SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmä testaa uusia ruoan verkkokaupan palveluita – pikatoimituksia ja klubijäsenyyksiä kahdelle alueelle

Jaa
S-ryhmä testaa pääkaupunkiseudulla ja Tampereella valikoiduilla alueilla ruoan verkkokaupan edullisia pikatoimituksia. Samaan aikaan testataan täysin uudenlaista, klubijäsenyyteen perustuvaa palvelua. Molemmat kokeilut toteutetaan S-ryhmän uudessa ruoan verkkokaupassa eli S-kaupat.fi-palvelussa.

– S-ryhmän ruoan verkkokauppaa kehitetään laajalla rintamalla. Sen lisäksi, että satsaamme Prisma edellä valtakunnallisesti kattavimpaan verkostoon, haluamme kehittää myös paikallisiin tarpeisiin paremmin vastaavia nopeita palveluita. Syksyn aikana muutamissa pienmyymälöissä toteutettavilla testauksilla tarkastelemme, miten voimme helpottaa erityisesti kiireisten kaupunkilaisten ja pienten kotitalouksien arkea, kertoo S-ryhmän vähittäiskaupan verkkokauppojen kehittämisestä vastaava johtaja Jarkko Kyttänen.

Uusia pikatoimituksia testataan pääkaupunkiseudulla ja Tampereella tietyillä postinumeroalueilla. Pikatoimituksen hinta on 3,90 euroa ja minimitilausraja 10 euroa. Toimitukset tehdään tunnin sisällä tilauksesta.

Klubijäsenyyttä tarjotaan valmiiksi määritellyn reitin varrella asuville asiakkaille. Reitillä tehdään päivittäin useita toimituskierroksia eli asiakas voi halutessaan tilata ruokaostoksia kotiin monta kertaa päivässä. Jäsenyys maksaa euron päivässä eli 30 euroa kuukaudessa, eikä tilauksille ole erillistä toimitusmaksua tai minimitilausrajaa.

Uusien palveluiden testaukset alkoivat Helsingissä ja Espoossa valkoiduissa Alepoissa lokakuussa.

– Asiakkaidemme arjessa on kysyntää myös perinteistä ruoan verkkokauppaa nopeammille toimituksille. Samalla testaamme, onko kysyntää myös kiinteähintaiselle toimituspaketille. Toimitusmallissamme on tilattavissa koko Alepan laaja valikoima, ja tilaus kerryttää Bonusta, kertoo HOK-Elannon kehitysjohtaja Jukka Ranua.

Myös Pirkanmaan Osuuskaupassa odotetaan testijaksoja innolla. Kokeilut alkavat valikoiduissa Saleissa marraskuussa.

– Ruoan verkkokaupan klubimalli on vielä uudenlainen juttu Suomessa. Olemme innoissamme, että uusia palveluita päästään testaamaan pääkaupunkiseudun lisäksi Tampereella. Kerromme testijaksoon valituista alueista tarkemmin viimeistään marraskuun alussa, kertoo Pirkanmaan Osuuskaupan ruoan verkkokaupan kehittämispäällikkö Iida Dimov.

Ruoan verkkokauppa kasvaa ja kehittyy

Korona kasvatti ruoan verkkokauppapalveluiden suosiota koko maassa. S-ryhmä vastasi kasvaneeseen kysyntään lisäämällä kapasiteettia ja kiihdyttämällä jo käynnissä olleita ruoan verkkokaupan kehityshankkeita. Vauhti kiihtyy entisestään myös tulevina vuosina.

– Meillä on käynnissä vahva draivi verkkokaupan kaikkien osa-alueiden kehittämiseen. Verkoston laajentamisen ja uusien toimintamallien testaamisen lisäksi verkkokauppamme uudistuu parhaillaan. Luovumme Foodie.fi-palvelusta hiljalleen kokonaan. Jo auki oleva uusi S-kaupat.fi tulee kokoamaan yhteen kaikki S-ryhmän ruoan verkkokaupan myymälät ja palvelut. Vuoden lopussa toimipaikkoja on jo yli 200. Suunnittelupöydällä on myös automatisoidut keräilykeskukset, joita kaavaillaan suurimpien kaupunkien isojen myymälöiden yhteyteen, Jarkko Kyttänen paljastaa.

Uudistukset tukevat S-ryhmän tavoitetta olla ruoan verkkokaupan markkinajohtaja Suomessa.

Lue lisää uusista palveluista:

Ruokakassi kotiovelle jopa kuusi kertaa päivässä kiinteään kuukausihintaan – Alepa testaa naapuruston omaa kauppa-autoa

Tutustu S-ryhmän uuteen ruoan verkkokauppaan: 

S-kaupat.fi

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Jarkko Kyttänen, SOK Vähittäiskaupan CDO, p. 0107681047
Sampo Päällysaho, S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja, SOK, p. 0107680665

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Fleminginkatu 34
00510 Helsinki

http://www.s-ryhma.fi

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​ 

Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa ja ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä sekä oman pankkimme kautta. ​ 

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme vuonna 2024 Suomeen lähes miljardi euroa. ​​ 

#parempipaikkaelää

SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.

Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Antti Oksa päivittäistavarakaupan ja Sebastian Nyström käyttötavarakaupan johtajaksi SOK:lle16.9.2025 12:00:00 EEST | Tiedote

Antti Oksa on nimitetty päivittäistavarakaupan johtajaksi SOK:lle 16.9. alkaen. Oksa on aloittanut kaupparyhmän palveluksessa vuonna 2006 S-Trainee-valmennettavana ja on ennen uutta tehtäväänsä toiminut monipuolisesti päivittäistavarakaupan alueella. Viimeisimpänä hän on vastannut SOK:n päivittäistavarakaupan tuoteryhmäjohtamisesta. Sebastian Nyström on nimitetty käyttötavarakaupan johtajaksi SOK:lle 16.9. alkaen. Tehtävä on S-ryhmässä uusi. Nyströmin vastuualueeseen kuuluu käyttötavarakauppa Prisma-, Sokos- ja Sokos Emotion -ketjubrändeissä, ja johtajat Virpi Viinikainen ja Mika Laakso raportoivat jatkossa hänelle. Nyström tulee roolissaan keskittymään erityisesti S-ryhmän käyttötavarakaupan digitaalisuuden kehittämiseen. Sebastian Nyström aloitti SOK:lla vuonna 2015 strategiajohtajana ja on viimeisimpänä työskennellyt digipalveluista, IT:stä ja asiakkuudesta vastaavana muutosjohtajana. Ville Kinnunen on nimitetty Chief Digital Officer -tehtävään ja konsernijohtoryhmän jäseneksi SOK:l

Maalaus korostuu suomalaisten remontointisuunnitelmissa – Prisma tuo myyntiin uudet sisustusmaalit suosituimmissa sävyissä9.9.2025 07:55:00 EEST | Tiedote

S-ryhmän asiakasomistajilleen toteuttama tuore kyselytutkimus valottaa suomalaisten remontointisuunnitelmia. Kyselyyn vastasi yli 1900 suomalaista, ja sen tulokset puhuvat selkeää kieltä: pienet kodin remontit kiinnostavat nyt enemmän kuin suuret investoinnit. Useimmiten remontointiaikeissa suunnataan maalikaupoille. Prisman valikoimaan saapuneet uudet sisustusmaalit tuovat kymmenen Suomen suosituinta sävyä helposti remontoijien saataville.

Kaupan toimenpiteillä selvä vaikutus – S-ryhmän ruokakaupoissa hillittiin muovikassien kysyntää8.9.2025 08:15:00 EEST | Tiedote

Osana kansallista muovikassisitoumusta sekä pitkäaikaista kampanjointia yhdessä muiden kaupan alan toimijoiden kanssa, S-ryhmän ruokakaupoissa (Prisma, S-market, Sale, Alepa) on tehty toimenpiteitä muovikassien määrän vähentämiseksi. Toukokuun alussa aloitetun uuden myymäläviestinnän sekä eri kassivaihtoehtoja koskeneen hintamuutoksen myötä yhä harvempi osti muovikassin tänä kesänä.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye