S-ryhmän ja ProAgrian Tulevaisuusvalmennukset käynnistyvät
- Suomalaiset haluavat syödä suomalaista ruokaa ja me haluamme myydä sitä. Pidämme osaamisen ja tiedonvaihdon kehittämistä tärkeänä. Vain siten viljelijät ja yrittäjät pystyvät paremmin valmistautumaan tulevaisuuden päätöksiin. Käynnissä on merkittäviä kuluttajien ostokäyttäytymiseen ja ruoantuotantoon liittyviä muutoksia. Yhteinen tehtävämme on pitää huolta suomalaisesta ruokaketjusta, toteaa SOK:n pääjohtaja Taavi Heikkilä.
– Tavoitteenamme on tukea valmennuksilla viljelijöitä tekemään hyviä strategioita, suunnittelemaan tulevaisuutta varmemmin, näkemään tulevaisuuden kuluttajatrendejä paremmin ja ottamaan askeleita ilmastoyrittäjyydessä, sanoo ProAgria Etelä-Suomen toimitusjohtaja Ari Toivonen ja jatkaa, - Tämä on myös hyvä mahdollisuus käydä keskustelua siitä, miten kauppa ostaa tuotteita ja miten tuotteita ja tuotantoaan pystyy erilaistamaan paremmin tulevaisuuteen sopivaksi.
Yrittäjäosaamisen valmennukset
Yrittäjävalmennuspolussa keskitytään yrityskokonaisuuden selkeyttämiseen, strategian kirkastamiseen, yrittäjäominaisuuksien sparraukseen ja oman yrityksen tulevaisuuden pohdintaan. – Lisäksi yrittäjä saa mukaansa kummin, jonka kanssa sprarrata tehtyjen suunnitelmien käytäntöön vientiä. Tässä valmennuksessa haluamme panostaa erityisesti innostukseen ja pienryhmissä tekemiseen, sanoo Strategia+ -konsultti Sari Jussila ProAgria Etelä-Suomesta.
Kuluttajatieto yrittäjien päätösten pohjaksi
Megatrendipolussa viljelijöiden ja yrittäjien on mahdollisuus saada pohdittavaksi, mitä sellaisia trendejä kuluttajatieto paljastaa, joista voisi olla hyötyä tulevaisuuden tuotantomuotojen ja tekemisten arvioinnissa ja tavoitteiden asettamisessa.
– Tässä valmennuskokonaisuudessa saa hyvän kuvan, siitä miten kauppa toimii, miten brändiä rakennetaan ja mitkä tuotteet tai raaka-aineet voivat olla tulevaisuudessa kuluttajan kannalta kiinnostavia. Tärkeää on se, että tulevaisuuden tuotteet sopivat tulevaisuudessa kuluttajan tarpeisiin - puhutaan tulevaisuuteen sopivista tuotteista, sanoo Kirsi Haapanen Etelä-Suomen maa- ja kotitalousnaisista.
Ilmastoyrittäjyyden mahdollisuudet kasvavat
Ilmastoyrittäjyyspolussa keskitytään ilmastonmuutoksen hillintään ja sen keinoihin. Teemoina tulevat olemaan mm. hiiliviljely, hiilijalanjälki pelto-, kotieläin- ja energianäkökulmista, kiertotalous ja uusiutuva energia.
– Ilmastoviisas maatilayritys on hyvin hoidettu kokonaisuus, jossa monen asian on osuttava kohdalleen. Osaoptimointi ei tuota tuloksia, vaan kokonaisuus on otettava aina huomioon. Menetelmiä ja ratkaisuja on olemassa ja ne on vain osattava tuoda esille ja ymmärtää vaikutusmekanismit, sanoo johtava asiantuntija Sari Peltonen ProAgria Keskusten Liitosta.
- Näemme, että viljelijät ovat tärkeä osa ilmastoratkaisua, ja jatkossa peltojen kyky sitoa ja varastoida hiiltä pitää huomioida paremmin. Visiomme on, että ruoantuotannon lisäksi viljelijät voisivat tulevaisuudessa saada tuloa peltojen sitomasta hiilestä, sanoo SOK:n kenttäjohtaja Arttu Laine.
Tulevaisuusvalmennukset käynnistyvät 5. marraskuuta kickoff-tilaisuudella, jonne mahtuu 120 osallistujaa. Tilaisuus myös striimataan ja sen voi katsoajälkikäteen netistä. Ohjelmassa on kiinnostavia keskusteluja ja tulevaisuuden näkymiä. Tarkemmat tiedot valmennuspoluista, striimauksista ja ilmoittautumisista saa osoitteesta www.proagria.fi/tulevaisuusvalmennus
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja
ProAgria Etelä-Suomi, toimitusjohtaja Ari Toivonen, puhelin 0400 461 701, ari.toivonen@proagria.fi
ProAgria Keskusten Liitto, markkinointi- ja viestintäjohtaja Suvi Anttila, puhelin 040 560 8551, suvi.anttila@proagria.fi
SOK, kenttäjohtaja Arttu Laine, puhelin 0107681011, sähköposti: arttu.laine@sok.fi
Outi Hohtiviestintäjohtaja
Puh:+358503883133outi.hohti@sok.fiSOK Mediapalvelu
arkisin klo 8-16
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa.
#parempipaikkaelää
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 8–16.
Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmän myynti kasvoi alkuvuonna – marketkaupan veto jatkui vahvana12.4.2024 07:45:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän tammi–maaliskuun veroton vähittäismyynti oli 3 311,6 miljoonaa euroa. Kasvua edelliseen vuoteen verrattuna oli 3,0 prosenttia.
Kampin kansainvälinen huippuhotelli Radisson Blu Royal uudistuu – tavoitteena Helsingin halutuin tapahtumahotelli10.4.2024 07:50:00 EEST | Tiedote
Helsingin Kampissa sijaitseva Radisson Blu Royal Hotel uudistuu. Uudistusten tavoitteena on tehdä Radisson Blu Royalista Helsingin keskustan halutuin tapahtumahotelli. Hotelli sulkeutuu uudistustöiden ajaksi toukokuun alussa ja avautuu uudistettuna syksyllä 2025.
Coop-tuotteita löytyy S-ryhmän myymälöistä jo yli 400 – Coop-simasta kevään hittituote?9.4.2024 07:30:00 EEST | Tiedote
Jo lähes neljäsosa entisistä Rainbow-tuotteista korvautuu kevään aikana laatu-hinta-suhteeltaan erinomaisilla Coop-tuotteilla S-ryhmän myymälöissä ja Coop-tuotesarjaan tuodaan jatkuvasti myös uusia tuotteita. Coop-tuotteita löytyy siis jo osapuilleen saman verran kuin mitä Xtra- tai Kotimaista-tuotesarjoihin kokonaisuudessaan kuuluu. Coopista kasvaa S-ryhmän selvästi laajin oma tuotesarja, johon tulee kuulumaan yli 1500 tuotetta.
Prisman data näyttää: Suomalaisten tapa grillata on murroksessa – nyt halutaan pitkää nautintoa8.4.2024 07:45:00 EEST | Tiedote
Koronavuosina suomalaiset panostivat kalliiden ja hienojen grillien ostamiseen, mutta nyt suunta on kääntynyt, kertoo Prisman tuore myyntidata. Tällä hetkellä suomalaiset hakevat grillauksesta uudella tavalla pitkäkestoisia elämyksiä, mistä kertoo muun muassa savustuslastujen ja erityisesti pitkään hauduttamiseen soveltuvien digitaalisten paistomittareiden myynnin merkittävä kasvu. Ylipäätänsä grillauksen lisävarusteisiin satsataan nyt uudella innolla.
S-ryhmä ja Foodora pilotoivat ruokakaupan pikatoimituksia Kuopiossa ja Oulussa8.4.2024 07:30:00 EEST | Tiedote
Salen valikoiman kotiinkuljetuksia testataan Osuuskauppa Peeässässä ja Osuuskauppa Arinassa kevään ja kesän ajan. Tarkoituksena on testata palvelua avoimin mielin ja nähdä, miten asiakkaat uuteen kotiinkuljetuspalveluun suhtautuvat ja millaista kysyntää palvelulla on.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme