SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmä mukana kansainvälisessä muovisitoumuksessa

S-ryhmä on liittynyt mukaan kansainväliseen sitoumukseen, jonka tavoitteena on vähentää turhan muovin käyttöä, kehittää uudelleenkäytettäviä pakkauksia ja tehostaa kierrätystä. Ellen MacArthur Foundationin ja YK:n käynnistämässä sitoumuksessa on mukana jo yli 350 yritystä ja järjestöä.

The New Plastics Economy Global Commitment -sitoumus tukee S-ryhmän tavoitteita muovin kertakulutuksen vähentämiseksi ja kiertotalouden edistämiseksi.

”Kestävä muovin käyttö on yhteinen tavoite eikä se katso maantieteellisiä rajoja. S-ryhmän tavoitteena on esimerkiksi, että oma merkki -tuotteidemme pakkaukset ovat kierrätettäviä vuoteen 2022 loppuun mennessä. Haluamme tehdä oman osamme ja kannustamme myös tavarantoimittajamme ja muut yritykset mukaan muovitalkoisiin”, kertoo S-ryhmän vastuullisuuspäällikkö Senja Forsman.

Esimerkkejä S-ryhmän muoviteoista

S-ryhmä myi vuonna 2018 lähes kuusi miljoonaa muovikassia edellisvuotta vähemmän. Määrä vastaa tilavuudeltaan 1,5 eduskuntataloa ja painoltaan 34 autoa. Yksistään Sokos-tavarataloissamme muovikassien myynti laski 40 prosenttia.

Rainbow-vanupuikkojen muovivarret korvattiin viime vuonna paperivarsilla. Muutos vähensi muovin käyttöä 1,5 miljoonan muovikassin verran.

S-ryhmän ravintoloissa ja kahviloissa luovuttiin puolestaan drinkkitikkujen ja pillien itsepalvelujaosta.  Drinkkitikkuja on kulunut vuosittain yli 650 000 kappaletta ja pillejä yli viisi miljoonaa, joten muovia säästyy nyt jopa 5 000 kiloa vuodessa.

Lisäksi S-ryhmä tarjoaa asiakkailleen yli 200 muovinkierrätyspistettä toimipaikkojensa yhteydessä.

S-ryhmän muoviin liittyvistä teoista kerrotaan lisää S-ryhmä.fi:ssä.

Lisätietoja:
Vastuullisuuspäällikkö Senja Forsman, puh. 010 768 6163

Koko maaliskuun ajan vietetään #muovitonmaaliskuu

SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmä on osuustoiminnallinen yritysryhmä, joka muodostuu 20 alueosuuskaupasta, Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnasta (SOK) sekä niiden tytäryhtiöistä. Osuuskauppojen jäsenet eli asiakasomistajat omistavat osuuskaupat, jotka puolestaan omistavat keskusliike SOK:n.

Lue lisää julkaisijalta SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Esteetön hotelli toivottaa kaikki asiakkaat tervetulleiksi16.5.2019 13:25:33 EESTTiedote

S-ryhmän hotelliketjuissa, Sokos Hotelleissa ja Radisson Blu Hotelleissa, kehitetään parhaillaan entistä esteettömämpiä hotelleja. Hotelleissa on tehty esteettömyyskartoitukset, joilla on selvitetty tilojen tämänhetkistä toimivuutta liikkumis- ja toimintaesteisille henkilöille. Tavoitteena on luoda mahdollisimman saavutettavia hotelliympäristöjä moninaisille asiakasryhmille. Kehitysvinkkejä toivotaan myös asiakkailta, sillä kokemus on osoittanut, että parhaat toimenpide-ehdotukset tulevat suoraan hotellivierailta.

80 000 hakijaa, yli 14 000 työelämäkokemusta – S-ryhmä satsaa nuorten työelämätaitoihin16.5.2019 08:15:00 EESTTiedote

S-ryhmä työllistää kesällä 2019 ympäri Suomen ennätysmäärän eli noin 14 000 nuorta. Nuorten viesti on selkeä: kesällä halutaan tehdä töitä eikä maata kotona. Kesätyöhakemuksia vastaanotettiin yli 80 000. Osuuskaupparyhmän tavoitteena on tarjota myönteisiä työelämän ensikokemuksia kaikille kesäläisille. Uusinta uutta on ensimmäisessä työpaikassa olevien nuorten perehdyttämiseen Työterveyslaitoksen kanssa luotu Kesäduunipassi.