S-ryhmän myyntidata kertoo suomalaisten ostavan nyt pääosin FFP2-hengityssuojaimia – kahdeksan rahtikoneellista turvaamaan kasvomaskien saatavuutta
S-ryhmä täydentää nyt marketkaupan myymälöihin (Prisma, S-market, Sale, Alepa, Food Market Herkku, Kodin Terra) sekä ABC-liikenneasemille nyt toden teolla FFP2-hengityssuojaimia, joiden kysyntä on hurjassa kasvussa. Saatavuus on hyvä ja varastoja täydennetään etupainotteisesti. Tämän vuoden puolella S-ryhmän varastolle on Finnairin koneilla lennätetty noin 20 miljoonaa FFF2-suojainta ja myös kirurgisia suu-nenäsuojaimia on täydennetty 10 miljoonalla kappaleella.

- FFP2-hengityssuojainten myynti oli joulukuussa kolminkertaista verrattuna edellisvuoteen. Tämä on luonnollista nyt, kun viranomaiset ovat vahvasti muistuttaneet kasvomaskien käytöstä ja hallituksen koronaministeriryhmä suosittanut nimenomaan FFP2-hengityssuojaimia. Siinä missä aiemmin suomalaiset ostivat pääosin kirurgisia IIR-maskeja, ovat FFP2-suojaimet nyt ohittaneet ne myydyissä pakkausmäärissä, kertoo S-ryhmän myyntipäällikkö Marko Väänänen.
S-ryhmän syyskuussa myyntiin tuomat edellisiä ns. ankannokkamalleja tyylikkäämmät ja monien kasvoilla mukavammat FFP2-maskit eri väreissä ovat olleet asiakkaiden mieleen. Ne myydään 25 kappaleen pakkauksissa (9,90 €/pkt) eli maskien kappalehinta on noin 0,40 €.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Marko Väänänen, myyntipäällikkö, SOK Marketkauppa, 010 768 1637, marko.vaananen@sok.fi
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmä jatkaa vahvaa yhteistyötä kenialaisen kahvipaahtimon kanssa: Merkittävät tilausmäärät mahdollistivat osuuskunnalle suurinvestoinnin4.8.2022 09:08:13 EEST | Tiedote
Jo muutaman vuoden S-ryhmän ruokakaupoissa myynnissä olleet Herkku Africa -kahvit edustavat erilaista toimintamallia: Kahvin paahtaminen ja pakkaaminen paikan päällä Keniassa tuntuu maussa sekä tuottajille jäävässä arvossa. Herkku Africa -kahveja halutaan nyt tehdä suomalaisille tutuksi ja tarjota niitä tässä maailmanmarkkinatilanteessa mahdollisimman edulliseen hintaan.
Arkeen paluu näkyy Prismoissa – liki puolet koko vuoden reppukaupasta tehdään nyt2.8.2022 08:13:00 EEST | Tiedote
Kuumimman lomakauden päättyminen ja koulujen alun lähestyminen näkyy S-ryhmän marketkaupan myynneissä monin tavoin. Reppu- ja koulutarvikehyllyillä käy kuhina, mutta myös ruokakorin sisältö muuttuu arjen alkaessa.
Jo sadas ABC-latausasema avattiin – verkoston avaustahti jatkuu ripeänä14.7.2022 08:18:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän valtakunnallisen sähköautojen latausverkoston ABC-latauksen sadas asema avattiin Jyväskylään Solo Sokos Hotel Paviljonkiin 13.7.2022. Tämän lisäksi ABC-latausasemia on työn alla eri vaiheissa lähes 100 eli verkoston laajeneminen jatkuu vauhdilla. ABC-latausasemia avautuu viikoittain.
Koronarajoitusten poistuminen siivitti S-ryhmän myynnin kehitystä12.7.2022 08:00:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän myynti kehittyi vahvasti tammi-kesäkuussa 2022. Palautuminen korona-ajasta vaikutti myynnin kehitykseen kaikilla liiketoiminta-alueilla. Voimakkainta kasvu oli hotelleissa ja ravintoloissa.
Ei enää mustaa muovia yrtti- ja salaattipakkauksissa – miljoonien ruukkujen kierrätyskelpoisuus parani5.7.2022 08:30:00 EEST | Tiedote
Jatkuva työ tuotepakkausten kehittämisessä vastuullisemmiksi etenee S-ryhmässä, ja yksi tuoreista esimerkeistä löytyy kaupan heviosastolta. Merkittävässä roolissa pakkausuudistusten onnistumisessa on yhteistyö tavarantoimittajien kanssa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme