S-ryhmä testaa uusia ruoan verkkokaupan palveluita – pikatoimituksia ja klubijäsenyyksiä kahdelle alueelle

S-ryhmä testaa pääkaupunkiseudulla ja Tampereella valikoiduilla alueilla ruoan verkkokaupan edullisia pikatoimituksia. Samaan aikaan testataan täysin uudenlaista, klubijäsenyyteen perustuvaa palvelua. Molemmat kokeilut toteutetaan S-ryhmän uudessa ruoan verkkokaupassa eli S-kaupat.fi-palvelussa.

– S-ryhmän ruoan verkkokauppaa kehitetään laajalla rintamalla. Sen lisäksi, että satsaamme Prisma edellä valtakunnallisesti kattavimpaan verkostoon, haluamme kehittää myös paikallisiin tarpeisiin paremmin vastaavia nopeita palveluita. Syksyn aikana muutamissa pienmyymälöissä toteutettavilla testauksilla tarkastelemme, miten voimme helpottaa erityisesti kiireisten kaupunkilaisten ja pienten kotitalouksien arkea, kertoo S-ryhmän vähittäiskaupan verkkokauppojen kehittämisestä vastaava johtaja Jarkko Kyttänen.

Uusia pikatoimituksia testataan pääkaupunkiseudulla ja Tampereella tietyillä postinumeroalueilla. Pikatoimituksen hinta on 3,90 euroa ja minimitilausraja 10 euroa. Toimitukset tehdään tunnin sisällä tilauksesta.

Klubijäsenyyttä tarjotaan valmiiksi määritellyn reitin varrella asuville asiakkaille. Reitillä tehdään päivittäin useita toimituskierroksia eli asiakas voi halutessaan tilata ruokaostoksia kotiin monta kertaa päivässä. Jäsenyys maksaa euron päivässä eli 30 euroa kuukaudessa, eikä tilauksille ole erillistä toimitusmaksua tai minimitilausrajaa.

Uusien palveluiden testaukset alkoivat Helsingissä ja Espoossa valkoiduissa Alepoissa lokakuussa.

– Asiakkaidemme arjessa on kysyntää myös perinteistä ruoan verkkokauppaa nopeammille toimituksille. Samalla testaamme, onko kysyntää myös kiinteähintaiselle toimituspaketille. Toimitusmallissamme on tilattavissa koko Alepan laaja valikoima, ja tilaus kerryttää Bonusta, kertoo HOK-Elannon kehitysjohtaja Jukka Ranua.

Myös Pirkanmaan Osuuskaupassa odotetaan testijaksoja innolla. Kokeilut alkavat valikoiduissa Saleissa marraskuussa.

– Ruoan verkkokaupan klubimalli on vielä uudenlainen juttu Suomessa. Olemme innoissamme, että uusia palveluita päästään testaamaan pääkaupunkiseudun lisäksi Tampereella. Kerromme testijaksoon valituista alueista tarkemmin viimeistään marraskuun alussa, kertoo Pirkanmaan Osuuskaupan ruoan verkkokaupan kehittämispäällikkö Iida Dimov.

Ruoan verkkokauppa kasvaa ja kehittyy

Korona kasvatti ruoan verkkokauppapalveluiden suosiota koko maassa. S-ryhmä vastasi kasvaneeseen kysyntään lisäämällä kapasiteettia ja kiihdyttämällä jo käynnissä olleita ruoan verkkokaupan kehityshankkeita. Vauhti kiihtyy entisestään myös tulevina vuosina.

– Meillä on käynnissä vahva draivi verkkokaupan kaikkien osa-alueiden kehittämiseen. Verkoston laajentamisen ja uusien toimintamallien testaamisen lisäksi verkkokauppamme uudistuu parhaillaan. Luovumme Foodie.fi-palvelusta hiljalleen kokonaan. Jo auki oleva uusi S-kaupat.fi tulee kokoamaan yhteen kaikki S-ryhmän ruoan verkkokaupan myymälät ja palvelut. Vuoden lopussa toimipaikkoja on jo yli 200. Suunnittelupöydällä on myös automatisoidut keräilykeskukset, joita kaavaillaan suurimpien kaupunkien isojen myymälöiden yhteyteen, Jarkko Kyttänen paljastaa.

Uudistukset tukevat S-ryhmän tavoitetta olla ruoan verkkokaupan markkinajohtaja Suomessa.

Lue lisää uusista palveluista:

Ruokakassi kotiovelle jopa kuusi kertaa päivässä kiinteään kuukausihintaan – Alepa testaa naapuruston omaa kauppa-autoa

Tutustu S-ryhmän uuteen ruoan verkkokauppaan:

S-kaupat.fi

Jarkko Kyttänen, SOK Vähittäiskaupan CDO, p. 0107681047
Sampo Päällysaho, S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja, SOK, p. 0107680665

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa - meitä s-ryhmäläisiä on lähes 40 000. Ilmastotavoitteemme ovat maan kunnianhimoisimmat, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,8 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​

Sokotel Oy:n toimitusjohtaja vaihtuu29.9.2021 16:30:00 EEST | Tiedote

S-ryhmän hotelliyhtiö Sokotel Oy:n toimitusjohtaja Jarkko Härmälä siirtyy pois S-ryhmän palveluksesta. Uuden toimitusjohtajan rekrytointi aloitetaan heti. Yhtiön väliaikaisena toimitusjohtajana toimii 29.9. alkaen SOK Liiketoiminta Oy:n toimitusjohtaja Jari Annala. ”Haluan kiittää Jarkkoa työstä erityisesti matkailu- ja ravitsemisalan haastavana aikana”, sanoo Jari Annala. Sokotel Oy operoi Sokos Hotelleja ja Radisson Blu Hotelleja pääkaupunkiseudulla ja Tampereella, sekä Radisson Blu Hotel Oulua, Oulun Break Sokos Hotel Edeniä ja Original Sokos Hotel Royal Vaasaa.

”Ilmastoystävällisempi ruokailu ei vaadi lapsiperheessä ihmetekoja” – Ässäkokki innostaa ilmastofiksuun kokkaamiseen28.9.2021 08:30:00 EEST | Tiedote

Lasten pitäisi syödä viidestä kuuteen kourallista kasviksia päivässä, mutta suomalaislasten lautasilla on keskimäärin vain puolet tästä*. S-ryhmä haluaa innostaa lapsia, nuoria ja perheitä kiinnittämään huomioita itselle ja ilmastolle fiksuihin valintoihin ja julkaisee lapsille suunnattuja Ässäkokki-reseptejä: lisää kasviksia, palkokasveja ja kalaa, vähemmän kovaa rasvaa, sokeria ja punaista lihaa.