S-market Mäntän uudistuksella säästetään sähköä 29 omakotitalon vuotuisen sähkönkulutuksen verran

S-market Mäntän uudistustyöt alkavat 7. tammikuuta. Koko myymälän kattava uudistus valmistuu huhtikuussa.

Kylmäkalusteet vaihdetaan nykyaikaisiksi ja ovellisiksi. Valaistuksessa hyödynnetään LED-tekniikkaa. Myös lauhdelämmön talteenottoa parannetaan. – Uudistuksilla tullaan säästämään yhteensä yli 500 MWh sähköä vuodessa, mikä vastaa noin 29 sähkölämmitteisen omakotitalon kokonaissähkönkulutusta, ryhmäpäällikkö Asta Haapanen iloitsee.

Salaattibaari, lämmin broiler ja minipikassat helpottavat arkea

S-marketiin tulee uutuutena raikas salaattibaari, josta on helppo keräillä mukaan vaikkapa oman maun mukainen lounas. Helpotusta kotikokkien arkeen tuovat uutuutena myös mukaan ostettavat lämpimät broilerit.

– Henkilökunta odottaa jo uudistusta innoissaan. Autamme mielellämme asiakkaita löytämään tuotteita muutostöiden keskellä, marketpäällikkö Petra Häkkinen lupaa.

Minipikakassat otetaan käyttöön tammikuun puolivälissä. Niillä asiakas pystyy nopeasti ja kätevästi maksamaan kortilla pienemmät ostoksensa. Minipikakassoilla ei voi ostaa alelaputettuja tuotteita, alkoholia eikä tupakkatuotteita. – Minipikakassat ovat aiempaa nopeampia, sillä asiakkaan ei tarvitse sijoittaa tuotteita lainkaan vaa’alle ostotapahtuman yhteydessä, kuten vanhemman mallisissa pikakassoissa, Haapanen summaa.

Marketpäällikkö Petra Häkkinen, petra.hakkinen@sok.fi, 010 767 1600.
Ryhmäpäällikkö Asta Haapanen, asta.haapanen@sok.fi, 010 767 2891.

Tampereelta löytyi ratkaisu globaalisti askarruttavaan kysymykseen mutta asia vaatii asiakkailta vielä tottumista: ”Vaivaannuttavaa, että joku muu täyttää jääkaappini”15.11.2019 12:00:00 EETTiedote

– Koodinimellä Ruuvi kulkeva osanen on bluetooth-yhteydellä toimiva monisensori, joka lukee tilan lämpötilaa, kosteutta ja liikkeeseen perustuvaa tietoa. Se näyttää jääkaappimagneetilta mutta pystyy kertomaan täsmälleen, milloin jääkaapin ovi liikahtaa tietyn aikavälin sisällä. Jos jääkaappiin olisi mahdollista ladata vielä panoksiakin, repliikki voisi olla ote seuraavan Bond-elokuvan käsikirjoituksesta. Q:n sijaan puhujana on kuitenkin Tampereen yliopiston AIDOMUS-hankkeen johtaja Harry Edelman ja kyseessä on oikea yksityiskohta tekniikasta, jota testataan Pirkanmaalla parhaillaan toteutettavassa asiakaskokemuspilotissa. Pilotissa asiakkaan tilaamat ruokaostokset toimitetaan Prismasta suoraan asiakkaan jääkaappiin silloin, kun asiakas ei ole itse kotona. Toimitusta valvovat tallentavat kuva- ja äänisensorit. Ainutlaatuinen tekniikka turvallisuuden takeena Ruoat suoraan jääkaappiin -pilotti aloitettiin Tampereella syyskuun lopulla, ja sen toteuttavat Tampereen yliopiston AIDOMUS-hanke

Uusi Sale Janka tuo pikakassat pikkukauppaan – Itsepalvelumyymälän valttina on asiakaspalvelu28.10.2019 08:59:00 EETTiedote

Sale Jankan avaaminen tiistaina 29.10. klo 9.00 on taktinen veto. – Avajaisia siirrettiin muutamalla päivällä, koska emme halunneet varastaa huomiota Kalevan Prismalta. Kalevan järkäle kun juhli juuri edeltävänä viikonloppuna nelikymppisiään, naurahtaa Pirkanmaan Osuuskaupan ryhmäpäällikkö Kimmo Vuorinen. Sale Jankan avajaiset ovat totta tosiaan tapaus, sillä alueen asukkaat ovat olleet jo muutaman vuoden ilman omaa lähikauppaa. Samalla liikepaikalla oli aikanaan peräjälkeen useitakin eri kauppoja ja kioski, mutta kun liikekeskus purettiin, lähiön asukkaat jäivät odottavalle kannalle. Kerrostalon kivijalkaan valmistunut uusi myymälä paikkaa aukon alueen palveluissa ja osoittaa raikkaalla konseptillaan suunnan uuden polven lähikaupoille. Itsepalvelu pikkukaupan kuriositeettina Uudessa Salessa arjen sujuvuus on pyritty huomioimaan monella tavalla: Myymälän aukioloajat ovat laajat, ja esimerkiksi työpäivän eväät pääsee nappaamaan matkaan jo aamukuudelta. Unihiekan karistelua helpottaa kuu

