S-ryhmään palkataan 6500 kesätyöntekijää: ”Tarve on kasvanut ravintoloiden avattua ovensa”

S-ryhmä on työllistänyt viime vuosina tuhansia nuoria toimipaikoissaan kausiapulaisina. COVID-19-koronaviruspandemiasta johtuen arvioita tänä kesänä palkattavien määrästä on tehty poikkeuksellisen epävarmoissa olosuhteissa. Ravintoloiden auettua näyttää kuitenkin siltä, että osuuskaupat ja S-ryhmän yritykset pystyvät tarjoamaan kesäpestin jopa 6500:lle nuorelle aiemmin arvioidun 4000 paikan sijaan.

− Olemme seuranneet resurssitilannettamme viikoittain koko kevään ja alkukesän. Aiemmin arvioimme kesätyöntekijöiden tarpeen alhaisemmaksi, sillä siirsimme 3200 s-ryhmäläistä uusiin tehtäviin pääasiassa marketkaupan palvelukseen hotellien ja ravintoloiden väliaikaisesti sulkeutuessa ja töiden vähettyä esimerkiksi käyttötavarakaupan palveluksessa. Nyt osa ihmisistä on palaamassa entisiin tehtäviinsä, ja marketeissamme tarvitaan kesätuuraajia arvioimaamme enemmän. Tämä on kesätyötä kovasti odottaneille nuorille tietysti hyvin positiivinen asia, toteaa SOK:n henkilöstöjohtaja Susa Nikula.

Koronakevät lisäsi kysyntää esimerkiksi ruoan verkkokaupassa ja ravintolaruoan kotiinkuljetuksen parissa.

− Meillä on syntynyt ryhmään täysin uusia työtehtäviä. Kesätyökesä on poikkeuksellinen myös toimipaikkojemme tehostetun hygienian ja muiden erikoistoimien kuten ravintoloiden take away -palvelujen ja hotelliaamiaisten uusien järjestelyn vuoksi, Susa Nikula kuvailee.

Lisätiedot:

S-ryhmä, henkilöstöjohtaja Susa Nikula (SOK), p. 044 992 9297

Kaikkien aikojen keksikesä? S-ruokakauppojen myyntidata paljastaa suomalaisten kesäherkut9.7.2020 08:46:17 EESTTiedote

Millaisia herkkuja suomalaisten ostoskoreista löytyy tänä kesänä? S-ruokakauppojen myyntidatasta selviää, että kaupaksi ovat käyneet niin tutut kestosuosikit, kuten suklaajäätelö ja kaurakeksit, kuin tämän kesän uutuustuotteetkin. Kesälomalla herkutellaan niin jäätelöillä, makeisilla kuin kekseilläkin, mutta myös terveellisempien vaihtoehtojen suosio on kasvussa. Pullovesien myynti kasvaa kesähelteillä jopa 70 %. Kotimaisista marjoista mansikka on ykkönen vuodesta toiseen.