SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmä mukana kansainvälisessä muovisitoumuksessa

S-ryhmä on liittynyt mukaan kansainväliseen sitoumukseen, jonka tavoitteena on vähentää turhan muovin käyttöä, kehittää uudelleenkäytettäviä pakkauksia ja tehostaa kierrätystä. Ellen MacArthur Foundationin ja YK:n käynnistämässä sitoumuksessa on mukana jo yli 350 yritystä ja järjestöä.

The New Plastics Economy Global Commitment -sitoumus tukee S-ryhmän tavoitteita muovin kertakulutuksen vähentämiseksi ja kiertotalouden edistämiseksi.

”Kestävä muovin käyttö on yhteinen tavoite eikä se katso maantieteellisiä rajoja. S-ryhmän tavoitteena on esimerkiksi, että oma merkki -tuotteidemme pakkaukset ovat kierrätettäviä vuoteen 2022 loppuun mennessä. Haluamme tehdä oman osamme ja kannustamme myös tavarantoimittajamme ja muut yritykset mukaan muovitalkoisiin”, kertoo S-ryhmän vastuullisuuspäällikkö Senja Forsman.

Esimerkkejä S-ryhmän muoviteoista

S-ryhmä myi vuonna 2018 lähes kuusi miljoonaa muovikassia edellisvuotta vähemmän. Määrä vastaa tilavuudeltaan 1,5 eduskuntataloa ja painoltaan 34 autoa. Yksistään Sokos-tavarataloissamme muovikassien myynti laski 40 prosenttia.

Rainbow-vanupuikkojen muovivarret korvattiin viime vuonna paperivarsilla. Muutos vähensi muovin käyttöä 1,5 miljoonan muovikassin verran.

S-ryhmän ravintoloissa ja kahviloissa luovuttiin puolestaan drinkkitikkujen ja pillien itsepalvelujaosta.  Drinkkitikkuja on kulunut vuosittain yli 650 000 kappaletta ja pillejä yli viisi miljoonaa, joten muovia säästyy nyt jopa 5 000 kiloa vuodessa.

Lisäksi S-ryhmä tarjoaa asiakkailleen yli 200 muovinkierrätyspistettä toimipaikkojensa yhteydessä.

S-ryhmän muoviin liittyvistä teoista kerrotaan lisää S-ryhmä.fi:ssä.

Lisätietoja:
Vastuullisuuspäällikkö Senja Forsman, puh. 010 768 6163

Koko maaliskuun ajan vietetään #muovitonmaaliskuu

SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmä on osuustoiminnallinen yritysryhmä, joka muodostuu 20 alueosuuskaupasta, Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnasta (SOK) sekä niiden tytäryhtiöistä. Osuuskauppojen jäsenet eli asiakasomistajat omistavat osuuskaupat, jotka puolestaan omistavat keskusliike SOK:n.

Lue lisää julkaisijalta SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Nyt kiinnostavat kestohevipussit – Muovikassin vaihtoehdot kasvattavat suosiotaan15.3.2019 09:00:42 EETTiedote

Noin vuosi sitten S-ruokakauppojen hedelmä- ja vihannesosastoille tuotiin asiakkaille pikkupussien ja biohevipussien rinnalle vaihtoehdoksi uudelleenkäytettävät kestohevipussit. Ne ovat edesauttaneet pienten muovipussien käytön vähenemistä. Totuttelemista uudelleenkäytettäviin pusseihin tarvitaan kuitenkin lisää. Myös varsinaisissa kauppakasseissa muovin vaihtoehdot osuvat asiakkaan käteen yhä useammin. Omia kassivalintojaan voi itse seurata Omat ostot -palvelussa.

Kutsu ystävät italialaiseen illallispöytään8.3.2019 07:50:00 EETTiedote

Rosson La Serata Romana tarjoaa monipuolisen makumatkan. Hurmaa ystäväsi italialaisella illallisella. Kutsu ystävät naistenpäivänä pizzan äärelle, kaverit pienille syntymäpäiville tai kokoa koko perhe yhteisen pöydän ääreen. Rosso-ravintoloiden La Serata Romana tarkoittaa iloista puheensorinaa sekä antipastoja ja roomalaista pizzaa niin paljon kuin seurue jaksaa syödä. Illallisen hinta on 25 euroa per henkilö.

Kevään kiinnostavin YouTube-sarja nähdään Janni Hussin kanavalla - Sarjassa hypätään Vällyihin ajankohtaisten vieraiden kanssa6.3.2019 08:00:00 EETTiedote

Uusi YouTube-sarja Vällyissä haluaa nostaa yksilön ja yhteiskunnan hyvinvoinnin puheenai-heeksi positiivisella ja hauskalla tavalla sekä kertoa ajankohtaisista vieraista jotain, mitä ku-kaan ei ole aikaisemmin tiennyt. Sarjan tilaaja on Radisson Blu -hotelliketju, joka haluaa vies-tiä omasta työstään hyvinvoinnin edistäjänä ja näyttää samalla kiinnostavaa esimerkkiä tavas-ta tehdä arvopohjaista vaikuttajamarkkinointia.