Pirkanmaan Osuuskaupan hallitus saa uuden jäsenen – Asiakaskokemus- ja digitaalisuusosaaminen vahvistuvat15.10.2019 12:05:00 EESTTiedote

Pirkanmaan Osuuskaupan hallintoneuvosto valitsi lokakuun kokouksessaan osuuskaupalle hallituksen vuodelle 2020. Uutena jäsenenä hallitukseen valittiin yrittäjä Karoliina Lehtonen pois jäävän Sari Rämön tilalle. Pirkanmaan Osuuskaupan hallitus valitaan kalenterivuodeksi kerrallaan, ja sen tehtävänä on johtaa ja valvoa operatiivista toimintaa sekä päättää toimintastrategiasta. Piinkovaa kansainvälistä osaamista Pirkanmaalle Hallituksen jäsenenä aloittava Lehtonen tuo Pirkanmaan Osuuskauppaan tuoretta perspektiiviä asiakaskokemuksen kehittämiseen sekä digitaalisuuden hyödyntämiseen. Lehtonen on kokenut markkinointialan ammattilainen ja toiminut yrittäjänä 12 vuoden ajan. Kansainvälisellä Lehtosella on kaksi kotipaikkaa: Tampere ja San Francisco. Piilaakson kovasta kilpailuympäristöstä Lehtonen tuo Pirkanmaalle uudenlaisia näkemyksiä asiakaskokemuksen rakentamiseen. Karoliina Lehtonen on koulutukseltaan kauppatieteiden maisteri ja yhteiskuntatieteiden kandidaatti. Hän työskentelee toimitus

Kodin Terra Nokian toiminta päättyy vuoden loppuun mennessä – Prismojen rautakauppaa kehitetään9.10.2019 12:00:00 EESTTiedote

Elokuussa käynnistyneiden yhteistoimintaneuvotteluiden lopputuloksena Kodin Terra Nokian toiminta on päätetty lopettaa vuoden loppuun mennessä. Yksikön kannattavuutta yritettiin viimeisten vuosien aikana parantaa eri keinoin, mutta toimenpiteet eivät tuottaneet toivottua tulosta. Yhteistoimintaneuvottelut koskivat koko Nokian Kodin Terrassa työskentelevää henkilöstöä, yhteensä 20 henkilöä. Kaikille yhteistoimintaneuvotteluiden piirissä oleville henkilöille pyritään tarjoamaan töitä osuuskaupan muista toimipaikoista. – Kiitämme jo tässä vaiheessa Nokian Kodin Terran henkilöstöä kovasta työstä ja loistavasta palvelusta asiakkaidemme hyväksi. Henkilöstö on ollut tämän yksikön vahvuus, ja heidän panoksestaan Terran onnistuminen ei ole jäänyt kiinni, kertoo Pirkanmaan Osuuskaupan toimialajohtaja Ville Jylhä. Rautakauppa siirtyy vahvemmin Prismoihin ja verkkokauppaan Kodin Terran Nokian kiinteistö säilyy toiminnan päätyttyä Pirkanmaan Osuuskaupan omistuksessa. Tavoitteena on löytää liikepaik

Nokian laavapesu paljasti auton todellisen värin27.9.2019 10:15:00 EESTTiedote

Siinä missä ruotsalainen pesettää biilinsä keskimäärin kerran kuukaudessa, suomalaiset tyytyvät tilastojen mukaan pesaisuun kolme tai neljä kertaa vuodessa. Tällä pesusyklillä Pohjolan rapaisilla ja suolaisilla teillä menopelin maalipinta ehtii pinttyä, jolloin likakerros vaatii puhdistuakseen jo peruspesua ronskimman käsittelyn. Nokialaisten pesupulmien ehkäisemiseksi ja ratkaisemiseksi Prisma Nokian viereen on avattu ABC CarWash ‑autopesupaikka, jonka ansiosta paikkakuntalaisten nelipyöräiset silmäterät erottuvat syksyn harmaasta automassasta kirkkaasti edukseen. Helppo pesuelämys myös suurille autoille ABC CarWash Nokialla on käytössä näyttävä laavavaahto, joka laskeutuu pesujärjestelmästä verhona auton päälle. Vaahtoa pesussa käytetään tavallista konepesua runsaammin, ja vaahto levittyy tasaisemmin auton pinnalle. Kaikkien ABC CarWash -pesupaikkojen pesuaineet ovat ympäristöystävällisiä. Pesupaikalla on kaksi hallia, joiden pesukorkeus on 2,90 m ja -leveys 2,50 m. Pesulle mahtuu si

Ikoninen tamperelainen ruokakauppa uudistui ja on nyt kaupungin ainoa asiakkaiden räätälöimä myymälä19.9.2019 08:00:00 EESTTiedote

Food Market Herkun uusi aika alkaa tänään, kun täysin uudistunut myymälä juhlii avajaisiaan. Kaupan toimintojen siirryttyä Stockmannilta Pirkanmaan Osuuskaupalle vuoden 2017 lopulla keskityttiin pistämään prosessit kuntoon. Sillä ei lunastettu asiakkaiden odotuksia ja luottamusta. Oli pysähdyttävä, peruutettava ja pyöräytettävä tekeminen päälaelleen.