S-Pankilla erittäin vahva alkuvuosi

Merkittävä syy vahvaan alkuvuoteen on tuotteiden ja palveluiden kysyntä, joka on ollut ennakoitua selvästi voimakkaampaa.

S-Pankilla erittäin vahva alkuvuosi

S-Pankin alkuvuosi sujui erittäin vahvasti.

Merkittävä syy vahvaan alkuvuoteen on pankin tuotteiden ja palveluiden kysyntä. Kysyntä oli selvästi ennakoitua voimakkaampaa vuoden ensimmäisellä puoliskolla ja kysynnän odotetaan säilyvän vilkkaana myös loppuvuonna.

Tammi-kesäkuussa kehitys oli vahvaa useissa tärkeissä tuoteryhmissä. Henkilöasiakkaiden talletukset kasvoivat 15,4 % ja asuntolainat 19,0 % vuotta aiempaan verrattuna. Hallinnoitavat varat olivat 25,3 % suuremmat kuin vuotta aiemmin.

S-Pankki-konserni odottaa kannattavuutensa parantuvan merkittävästi vuonna 2019.

S-Pankki julkistaa varsinaisen puolivuosikatsauksen ajalta 1.1.2019–30.6.2019 tiistaina 6.8.2019 klo 8.00.

S-Pankin Rahastopörssi: Matalina pysyvät korot houkuttelevat yhdistelmärahastoihin23.7.2019 13:30:00 EESTTiedote

Yhdistelmärahastot keräsivät vuoden toisella neljänneksellä lähes 20 000 uutta sijoittajaa, eli eniten sitten vuoden 2017 lopun. Vaikka talousuutiset ovat olleet heikohkoja, sekä osakkeet että joukkolainat ovat tuottaneet erinomaisesti tänä vuonna. Tämä on tukenut yhdistelmärahastojen tuottoja. Korkojen odotetaan yleisesti pysyvän vielä odotettuakin pidempään nollissa, jolloin sijoitusraha hakee rahastoista tilejä parempaa tuottoa.