S-market Mäntän uudistuksella säästetään sähköä 29 omakotitalon vuotuisen sähkönkulutuksen verran

S-market Mäntän uudistustyöt alkavat 7. tammikuuta. Koko myymälän kattava uudistus valmistuu huhtikuussa.

Kylmäkalusteet vaihdetaan nykyaikaisiksi ja ovellisiksi. Valaistuksessa hyödynnetään LED-tekniikkaa. Myös lauhdelämmön talteenottoa parannetaan. – Uudistuksilla tullaan säästämään yhteensä yli 500 MWh sähköä vuodessa, mikä vastaa noin 29 sähkölämmitteisen omakotitalon kokonaissähkönkulutusta, ryhmäpäällikkö Asta Haapanen iloitsee.

Salaattibaari, lämmin broiler ja minipikassat helpottavat arkea

S-marketiin tulee uutuutena raikas salaattibaari, josta on helppo keräillä mukaan vaikkapa oman maun mukainen lounas. Helpotusta kotikokkien arkeen tuovat uutuutena myös mukaan ostettavat lämpimät broilerit.

– Henkilökunta odottaa jo uudistusta innoissaan. Autamme mielellämme asiakkaita löytämään tuotteita muutostöiden keskellä, marketpäällikkö Petra Häkkinen lupaa.

Minipikakassat otetaan käyttöön tammikuun puolivälissä. Niillä asiakas pystyy nopeasti ja kätevästi maksamaan kortilla pienemmät ostoksensa. Minipikakassoilla ei voi ostaa alelaputettuja tuotteita, alkoholia eikä tupakkatuotteita. – Minipikakassat ovat aiempaa nopeampia, sillä asiakkaan ei tarvitse sijoittaa tuotteita lainkaan vaa’alle ostotapahtuman yhteydessä, kuten vanhemman mallisissa pikakassoissa, Haapanen summaa.

Marketpäällikkö Petra Häkkinen, petra.hakkinen@sok.fi, 010 767 1600.
Ryhmäpäällikkö Asta Haapanen, asta.haapanen@sok.fi, 010 767 2891.

Pirkanmaan Osuuskauppa työllistää ennätysmäärän kesätyöntekijöitä28.5.2020 10:11:44 EESTTiedote

Koronapandemian edetessä kesätyöntekijöiden kohtalo on häilynyt Osuuskaupalla isona kysymysmerkkinä. Pandemiasta huolimatta arki jatkuu kaupalla ja pian myös ravintoloissa niin normaalina kuin mahdollista: vakituiset työntekijät pitävät kesälomia, ja kaupalle keväällä siirtyneistä ravintolapuolen ammattilaisista suurin osa palaa rajoitusten purkamisen myötä takaisin ravintola-alan töihin. Kesän korvalla tilanne näyttää kesätyöntekijöiden kannalta hyvältä. Kevään aikana sovittuja kesätyöpaikkoja ei ole jouduttu perumaan, vaan paikkoja on pystytty tarjoamaan jopa enemmän kuin edellisvuonna.

Korona kasvatti ruoan verkkokaupan kapasiteetin kolminkertaiseksi ja synnytti ketteriä kokeiluja uusista keräily- ja noutopalveluista11.5.2020 12:50:07 EESTTiedote

Maaliskuussa Suomeen levinnyt koronavirus aikaisti Pirkanmaan Osuuskaupalla ruoan verkkokaupan alkuperäisiä laajentamisaikatauluja, ja alle kahdeksassa viikossa kapasiteetti saatiin kolminkertaistettua. Uusien Prisma Kauppakassi -noutopisteiden lisäksi perustettiin ripeästi myös kokonaan uusia, parhaillaan testivaiheessa olevia ruoan keräily- ja kotiinkuljetuspalveluita.

Yli 45 000 äänesti Pirkanmaan Osuuskaupan edustajiston vaaleissa – verkkoäänestäminen kasvoi hurjasti17.4.2020 19:37:23 EESTTiedote

Pirkanmaan Osuuskaupan vaaleissa annettiin 45 204 ääntä, mikä on 18 873 enemmän kuin edellisissä vaaleissa. Äänestysaktiivisuus nousi 14,4 prosentista 22,5 prosenttiin. Edustajistoon valittiin yhteensä 60 ehdokasta, joiden tehtävänä on toimia äänitorvena osuuskaupan johdon suuntaan ja huolehtia, että osuuskaupan palveluita ja etuja kehitetään omistajien toiveita kuunnellen.

Pirkanmaan Osuuskaupassa sopeutetaan toimintaa koronaviruksen vaikutusten vuoksi24.3.2020 16:24:11 EETTiedote

COVID-19-koronaviruspandemia vaikuttaa tällä hetkellä erityisesti matkailu- ja ravitsemistoimialaan Suomessa. Kysyntä ja asiakasmäärät ovat hotelleissa ja ravintoloissa vähentyneet merkittävästi, ja arvio on, että tilanne tulee vaikeutumaan edelleen. Pirkanmaan Osuuskauppa on tästä johtuen päättänyt sopeuttamistoimenpiteenä sulkea toistaiseksi ravintola Puiston sekä anniskeluravintolat Hovipojan, Public Cornerin, Kivenheiton ja Tiikerihain keskiviikosta 25.3. alkaen. Ravintoloiden uudelleenavaamisen edellytyksiä tarkastellaan koronavirusepidemian vaikutusten selkiytyessä. Suljettavien ravintoloiden työntekijöille pyritään tarjoamaan töitä Osuuskaupan muista toimipisteistä. Ravintoloiden tuoretuotteet lahjoitetaan ViaDian ruoka-aputyöhön. − Ravintolatyön vähenemisestä huolimatta esimerkiksi ruokakaupoissamme saattaa esiintyä enenevässä määrin työvoimapulaa. Tämä voisi johtua tilanteesta, jossa iso osa henkilöstöä joutuisi karanteeniin, sairastuisi yhtäaikaisesti tai jäisi kotiin esimerk

#Paikallistoiveet puntariin – äänestäminen Pirkanmaan Osuuskaupan edustajistovaaleissa alkaa24.3.2020 07:55:00 EETTiedote

Pirkanmaalaisten ruokahuollon takaava verkosto, paikallisten seurojen ja yhdistysten tukeminen, arkea helpottava ruoan verkkokauppa ja laaja palveluvalikoima – osuuskauppa näkyy jo nyt monella tavalla jäsentensä arjessa. Mitä muuta osuuskaupan jäsenet odottavat omalta kaupaltaan? Se selviää nyt, kun äänestys Pirkanmaan Osuuskaupan edustajiston vaaleissa alkaa, ja jäsenet pääsevät valitsemaan heitä eniten puhuttelevat ehdokkaat.