S-ryhmän myyntidata kertoo suomalaisten ostavan nyt pääosin FFP2-hengityssuojaimia – kahdeksan rahtikoneellista turvaamaan kasvomaskien saatavuutta

S-ryhmä täydentää nyt marketkaupan myymälöihin (Prisma, S-market, Sale, Alepa, Food Market Herkku, Kodin Terra) sekä ABC-liikenneasemille nyt toden teolla FFP2-hengityssuojaimia, joiden kysyntä on hurjassa kasvussa. Saatavuus on hyvä ja varastoja täydennetään etupainotteisesti. Tämän vuoden puolella S-ryhmän varastolle on Finnairin koneilla lennätetty noin 20 miljoonaa FFF2-suojainta ja myös kirurgisia suu-nenäsuojaimia on täydennetty 10 miljoonalla kappaleella.

Kuva: Pasi Salminen

-          FFP2-hengityssuojainten myynti oli joulukuussa kolminkertaista verrattuna edellisvuoteen. Tämä on luonnollista nyt, kun viranomaiset ovat vahvasti muistuttaneet kasvomaskien käytöstä ja hallituksen koronaministeriryhmä suosittanut nimenomaan FFP2-hengityssuojaimia. Siinä missä aiemmin suomalaiset ostivat pääosin kirurgisia IIR-maskeja, ovat FFP2-suojaimet nyt ohittaneet ne myydyissä pakkausmäärissä, kertoo S-ryhmän myyntipäällikkö Marko Väänänen.

S-ryhmän syyskuussa myyntiin tuomat edellisiä ns. ankannokkamalleja tyylikkäämmät ja monien kasvoilla mukavammat FFP2-maskit eri väreissä ovat olleet asiakkaiden mieleen. Ne myydään 25 kappaleen pakkauksissa (9,90 €/pkt) eli maskien kappalehinta on noin 0,40 €.

Marko Väänänen, myyntipäällikkö, SOK Marketkauppa, 010 768 1637, marko.vaananen@sok.fi

FFP2-hengityssuojain. Kuva: Pasi Salminen

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa - meitä s-ryhmäläisiä on lähes 40 000. Ilmastotavoitteemme ovat maan kunnianhimoisimmat, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,8 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​

Neljässä kuukaudessa jo puoli miljoonaa Falleroa myyty – Suomalainen menestysresepti -kilpailu on ruoka-alan hittitehdas11.1.2022 08:00:00 EET | Tiedote

Järjestyksessään kolmas Suomalainen menestysresepti -voittaja, turkulaisen ravintolan tuotekehityksestä S-ryhmän kauppojen hyllyille ponnistanut härkäpapufalafel Fallero, on ollut huikea menestys. Myös edellisten kausien voittajat Boltsi ja Rostis ovat jääneet suomalaisten kestosuosikeiksi. Kilpailusta on muodostunut merkittävä ponnahduslauta kotimaisten pienten ja keskisuurten yritysten uusille tuotteille. Nyt etsitään seuraavaa menestysreseptiä.