S-market Pihtiputaan uudistus alkaa syyskuussa

S-market Pihtiputaalla alkaa syyskuussa mittava remontti, jonka yhteydessä myymälän yleisilme päivitetään uudistuneen S-market-konseptin mukaiseksi. Uudistuksen myötä S-market Pihtiputaan myymälän tilanjakoon tehdään merkittäviä muutoksia, jotta myymälästä saadaan toimivampi kokonaisuus. Remontti valmistuu joulukauppaan.

S-market Pihtipudas uudistetaan syksyn aikana kokonaisvaltaisesti. Myymäläilme päivitetään, kaikki myymälän kalusteet uusitaan sekä tilaratkaisuja muutetaan toimivammiksi. Kuva: Ritva Kumpulainen / Keskimaa.

Osuuskauppa Keskimaa on tämän ja edellisen vuoden aikana uudistanut urakalla S-marketeja uuden S-market-ilmeen mukaisiksi. S-market Pihtiputaan osalta uudistus on hyvin kokonaisvaltainen myymäläuudistus, jossa myymäläilmeen lisäksi uudistetaan kaikki myymälän kalusteet sekä tilaratkaisuja muutetaan.

− S-market Pihtiputaan remontin lähtökohtana on tehdä 1400 neliöisestä kaupasta entistä toimivampi kokonaisuus paikallisten asiakkaiden tarpeet huomioiden. Remontissa myymälätiloja tiivistetään, jolloin kiinteistöön saadaan uusi liiketila. Omasta käytöstä vapautuvaan liiketilaan haetaan ulkopuolista vuokralaista syksyn aikana, toteaa projektista vastaava Osuuskauppa Keskimaan ryhmäpäällikkö Jarno Minkkinen.

Uudet myymäläkalusteet ja myymälän energiatehokkuus

S-market Pihtiputaan remontti on hyvin kokonaisvaltainen myös myymäläkalustuksen osalta, kun kaikki myymälän kalusteet uusitaan kylmäkalusteita myöten.

− Energiankulutuksen pienentämiseksi S-market Pihtiputaan kylmäkalusteiksi vaihdetaan ovelliset hiilidioksiditekniikalla toimivat kalusteet. Suoraan asiakkaille näkyvien uudistuksien lisäksi remontissa kiinnitetään huomioita energiatehokkuuteen myös kiinteistötekniikkaa uusimalla, Minkkinen täsmentää.

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa energiatehokkuuden ja energiankäytön osalta S-ryhmän tavoitetta vähentää oman toiminnan ilmastopäästöjä 90 prosenttia vuoden 2015 tasosta vuoden 2030 loppuun mennessä. Uusiutuvan energian tavoite on, että S-ryhmä on ilmastonegatiivinen oman toimintansa osalta vuoden 2025 loppuun mennessä. Pihtiputaan myymälän kylmäjärjestelmän lauhdelämpöä hyödynnetään jatkossa energiankierrätyksellä lämpöpumpputekniikan avulla.

Kauan odotettu uudistus

Myymäläuudistuksen kalustuksen päivittämisen ja myymälämiljöön raikastamisen lisäksi myös valikoimat päivitetään vastaamaan paikallisten asiakkaiden tarpeita. Täysin uutena palveluna tiloihin tulee Postin pakettiautomaatti.

− Me täällä Puttaan Ässässä olemme todella innostuneita alkavasta remontista. Remontin valmistuttua saamme niin asiakkaillemme kuin henkilökunnallemmekin nykyaikaisen, energiaystävällisen ja entistä toimivamman kaupan.

− Valikoimia kohdennetaan meidän asiakkaiden tarpeita paremmin vastaaviksi. Asiakkailla on mahdollisuus laittaa toiveita valikoiman suhteen sinuntoive.fi -palvelun kautta tai ihan meidän henkilökunnallemme voi kertoa tuotetoiveista, Kumpulainen jatkaa.

Remontin huolellisella suunnittelulla varmistetaan, että uudistustyöt aiheuttavat mahdollisimman vähän häiriötä S-market Pihtiputaan asiakkaille. Uudistus valmistuu joulukuussa, jolloin toiveena on juhlia uutta myymälää kakkukahvien merkeissä. Investoinnin kustannusarvio on noin 1 000 000 €.

− Hetken aikaa on vielä maltettava, mutta parempaa on luvassa, summaa Ritva Kumpulainen kaupan henkilökunnan odottavia tunnelmia.

Osuuskauppa Keskimaa, S-market ryhmäpäällikkö Jarno Minkkinen, 010 767 3039, jarno.minkkinen@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa, S-marketpäällikkö Ritva Kumpulainen, 010 767 4420, ritva.kumpulainen@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 624 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 134 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Osuuskauppa Keskimaa mukaan ennätyslaajaan Pidä huolta -kampanjaan nuorten mielenterveyden edistämiseksi21.9.2021 10:44:58 EEST | Tiedote

Korona-aika on lisännyt nuorten pahoinvointia ja ahdistuneisuutta. Tämä näkyy matalan kynnyksen mielenterveyspalvelujen ruuhkautumisena paitsi valtakunnallisesti, myös Keski-Suomessa. Toivon Kärki ry:n ja MIELI ry:n yhteisen Pidä Huolta -hyväntekeväisyyshaasteen avulla kerätään rahaa nuorten mielenterveystyöhön yli 70 suomalaisen artistin voimin. Osuuskauppa Keskimaa liittyy 10 000 euron lahjoituksella osaksi LähiTapiolan ja S-ryhmän yhteistä puolen miljoonan euron kokonaislahjoitusta.

Satamankärjen rakentaminen etenee – nimikilpailussa saatiin lähes 9000 ehdotusta17.9.2021 12:30:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan saunaravintolan rakennustyöt Jyväskylän sataman kärjessä etenevät suunnitellusti. Saunaravintolarakennuksen tiloihin rakennetaan uniikki ravintola, kokous- ja juhlatiloja sekä saunamaailmaa. Keskimaa järjesti sataman kärkeen rakentuvalle kohteelle nimikilpailun, nimi julkaistaan myöhemmin tänä syksynä. Ravintolapäälliköksi on nimitetty kokenut ammattilainen Jaska Lahti.

Täysin uusiutuva Nero Diesel myyntiin Hannikaisenkadun ABC-automaattiasemalle ja useita sähköautojen ABC-latauspisteitä rakenteilla18.8.2021 11:15:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa on ottanut ABC-ketjun täysin uusiutuvan ja fossiilivapaan Nero Dieselin valikoimiin. Nero Diesel on myynnissä Jyväskylässä Hannikaisenkadun ABC-automaattiasemalla. Lisäksi Keskimaa on käynnistänyt ABC-latausverkoston rakentamisen Keskimaan toimipaikkojen yhteyteen. Ensimmäisessä vaiheessa latauspisteitä saadaan Prisma Palokkaan, ABC Joutsaan, ABC Viitasaarelle sekä Jyväskylän Sokos hotellien yhteyteen.

Osuuskauppa Keskimaan edustajiston vaalien ehdokasasettelu alkaa maanantaina 16.8.13.8.2021 12:00:00 EEST | Tiedote

Edustajisto toimii paikallisena äänitorvena osuuskaupan johdon suuntaan ja huolehtii siitä, että osuuskaupan palveluita ja etuja kehitetään omistajien toiveita kuunnellen. Keskimaan 50-jäsenisen edustajiston vaalit järjestetään lokakuussa 2021 suorana henkilövaalina. Ehdokasasettelu alkaa ma 16.8. ja päättyy ti 31.8.2021. Ehdokkaiksi haetaan Keskimaan asiakasomistajia, jotka ovat kiinnostuneita Osuuskauppa Keskimaan kehittämisestä ja oman alueen arjen parantamisesta.