosina huomattavassa kasvussa. Tuotteiden käyttö on samalla valtavirtaistunut niin, että niitä ostaa myös moni muu kuin täysin vegaanista ruokavaliota noudattavat.
Esimerkiksi kasviproteiinituotteiden myynti kasvoi S-ryhmän ruokakaupoissa 24 % maaliskuun 2020 ja syyskuun 2021 välisenä aikana (verrattuna maaliskuun 2018 ja syyskuun 2019 väliseen aikaan). Kauraruokajuomien myynnissä kasvua oli puolestaan 58 % samalla ajanjaksolla. Erityisesti vegaanisten tuotteiden ostaminen korostuu pääkaupunkiseudulla.
”Kasvisruoan kokeileminen on helpompaa kuin koskaan, sillä jokaiselle eläinperäiselle tuotteelle löytyy nykyään laadukkaita ja herkullisia vaihtoehtoja. Vegaanihaasteeseen voi ilmoittautua mukaan osoitteessa vegaanihaaste.fi. Osallistujat saavat tammikuussa päivittäin reseptejä, käytännön vinkkejä sekä paljon tukea kokeiluun. Vegekokeilun voi toteuttaa joko täysin vegenä, kokeilemalla uusia kasvisruokareseptejä tai jotain siltä väliltä. Osallistuminen on täysin maksutonta. Vegaanihaasteeseen on osallistunut vuosien varrella yli 110 000 ihmistä ja viime tammikuussa osallistujia oli 25 000”, iloitsee Vegaanihaasteen kampanjapäällikko Mia Muhonen.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Antti Oksa, S-ryhmän päivittäistavarakaupan myyntijohtaja, antti.oksa@sok.fi, puh. 010 76 80699
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa.
#parempipaikkaelää
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 8–16.
Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
SOK:n hallintoneuvosto 2024 on valittu – Timo Santavuo jatkaa puheenjohtajana25.4.2024 14:26:23 EEST | Tiedote
SOK:n hallintoneuvosto valittiin 25.4.2024 pidetyssä osuuskunnan kokouksessa. Hallintoneuvostoon tuli vain yksi henkilövaihdos.
Jopa +60 % myyntipiikkejä – Prisman data osoittaa kuinka suomalaiset hurahtivat huoltamaan pyöriään25.4.2024 08:20:00 EEST | Tiedote
Suomalaiset ovat innostuneet tänä keväänä toden teolla pyöräilystä, kertoo Prisman tuore myyntidata. Pyoräilyn myynti kasvoi maaliskuussa peräti 60 prosenttia verrattuna vuodentakaiseen. Etenkin sähköpyörien suosio kasvaa jatkuvasti ja taustalla näkyy myös työsuhdepyöräilyn nousu sekä ympäri vuoden tapahtuvan pyöräilyn lisääntyminen. Suomalaiset vaikuttavat myös huoltavansa pyöriään aiempaa enemmän itse, sillä pyöräilytarvikkeiden kuten renkaiden paikkaustarvikkeiden ja ketjuöljyjen myynti on kasvanut voimakkaasti.
Vappumakunsa kullakin – suomalaisille maistuu niin perunasalaatti kuin pakastepizza24.4.2024 08:05:00 EEST | Tiedote
Tippaleivät, munkit, sima, perunasalaatti ja nakit ovat vapun perinteisiä herkkuja, joilla on vankkumaton paikka suomalaisten vappupöydissä. S-ryhmän myyntidata osoittaa, että herkuttelussa löytyy kuitenkin mielenkiintoisia eroja niin eri maakuntien kuin ikäryhmienkin välillä.
S-ryhmän ja S-Pankin asiakkaat voivat nyt käyttää S-Etukortti Visa -korttia Apple Payssä ja lisätä S-Etukortin Applen Lompakkoon23.4.2024 11:30:00 EEST | Tiedote
S-ryhmä ja S-Pankki tuovat S-Etukortti Visa -asiakkailleen mahdollisuuden Apple Payn käyttöön. Se on turvallinen ja helppo maksutapa, joka auttaa asiakkaita välttämään maksukorttinsa luovuttamisen toiselle henkilölle, fyysisten painikkeiden koskettamisen tai käteisellä maksamisen. Siinä käytetään iPhone-puhelimen tehokkaita toimintoja jokaisen maksutapahtuman suojaamiseen. Asiakasomistajat voivat myös lisätä S-Etukorttinsa Applen Lompakkoon. Näin he voivat kerryttää Bonusta iPhone-puhelimellaan tai Apple Watch -älykellollaan.
Bomban lomakohteen odotetut uutuudet kesällä 202423.4.2024 08:20:00 EEST | Tiedote
Pielisen rantamaisemassa Pohjois-Karjalassa sijaitsevasta Bombasta on viime vuosina muodostunut monipuolinen ja suosittu lomakohde. Ylellinen kylpylä, omaleimainen kulttuuri, lukuisat luonnossa tapahtuvat aktiviteetit sekä herkullinen ruoka houkuttelevat Bomballe. Kesällä 2024 palvelutarjonta laajenee entisestään, kun Bomballa avautuu sekä oma elämyspalveluyritys että Break Sokos Hotel Bomban uusi laajennusosa maisemahuoneineen.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme