S-ryhmä kehittää kotimaista tuulivoimaa Tuuliwatin jakautumisen jälkeenkin

S-ryhmä pysyy myös jatkossa merkittävänä kotimaisen tuulivoiman tuottajana, vaikka sen yhdessä St1 Nordicin kanssa omistama TuuliWatti Oy on aloittanut jakautumisprosessin kahdeksi yhtiöksi.

St1 on tänään tiedottanut, että se myy suomalaisen tuulivoimakapasiteettinsa ja laajentaa tuulivoimatuotantoaan Pohjoismaissa. S-ryhmä aikoo sen sijaan jatkaa kotimaisen tuulivoimatuotannon omistajana ja kehittäjänä.

- Olemme olleet mukana tuulivoimatuotannossa hankkiaksemme osuuskaupoille ilmaston kannalta kestävästi tuotettua ja kustannuksiltaan kilpailukykyistä uusiutuvaa energiaa. Tehtävämme on myös jatkossa sama, ja itse asiassa sen merkitys on vain entisestään kasvanut aiemmin tänä vuonna hyväksymiemme ilmastotavoitteiden myötä, S-Voiman toimitusjohtaja Mikko Halonen toteaa.

S-ryhmä päätti helmikuussa, että sen tavoitteena on olla oman toiminnan osalta hiilinegatiivinen jo vuonna 2025, jolloin päästöjen vähentämisen jälkeen jäljellä olevat päästöt ylikompensoidaan, eli ilmakehästä poistetaan enemmän hiiltä kuin sinne syntyy. Tavoitteeseen on määrä päästä siirtymällä asteittain vain uusiutuvan energian käyttöön, tehostamalla energian käyttöä ja sitomalla hiiltä ilmakehästä erilaisten hankkeiden avulla.

- Ilmastotavoitteidemme saavuttaminen uusiutuvan energian osalta vaatii työtä ja investointeja. Pyrimme siihen, että uusiutuvan energian tuotantomme vastaa sähkönkäyttöämme. Reilun 400 MW:n tuulivoimakapasiteetti ja -hankesalkku yhdessä aurinkovoimainvestointiemme kanssa antavat tähän hyvät lähtökohdat, Halonen linjaa.

S-Voiman toimitusjohtaja Mikko Halonen, 010 76 82064
SOK:n CFO Jorma Vehviläinen, 010 76 80608

S-ryhmä julkaisi ruokaostosten personal trainerin14.9.2020 08:18:32 EESTTiedote

Menevätkö sokerin lähteet vaihtoon kauppalistalla? Värähtääkö suolamittari punaiselle? Mistä saisi enemmän kuituja? S-mobiilin Omat ostot -palvelun uuden Ravintolaskurin avulla voi tarkastella ruokaostosten terveellisyyttä ja tehdä viisaampia valintoja ruokakaupassa. Yhteistyössä Suomen johtavien ravitsemustieteilijöiden kanssa kehitetty laskuri auttaa ruokaostosten laadun seuraamisessa ja paljastaa mm. tyydyttyneen rasvan, kuidun, suolan ja sokerin lähteet.

Ravintola 10. Kerros tarjoaa maiseman, jonka jokainen haluaa nähdä. Funkkisklassikko helsinkiläishotelli Vaakunan katolla päivitettiin uuteen loistoon.11.9.2020 08:30:00 EESTTiedote

Helsingin parhaalla paikalla sijaitseva ravintola 10. Kerros avautuu 12. syyskuuta. Tilat on uudistettu funkkiksen hengessä talon uniikkia, alkuperäistä tunnelmaa kunnioittaen. Kaupungin keskustaan avautuvia näköaloja on avattu entisestään, ja uusi ruokalista nostaa aidot maut esiin. Uudistuksen myötä kävijä voi nauttia yhdellä kertaa ajattomasta designista, upeista näkymistä, laadukkaasta ruoasta ja lämpimästä vieraanvaraisuudesta. Ravintolan muotokielen on päivittänyt palkittu sisustusarkkitehtitoimisto Fyra Oy.