S-Pankilla erittäin vahva alkuvuosi

Merkittävä syy vahvaan alkuvuoteen on tuotteiden ja palveluiden kysyntä, joka on ollut ennakoitua selvästi voimakkaampaa.

S-Pankilla erittäin vahva alkuvuosi

S-Pankin alkuvuosi sujui erittäin vahvasti.

Merkittävä syy vahvaan alkuvuoteen on pankin tuotteiden ja palveluiden kysyntä. Kysyntä oli selvästi ennakoitua voimakkaampaa vuoden ensimmäisellä puoliskolla ja kysynnän odotetaan säilyvän vilkkaana myös loppuvuonna.

Tammi-kesäkuussa kehitys oli vahvaa useissa tärkeissä tuoteryhmissä. Henkilöasiakkaiden talletukset kasvoivat 15,4 % ja asuntolainat 19,0 % vuotta aiempaan verrattuna. Hallinnoitavat varat olivat 25,3 % suuremmat kuin vuotta aiemmin.

S-Pankki-konserni odottaa kannattavuutensa parantuvan merkittävästi vuonna 2019.

S-Pankki julkistaa varsinaisen puolivuosikatsauksen ajalta 1.1.2019–30.6.2019 tiistaina 6.8.2019 klo 8.00.

Kumpi on yleisin talousidoli Suomessa: äiti vai isä? S-Pankin uusi tutkimus paljastaa, miten suuri merkitys raha-asioilla on omaan hyvinvointiin19.10.2019 10:00:00 EESTTiedote

Suomalaiset kokevat raha-asiat yleisimmäksi stressin aiheuttajaksi. Oman taloustilanteen koetaan ylipäänsä vaikuttavan merkittävästi koko hyvinvointiin. Omien raha-asioiden hoitamiseen ollaan myös valmiita hankkimaan ulkopuolista apua: rahastosäästäminen kiinnostaa useampia kuin personal trainer. Muun muassa tämä kaikki selviää S-Pankin uudesta tutkimuksesta.

S-Asuntorahasto siirtyy vihreään sähköön ja kompensoi asukkaiden vuoden saunomisten hiilijalanjäljen7.10.2019 08:00:00 EESTTiedote

S-Pankki osallistuu valtakunnalliseen Energiansäästöviikkoon ja siirtyy käyttämään vihreää sähköä S-Asuntorahaston kiinteistöissä ympäri Suomen. Lisäksi rahasto kompensoi hiilidioksidipäästöt, jotka aiheutuvat sen omistamien asuntojen saunojen keskimääräisestä käytöstä vuoden aikana. Rahasto kannustaa omistamiensa asuntojen asukkaita pohtimaan omaa energiankäyttöään ja osallistumaan Energiansäästöviikkoon.

Mikrosäästäminen innostanut jo kymmeniätuhansia suomalaisia säästäjiksi5.10.2019 12:00:00 EESTTiedote

Yhä useampi suomalainen on valjastanut arjen pienet summat rahakkaamman tulevaisuuden rakennuspalikoiksi. Tästä kertoo mikrosäästämisen suosion nopea kasvu. Suomen ensimmäisellä mikrosäästämisen palvelulla Säästäjällä on jo yli 20 000 käyttäjää ja määrä kasvaa voimakkaasti. Säästäjän käyttäjät muodostavat ison osan kaikista uusista yhdistelmärahastojen säästäjistä viimeiseltä vuodelta.

Uusi vastuullinen vaihtoehto S-Pankin passiivisten rahastojen valikoimaan10.9.2019 07:00:00 EESTTiedote

Tänään markkinoille tuotavan FIM Passiivinen USA ESG -rahaston avulla on mahdollista tavoitella kustannustehokkaasti maailman suurimpien osakemarkkinoiden tuottoa. Tyypillinen indeksirahasto sijoittaa passiivisesti mutta ei huomioi sijoituskohteidensa vastuullisuutta. Myös uusi rahasto sijoittaa passiivisesti. Se ei ole kuitenkaan indeksirahasto, vaan noudattaa kattavasti vastuullisen sijoittamisen periaatteita. Vastuullisuuden huomioinnilla on vaikutusta erityisesti Yhdysvalloissa, jossa suosittuihin osakeindekseihin mahtuu runsaasti yrityksiä, joiden vastuullisuudessa olisi parannettavaa.